|
Ik kan me inleven met een groot deel van de TA's hier. 2 Unlimited en DJ Paul waren tog wel de eerste die ik hoorde. Voor mijn gevoel valt dat niet echt onder trance, maar hetgene wat er het dichtst bij in de buurt komt.
Tis niet dat ik er later mee ben, maar mijn eerste nummer kan ik me nog goed herinneren : Dumonde - See The Light.
Volgens mij was het de readio rip, en iets van 128 K, aar dat was het eerste trance nummer waar ik helemaal van uit mn plaat ging. Had wel eerder trance nummers gehoord, maar meestal als we ergens gingen stappen, en dat werd dan gedraaid in de auto (in de discotheek zelf niet ,dat konden we alleen dromen.) Het probleem was dan altijd dat ik nooit wist welke cd's dat waren. Meestal was ik dan gewoon te zat of te stoned om het te vragen. 
Ik kan me nog wel de Hypnotrance cd's herinneren. En uiteraard de Trance Top 100 cd's waar inmiddels al deel 238230098715 van uit is geloof ik.
En kent iemand Serious Beats nog? Ik heb nu een nummer op de nieuwste Gary D, dat een remake is van een nummer van een van de Serious Beats CD's (k geloof nmr 12).
Ik weet ook nog goed toen ik mn eerste mp3 downloade. Ik chatte toen veel op de TMF chat, en ik hoorde er wel lui over praten, maar het interesseerde me niet. Toen heb ik me er een middag in verdiept, en aan het eind van die middag hoorde ik mn eerste mp3 van het internet: DJ Jean - The Launch. Ik heb 3 dagen rondgelopen met de gedachte "Huh? WTF? Hoe is dat mogelijk?" 
Sinds mijn eerste Innercity in 2000, ben ik wat meer naar de zware trance gegaan, de hardtrance en techno spraken me vanaf die tijd erg aan. Maar niettemin vind ik een goeie synth door een nummer onwijs goed...als het maar goed past, en als het maar goed wordt opgebouwd, dan krijgt een nummer mij meestal wel uit mn plaat.
Dat was ongeveer mijn ervaring met trance voor het eerst
|