|
|
|
|
 |
|
 |
 |
chjo
Shiva Trancer

Registered: May 2003
|
|
| quote: | Originally posted by P4z!
Jag behöver hjälp med min trådlösa bredbandsrouter! Det är av märket D-Link DI-624.
Problemet är den att internetaktiviteten slutar upp var 5:e minut och dröjer i ca 10-50 sekunder, för att sedan fortsätta som vanligt.
Det är enormt störande då man t.ex. sitter och lyssnar på internetradio och strömmen avbryts hela tiden, alla sidor man surfar på får en 404:a och när man spelar online så hänger sig spelet och kraschar.
Jag har provat med allt känns det som. Jag har ringt till Telia bredbandssuport och gjort allt de sa (kollat telefonjacket, stängt av routern, stängt av modemet i 20 min, tptest osv). Jag ringde även till D-Link igår och frågade och dem sa att jag skulle ladda ner senaste firmware till routern, så efter att ha gjort det så fungerar uppkopplingen lite bättre, men att det fortfarande förekommer driftstörningar var 5:e - 10:e minut.
Vad göra? |
Jag hade detta problemet med en mindre d-link, då var det att dhcp-renew som var problemet, routern måste ju förnya adresslicensen imellanåt, avhjälptes mhv inläggandet av någre extra portar i filtret, mins intre riktigt vilka.. var längesen.
Har du kollat loggarna, om det är regelbundna tider den kopplar bort ??
Nu har jag me en 624+, men den funkar klockrent..
För övrigt, jag har: Firmware Version: 1.23 , Min, 30 Jun 2003, i mon DL-624+ och den funkar som sagt bra..
Last edited by chjo on May-30-2004 at 10:51
|
|
May-30-2004 09:17
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 03:27.
Forum Rules: