Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Pages (16): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
robstar
Excited

Registered: Nov 2001
Thumbs down

Fan va lack man blir...
Men jag blir ändå inte så förvånad.
Sånt här förekommer alltför ofta!

Hoppas dom får fast honom. Dom har ju fingeravtryck å dessutom borde dom ha honom på Film , eftersom dom va inne på Konsum.

Om de va så här att en av killarna hade hoppat på honom när dom va i nån av lägenheterna , säger att dom hade slagit honom med nått i huvudet så han sommna in och fick permanenta hjärnskador.

Skulle de va straffbart lr klassas som självförsvar?

Troligen de första alternativet eftersom vi trots allt lever i ett land med allt för hög tolerans tröskel.
De e menigen att fängelser ska vara skrämmande att hamna i , man ska inte ha en "jag sitter inne å spelar playstation i 4 månader å sen kommer å dödar er båda" attityd...

//Ha alltid tårgas å nått vasst på er!

Old Post Oct-17-2002 21:32  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by robstar
//Ha alltid tårgas å nått vasst på er!

Det är ju olagligt att ha vapen på sig även icke dödliga, men jag kan nog hålla med ändå fast att bara ha det icke dödliga...

Fler vapen löser inte problemen och jag skulle nog kanske inte våga sticka nåt vasst i nåns mage men jag skulle kunna utan att blinka spruta pepparspray eller nåt liknande... då har man en god chans att fly....

"Hellre fly än illa fäkta..."

"Våld föder våld..."

Om ändå alla lyssna på trance och avgudade det som vi gör... Själv har jag aldrig hört talas om våld på nåt Dansparty i denna genren...
Tex. LOVEPARADE...

Old Post Oct-17-2002 21:40  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

sant
aldrig att det är dålig stämning på ett trance-golv, som det så många ggr är på ett vanligt dansgolv...

men hur som helst
att ha vapen med sig ("tårgas å nått vasst") är verkligen inte rätt sätt... på så vis trappas våldet upp, för då måste ju de dåliga killarna ha med sig ännu värre vapen för att kunna råna folk... till slut har vi ett usa där alla glider runt med pistoler

Old Post Oct-17-2002 23:06 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

Ja de kanske va lite dumt formulerat.

Men ha alltid lite Peppar å en BläckPenna på dej!

Hursom helst , ja skulle vilja ha möjlighet att försvara mej om nått sådant skulle inträffa. Pengarna skulle ja bajsa på , de e lixom själva grejen. Ingen ska komma å "Äga" mej!!

Därför ska man ha en bläckpenna å peppar på sej, peppar trycker du in i ögonen å med Pennan Skriver du: j00 g0t 0wned! med i pannan på honom!

Old Post Oct-17-2002 23:27  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

är pepparsprej lagligt att bära eööer måste man ha licens å grejjer för det....annars ere fan värt stålarna å införskaffa en

å de e 100% sant det du säger steve, alla borde ta efter oss....jag tror inte heller jag har hört om stökigheter på nån trance-/rave-fest (förutom då RK kommer men dom kan smutta)

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-17-2002 23:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Ha i åtanke att bara för att pepparspray inte är en pistol så betyder inte det att den kan vara lika farlig

Old Post Oct-18-2002 08:30  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

I denna kommun bor jag bor jag --->>> http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...1643___,00.html

Old Post Oct-18-2002 09:08  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Svar på¨några frågor:

Det FINNS film på killen fån konsum, måste glömt att skriva det förut.

Vem som hellst får bära tårgas tror jag. Men det krävs tillstånd för att köpa det. Ungefär som med cigaretter. ÄR inte helhaj på det där. En annan kompis till mig lyckades iallafall genom "kontakter" att få tag på en bruk som han kan försvara sig med i värsta fall. Tror dock inte att han bär runt på den. Ett sprut vet jag iaf kan lamslå ungefär 10 personer beroende på hur nära varandra dom står. Du sprutar ca 3 meter tror jag. Och det lägger sig som ett moln i luften.

Om nån av mina kompisar hade slagit killen medvetslös så hade det klassats som självförsvar. Jag vet inte om alla fattat det men vad mina kompisar råkade ut för var Kidnappning. Givetvis har du alla rätt att göra det som krävs för att ta dig därifrån. Några punkter som denna killen kommer bli fäld för när han åker dit:

*Grovt frihetsberövande (Kidnappning)
*Stöld
*Olaga intrång
*Mordhot
*Olaga vapeninnehav
Han hotade dessutom med att döda om nån anmälde det hela och det gör saken ännu värre. Denna killen kommer knappast sitta inne i endast 3 månader.

Vizay, du tror på hårdare straff. Vet inte om jag kan hålla med till 100%. Jag har själv länge sagt att vi borde införa strängare straff och skicka ut alla som bråkar. Men är det en långtidslösning? Vi kan införa hårdare och hårdare straff och strängare och strängare lagar. Sen kan vi sätta upp filmkameror i hela sverige. Som i Big brother ungefär. Sen är vi helt säkra på att så fort en svensk gör minsa lila olagliga sak så skickas den på livstid. Vilken idyll! I London har man infört filmkameror som filmar dig vart du än går. Givetvis stör det inte mig som är ute och går. Men ska man känna sig övervakad överallt? Ska man inte kunna känna friheten att göra det man vill utan att nån annan sitter och kollar på det? Som det ser ut är det inte så farligt. Men hela tiden utvecklas det. Vakter vid varje tunnelbanestation, kameror i taxibilar. Ok jag kan hålla med om att det är för allas säkerhet. MEN det är inte vårt säkerhetssystem som det är fel på. Det är folket som bryter mot det. Vi lever i ett samhälle som bara föder hat. Hur kommer det sig att t.ex indianerna klarar sig så bra utan poliser? Jo, det handlar om i vilken levnadsstandard barnen föds upp och uppfostras. I vårt samhälle utsäts vi hela tiden för våld och hemskheter. Som jag sa förut, det bildas en ond cirkel. Folk slutar inte att begå brott för att vi har tyngre straff. Det kommer bara bli så att folk går med en massa undertrykt hat inom sig som dom inte får utlopp för. Och en dag smäller det.

Old Post Oct-18-2002 09:22 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-

Registered: Jan 2002

tårgas/pepparspray = olaga vapeninnehav tyvär =((

Old Post Oct-18-2002 09:51  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

vad jag har för mig har vi även här i sthlm en jävla massa kameror utplaserade... iaf på lite större allmäna platser...

men man kan juh inte säga precis alla fel vi gör här när vi växer upp!! det är en hel del!
Kolla på mig t.ex! som steve sa, den här kommunen är helt sjuk :S
Svennar på en sida av motorvägen, invandrare/utlänningar på den andra! :/ liksom, jag hade sammanlagt 3st invadrare i samma skola när jag gick ut högstadiet! (gick väll en 900elever eller nått där)

Den skolan är juh lte halv kändis för att vara rasse-skola...

Och det med hårdare straff, det betyder inte livstid eller liknande pga att du gjort minsta lilla misstag! livstids fängelse i sverige är inte direkt vad jag kallar hårt straff ens :/
men det måste ändå skärpas!

Old Post Oct-18-2002 11:03 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by reveal
som steve säger, det kommer närmare, kan hända vem som helst...
nån mer som råkat ut för nåt liknande?

Blev överfallen utanför min lägenhet när jag bodde i Skåne kl 06 på morgonen på väg till jobbet av en snubbe med bruten engelska och ytterligare en snubbe som vart maskerad. Kruxet här var att de visste vilken bil som var min alternativt hur jag såg ut och tilltala mig med mitt namn.

Efter det åker jag inte någonstans på kvällar utan att min bil är med mig, hjälper inte från allt men hjälper en hel del.

Tycker man bör bestraffa efter New York principen: max 3 felsteg sen är man out, och out betyder fett FETT fängelsestraff.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Oct-18-2002 12:06  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by AC.
Ha i åtanke att bara för att pepparspray inte är en pistol så betyder inte det att den kan vara lika farlig

asså jag har inte för mening att vara taskig men det där uttalandet var faktiskt lite smådumt

pepparspray är inte en pistol, pepparspray är heller inte lika farligt som en pistol

skjuter du någon kan dom få livshotande skador eller andra skador för livet

pepparspray sprayas i ögonen på folk och det ger en oputhärdlig smärta i ögonen som gör att du itne kan titta eller koncentrera dig på annat

pepparspray ger inga bestående men om det inte är något fabriksfel på den....

kolla t.ex. på jackass från MTV, Knoxville får frivilligt rödmärkt (absolut starkaste pepparsprayen) pepparspray sprutad i ögonen medans dom filmar, jag tror knappast att han skulle utsätta sig för något sådant om det fanns risk för bestående men

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-18-2002 14:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease ID this tune [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRoland Klinkenberg - "Inner Laugh (James Holden Remix)" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:59.

Forum Rules: