Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Jaaaaaaaa Rijbewijs In Tha Broekzak!!!!
Pages (5): « 1 2 3 4 [5]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Flipper01
Addicted dolphin



Registered: Mar 2001
Location: Groningen

GEFELICITEERD Bas!!
En Lex veel succes!!!


___________________

Old Post Nov-09-2002 07:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
bobbytk
Senior tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: high in the sky

lol ik ook 4 dagen terug, na 6 uur lessen is et gelukt

nu ben ik bezig met:
internet examen:
wat is het?
-----------
*internet= interconnecting networks
*verschil met andere netwerken
-toegang voor iedereen
-geen centraal punten
*verschil met bibliotheek
-veel meer
-geen ordening

beheer
-------
*geen
*toezicht
-overheid
-provider: de provider heeft een server, een computer tussen het internet en de gebruiker
-internic: voor rechtstreeks aangeslotenen
-w3-consortium: word wide web consortium
-isoc: internet society (+iab, internet achitecture board)

geschiedenis
------------
*voorsprong russen in de ruimte; spoetnik in 1957
*amerikanen vrezen een kernoorlog
*1962: amerikanen (onder eisenhower) willen een computer systeem om nuclaire ramp te doorstaan.
*opzet van het systeem: alles verbinden zonder centrale computer
*packet switched system: data wordt opgedeeld in kleine pakketjes, zoekt een eigen weg naar bestemmeling, daarna terug aan elkaar.

arpanet
--------
*afkorting: advanced research project agency network
*werking volgens pss en geen centrale computer
*start: 4 universiteiten
*evolutie: eerst informatie, dan email enz
*onstaan www zwitserland CERN
-WYSIWYG

--------------
herhalingsles:
--------------
1. wijzen connectie internet en pc
----------------------------------
*protocols: -tcp/ip: transfer control protocol/internet protocol
-dncp: dynamic configuration protocol
-dns: domain name system


*verbinding: -modem
-adsl <-> netwerkkaart
-kabel

vb. werking verbinding via telenet/adsl
---------------------------------------
dhcp
|
ip-adres+dns
|
pers computer
|
ie6-proxy

-------


*isp: -login) +tel nr
-pswd )
*computer/tv: setupbox/sat

*browser:
-IE6sp1
-netscape 7
-opera 6.3
-mozilla 3.0

2.zoeken
------------
trefwoord combinatie
(synoniem + associatie)
-titel
-datum

3.internet opties
------------------
-veiligheid
-java- controls active-x
-geavanceerd opties

4.outlook express
-----------------
*4.1 mail
-account/aanmaken
-indentiteit
-berichtregel
-adresboek/groepen
*4.2 nieuwsgroepen
-account(aanmaken)
-anoniem posten(email versturen)

5.internet software
--------------------
-soorten: -demo <-|
-shareware | meeste
-freeware <-|
-careware
-adware
-compressie -winzip/pkzip
| -winrar
| -winace
|____> doel

vb. van compressie:

mpeg21 mpeg2
*mp3-pro data
*wav -muziek
-audio
*wav 1min: 10mb
*mp3 1min: -128 kbps = 0.9 mb
-192 kbps = 1.5 mb
*mp3 pro 1min: 0.4 mb


6.proxy
--------
-thuisnetwerk
-doel
-ICS : internet connecties sharing (analogx)

7.FTP
-----
-cute ftp
-doel
-gegevens om een ftp-verbinding op te zetten

8.beveiliging
-------------
-firewall
-virusscan
-proxy
-shared files
--------------------------------------------------------------------
__________
|internet|
----------
|
__________
| pc1 | ----------
____|_____ ____________
|==hub===<-----| pc2 | ---------- ------------
____|______ | pc3 |
-----------



-------- -----------
internet--|firewall | firewall bij telenet tussen internet en gebruikers
-------- -----------
| intern
------- -----------
PC1 |--|===hub===|
------- -----------
| | intern adres
| |
-------- | | -------------
pc3 |_____| |______| PC2 | intern adres
-------- -------------
intern adres

---------------------------------------------------

proefexamen:

*1
1.url: uniform resource locator
2.ftp: file transfer protocol
3.tcp/ip: transmission control protocol/internet protocol
4.dns: domain name server
5.cookie: programma dat het aantal opgevraagde programmas van een gebruiker tijdens een sessie bijhoudt, een coockie is noodzakelijk als de web-toepassing doorgaande paginas heeft en gegevens moet onthouden.


*2 zelfs na 200 pogingen raak ik nog steeds niet op het internet. ik heb nochtans een browser (ie6.0 en een kabelmodem met abonnement bij telenet. welke items dien ik op fouten te controleren. vermeld de voornaamste software-instellingen en de belangrijkste hardware-elementen. we gaan ervan uit dat de verbinding tot aan de kabelmodem volledig in orde is.
-proxy settings in lan instellingen internet opties
-netwerk kaart op (tcp/ip nakijken of op dhcp staat) ip adress krijgen aanvragen instellen
-kijken of netwerk kaart werkt in hardware/systeem
-in dos testen of het commando: ping 127.0.0.1 werkt
-is netwerk kabel in orde


*3 welke instellingen moet ik in mijn browser doorvoeren om zo anoniem mogelijk te surfen?
-via proxy server werken
-coockies afzetten
-tijdelijke internet files laten wissen
-geschiedenis uitschakelen


*4
welke instellingen kunnen fouten bevatten. als ze fouten bevatten, geef dan aan welke en verbeter ze, zoniet schrijf juist.
1.1 met een ftp-programma kan ik bestanden van de ene computer naar de andere verzenden, ongeacht de grootte van het bestand
1.2 via een e-mail attachment kan ik wel zeker 50 bestanden in een keer doorsturen naar een vriend.
1.3 nieuwsgroepen werken eigenlijk net zoals email. het verschil is dat je bij nieuwsgroepen iets verstuurt naar een groep en niet naar een individu.

1.1 juist
1.2 als mailbox groot genoeg is? geen probleem
1.3 juist

*5 en *6 zoeken
----------------------------------------------------------------------------------


verdere info op:
http://www.webopedia.com/

Old Post Jan-21-2003 15:42  Belgium
Click Here to See the Profile for bobbytk Click here to Send bobbytk a Private Message Visit bobbytk's homepage! Add bobbytk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ruben_Dubbink
Rally Addict



Registered: Oct 2001
Location: Vroomshoop City
Dunno

..........en toch snap ik Belgen niet vreemd.....


___________________
TrancEaddict......enjoy the ride of trance

Old Post Jan-21-2003 15:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ruben_Dubbink Click here to Send Ruben_Dubbink a Private Message Add Ruben_Dubbink to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

Kan je daar ook een rijbewijs voor halen? voor je Internet examen?


___________________
Allemaal gelul!!

Old Post Jan-21-2003 15:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Massive
bollocks



Registered: Jul 2001
Location: Hammersmith Bugle

quote:
Originally posted by bobbytk
blup



WHAP.. MENEER IS VAN BELGIE ZEKERR???

Old Post Jan-21-2003 15:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for Massive Click here to Send Massive a Private Message Add Massive to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Massive
bollocks



Registered: Jul 2001
Location: Hammersmith Bugle

belg!!
sucky sucky 10$
als je je internet RIJbewijs haalt krijg je een anale wortelkanaalbehandeling van mij en Optimus_T

Old Post Jan-21-2003 16:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for Massive Click here to Send Massive a Private Message Add Massive to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet



Registered: Jan 2002
Location: Eindhoven

Gefeliciteerd, ik zou nu voortaan nog een keertje goed kijken voor ik door rood rijd met nog een gevaar op de weg......

Veel rij plezier.


___________________
Heatbeat
Gareth Emery
Mat Zo
Deadmau5
Eric Prydz

Old Post Jan-21-2003 19:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Jaaaaaaaa Rijbewijs In Tha Broekzak!!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 4 [5]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackG&D Pacha NYC - September 2007 [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAsem Shama & Axel Bartsch - Drumfiles 2.0 [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:09.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!