Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by P4z!
Jag behöver hjälp med min trådlösa bredbandsrouter! Det är av märket D-Link DI-624.

Problemet är den att internetaktiviteten slutar upp var 5:e minut och dröjer i ca 10-50 sekunder, för att sedan fortsätta som vanligt.

Det är enormt störande då man t.ex. sitter och lyssnar på internetradio och strömmen avbryts hela tiden, alla sidor man surfar på får en 404:a och när man spelar online så hänger sig spelet och kraschar.
Jag har provat med allt känns det som. Jag har ringt till Telia bredbandssuport och gjort allt de sa (kollat telefonjacket, stängt av routern, stängt av modemet i 20 min, tptest osv). Jag ringde även till D-Link igår och frågade och dem sa att jag skulle ladda ner senaste firmware till routern, så efter att ha gjort det så fungerar uppkopplingen lite bättre, men att det fortfarande förekommer driftstörningar var 5:e - 10:e minut.

Vad göra?

testa att koppla in internet direkt in i datorn och se om det funkar då. om det gör det ring d-link igen, säg att det inte funkade och att det är deras router det är fel på. dom får då lösa problemet helt enkelt, ge dig inte fören dom skickar en ny router till dig om det inte funkar, då vet du att det är fel på telia, du ringer då dom och ger dig inte fören dom fixat problemet

Old Post May-29-2004 12:24  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Jag behöver hjälp med min trådlösa bredbandsrouter! Det är av märket D-Link DI-624.

Problemet är den att internetaktiviteten slutar upp var 5:e minut och dröjer i ca 10-50 sekunder, för att sedan fortsätta som vanligt.

Det är enormt störande då man t.ex. sitter och lyssnar på internetradio och strömmen avbryts hela tiden, alla sidor man surfar på får en 404:a och när man spelar online så hänger sig spelet och kraschar.
Jag har provat med allt känns det som. Jag har ringt till Telia bredbandssuport och gjort allt de sa (kollat telefonjacket, stängt av routern, stängt av modemet i 20 min, tptest osv). Jag ringde även till D-Link igår och frågade och dem sa att jag skulle ladda ner senaste firmware till routern, så efter att ha gjort det så fungerar uppkopplingen lite bättre, men att det fortfarande förekommer driftstörningar var 5:e - 10:e minut.

Vad göra?

det är garanterat de nya drivrutinernas fel.
Testa att maila d-link å säga att du har detta problem.
Det var så för en kompis till mig å det berodde på drivrutinerna i huben (flashminne juh). Den uppgraderar ju sig själv, men det var nått tokigt med dessa som gjorde så att den kopplade ner var 50:e sekund.
Typ.

Old Post May-29-2004 13:53  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Nån som vet vad "pagefile.sys" är för en fil... Ligger direkt under C: på min burk å tar fan upp hela 1,1Gb

Är det bara junk så vill man ju gärna bli av med skiten...

Old Post May-30-2004 07:59  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som vet vad "pagefile.sys" är för en fil... Ligger direkt under C: på min burk å tar fan upp hela 1,1Gb

lär ju vara en junkfil...

Old Post May-30-2004 09:03  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

quote:

The page file is a special file used by windows for holding temporary data which is swapped in and out of physical memory in order to provide a larger virtual memory set.

The file name is pagefile.sys and it is created during setup in the Root of the boot drive as a hidden file. It will not show up on an Explorer file listing unless you toggle off the "Hide system Files" option. In its default state it should be approximately 1.5 times the system RAM.

Det kan uppstå problem när du vill ta bort den... kolla här

Old Post May-30-2004 09:12  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

quote:

Vad göra?

Jag hade detta problemet med en mindre d-link, då var det att dhcp-renew som var problemet, routern måste ju förnya adresslicensen imellanåt, avhjälptes mhv inläggandet av någre extra portar i filtret, mins intre riktigt vilka.. var längesen.
Har du kollat loggarna, om det är regelbundna tider den kopplar bort ??

Nu har jag me en 624+, men den funkar klockrent..
För övrigt, jag har: Firmware Version: 1.23 , Min, 30 Jun 2003, i mon DL-624+ och den funkar som sagt bra..

Last edited by chjo on May-30-2004 at 10:51

Old Post May-30-2004 09:17  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

quote:

precis, vad chjo sa, så ta INTE bort den... dock kan du minska den, tror du gör det i systemegenskaper --> prestanda --> minne, eller nått sånt, leta lite där, har inte windows här så jag kan kolla exakt var du ska gå in... men det är ändå rekomenderat att ha den hyffsat stor...

Old Post May-30-2004 10:39  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:

Det är det virtuella minnet, så den ska du inte ta bort.

Old Post May-30-2004 11:11 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002
man kan ta bort den genom systeminställningarna osv.. så det går =)

Old Post May-30-2004 12:13 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by OracaZ
man kan ta bort den genom systeminställningarna osv.. så det går =)

Klart att det GÅR. Frågan är väl om man vill köra utan virtuellt minne... beror väl iofs lite på hur mkt RAM man har.

Old Post May-30-2004 12:17 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002
gubbar o tanter.. hur får man en "egen" text under ens nick? ska man ha postat antal inlägg/räddat världen antal gånger ....

Old Post May-30-2004 13:17 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

500poster samt medlem i minst 6 månader tror jag det är

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post May-30-2004 13:23  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Hjälptråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (97): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help me ID this track ... very hard [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMike Shiver & Ash F pres. A.M. - "Arise" (Hammer & Funabashi Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:27.

Forum Rules: