|
| quote: | Originally posted by E-motion_error
Het is maar al te belachelijk om alles op een foute organisatie te steken. Het kan altijd beter op dat vlak maar het is niet zo dat het hier zo slecht georganiseerd is allemaal. Maarjah voor sommigen blijft het zo dat al wat Belgisch is, slecht is. |
nochtans, qua organisatie staat België absoluut nergens, puur amateurisme troef hier. In de eerste plaats heeft dat natuurlijk te maken met investeringen, in België wordt namelijk nauwelijks in sport geïnvesteerd waardoor er ook geen (voldoende) afgestemd sportbeleid is.
Waarom haalt NL zoveel medailles? in de eerste plaats omdat er geld ter beschikking wordt gesteld. Het budget dat in NL wordt gebruikt is makkelijk het 10-voudige van in België ... waarschijnlijk zelfs nog stukken meer. Het is pas wanneer de overheid dat inziet en echt meer geld toestopt aan de bonden en overkoepelende sportorganisatie dat er ruimte en mogelijkheden gaan komen voor meer profesionaliteit en échte kenners aan de top. Op dit moment is dat nog niet, of te weinig het geval.
| quote: | Originally posted by E-motion_error
FCB>> Ik doelde meer op de zware omstandigheden door de vochtigheid en warmte + de roekeloze overtredingen van de Chinezen dan ga je als het niet hoeft eerder een balletje vanachter rondspelen dan op zoek te gaan naar extra goals die toch geen nut hebben. |
dat ze het na de 2-0 doen (die pas rond de 80ste minuut viel) kan ik nog begrijpen, maar ik denk dat niemand gerust kan zijn bij een 1-0 stand ... ook al is het tegen 9 man. Een kleine aarzeling kan voldoende zijn voor een 1-1. Daarom hoopte ik vooral dat die 2-0 vlug ging vallen. Een kleine tempoversnelling zou daar toch voldoende voor moeten zijn ... maar goed, ik zal België mss teveel aan "grote" voetballanden spiegelen.
|