Registered: Aug 2001
Har gjort en animation i Adobe Imageready, hur faen får jag den till fungerande gif iställer för psd?
Jan-06-2003 15:34
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Aendy, hum.. skumt...jag har iofs aldrig gjort animationer i Image ready bara slicingbilder.. men kan du inte välja att spara i gifformat då? eller så kan du kanske importera till Animation shop? äh ja vet inte
Jan-06-2003 15:49
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
quote:
Originally posted by Aendy
Har gjort en animation i Adobe Imageready, hur faen får jag den till fungerande gif iställer för psd?
Eftersom jag inte är hemma nu så kan jag inte till 100% säga hur man ska göra, men jag har för mig att du väljer Arkiv->Export eller Arkiv->Save as optimized eller liknande när du ska spara den!
Jan-06-2003 17:40
Aendy
Lifeaddict
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Eftersom jag inte är hemma nu så kan jag inte till 100% säga hur man ska göra, men jag har för mig att du väljer Arkiv->Export eller Arkiv->Save as optimized eller liknande när du ska spara den!
Så simpelt. Tack för hjälpen, uppskattas!
Jan-06-2003 18:05
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
en sån där penna... hehehehe
finns det något svenskt namn på det förresten.. lättare när man kör allt på engelska.. tablet
själv har jag en Wacom Graphire Tablet... himla trevlig.. sen att jag typ aldrig använder den nu för tiden e en annan sak
Jan-06-2003 19:25
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
den e eg större, men jaja... ja skulle lugnt behöva en sån där c-pen..
ojoj sånt där ser simpelt ut men är så jävla svårt riktigt snyggt juhe...less is more som man säger! Har länge tänkt på en hemsida i den stilen
Jan-06-2003 22:33
Glorie
Goodbye for now
mind.. tack du
jaaa, ja älskar popart! Har två snygga popart-tavlor hemma
Jan-06-2003 22:49
Aendy
Lifeaddict
Steve: Satt och kollade din film med en poisande Mindshooter. Ere DV och vad har du för att föra över till datorn, misstänker att du redigerar i Adobe premiere.
Jan-06-2003 22:50
Glorie
Goodbye for now
hur skulle ni gjort med denna bild för att få bort det vita och återge den gröna färgen på bästa sätt? (som är i olika toner)
ja har funderat på att ta bort d vita å sen klona det gröna, men det känns inte som d blir bra? nån som har nå bättre förslag?
Jan-07-2003 12:40
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
quote:
Originally posted by Glorie
hur skulle ni gjort med denna bild för att få bort det vita och återge den gröna färgen på bästa sätt? (som är i olika toner)
ja har funderat på att ta bort d vita å sen klona det gröna, men det känns inte som d blir bra? nån som har nå bättre förslag?
markera själva rutan med texten utgång..gör den till ett lager och lägg det lagret så att det går ihop med bilden..
sen markerar du den vita texten, kastar om markeringen (invert) & gör lagret grönaktigt.
Jan-07-2003 12:53
Glorie
Goodbye for now
ehhhh
hmmmmmmmm, okej..? (? som i ja tror ja fattar ) ja ska prova