Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Glasstråden
Pages (10): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Hemglass-reklam förbjuds
Hemglass förbjuds att använda sig av en reklamfilm som särskilt riktar sig till barn. Annars får bolaget betala vite på 400 000 kronor.

Även TV4 riskerar vite om reklamen sänds igen.

En hundliknande leranimerad figur som med ett tjenahejsan öppnar dörren till en lastbil full med Småstrutar och Snurris är tveklöst utformad för att tilltala barn, anser Marknadsdomstolen.

Old Post Dec-10-2002 23:21 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Bizarre! Varför får man då göra reklam för leksaker? Dom verkar ju jätteroliga och reklaminslagen sänds i pauser för barnprogram..

Old Post Dec-11-2002 05:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Party Hat

dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee

mumma, då kan vi äta det. haha

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-11-2002 07:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by King of Clubs
Bizarre! Varför får man då göra reklam för leksaker? Dom verkar ju jätteroliga och reklaminslagen sänds i pauser för barnprogram..

TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-11-2002 07:38  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Glorie
dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee

mumma, då kan vi äta det. haha

ja visst e dem...

får ta och dela på ett (eller många) paket nån gång

Old Post Dec-11-2002 15:29  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

quote:
Originally posted by Aendy
TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen.

Ja det förklarar ju saken. Men varför gör dom inte reklam för alkohol och tobak? Jag är ganska säker på att det är lagligt i Storbrittanien.

Old Post Dec-11-2002 15:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Party Hat

quote:
Originally posted by dbl
ja visst e dem...

får ta och dela på ett (eller många) paket nån gång

mmmm nåt som ja stör mig på e dock att GB bytt förpackningar nu e dom lite mer designsnygga liksom.. innan var ju texas pecan - orange förpackning å den chokladglassen me marsmallows var ju en brun förpackning...

åsså har de nu tagit bort chokladglassen helt så bara texas pecan finns kvar.. men d e sant.. köper ja kulglass eller lösglass som ja brukar säga...tar ja alltid MINST en kula pecannöt

mummmaaa

d får bli när ja kommer förbi me födelsedagspresent till dig vi får käka sån tillsammans hehe.. eller inte.. kommer inte åka till mölndal nu på ett tag. min kompis har ju flyttat därifrån

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-11-2002 17:49  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by King of Clubs
Ja det förklarar ju saken. Men varför gör dom inte reklam för alkohol och tobak? Jag är ganska säker på att det är lagligt i Storbrittanien.

tror att EU förbjudit, eller håller på att förbjuda, all reklam flr tobak

tv3 kör redan reklam för alkohol

Old Post Dec-11-2002 19:06 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Trance Christer
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2001

min favorit får bli gammeldags vanilj en riktig klassiker som alltid går hem

Flowerchild Featuring Wray - Captivated

Old Post Dec-11-2002 20:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Trance Christer Click here to Send Trance Christer a Private Message Add Trance Christer to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

quote:
Originally posted by reveal
tror att EU förbjudit, eller håller på att förbjuda, all reklam flr tobak

tv3 kör redan reklam för alkohol

Man får ju göra reklam för lättöl i Sverige.

Men säg att du slår upp en engelsk tidning så finns ju tobaksreklam på varannan sida. Och på vissa internationella tvkanaler görs det ju reklam för sprit. Därför så borde ju Viasatkanalerna också kunna det tycker man.

Old Post Dec-11-2002 22:05  Sweden
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002
glömde att nämna...

Carte d'Or glass från gb.. Finns det nån godare paketglass?!

läs mer om Carte d'Or här

Old Post Dec-17-2002 22:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Glorie
mmmm nåt som ja stör mig på e dock att GB bytt förpackningar nu e dom lite mer designsnygga liksom.. innan var ju texas pecan - orange förpackning å den chokladglassen me marsmallows var ju en brun förpackning...

åsså har de nu tagit bort chokladglassen helt så bara texas pecan finns kvar.. men d e sant.. köper ja kulglass eller lösglass som ja brukar säga...tar ja alltid MINST en kula pecannöt

mummmaaa

d får bli när ja kommer förbi me födelsedagspresent till dig vi får käka sån tillsammans hehe.. eller inte.. kommer inte åka till mölndal nu på ett tag. min kompis har ju flyttat därifrån

har dem bytt förpackning..det var det jävlaste.. har jag inte sett.. skall stämma dem
tagit bort chockladglassen...

du med.. tar också minst en kula med pacannöt

har din kompis flyttat... vilken dålig stil..
nu kommer jag ju aldrig att få nån födelsedags present
och jag som längtat så

Old Post Dec-18-2002 16:28  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Glasstråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDigweed Partynight [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPanoptic - "Surface" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:04.

Forum Rules: