Originally posted by Kongo_kim
OMG OMG Peter Forsberg har skrivit på för Modo.
Tommy Salo väntas också skriva på för dom.
Var som fan! Tänk om Sudden kunde komma hem så kanske man skulle kunna öppna ett halvt öga för den där våldtagna sporten.
Feb-28-2004 15:58
Amnezia
this...is...not...örebro
Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!
läckert värre....blir en intressant säsong i elitserien
dock suger ju hela strejkgrejen dom ska hålla på med titt som tätt i nhl...hur kan man bara komma på idén att strejka för dom endast får ynkliga 100milj om året när lagkamraten får 105....dom borde fan få sänkt lön rikgigt rejält..typ börja om från noll å sätta upp rimliga löner igen...skyller på att hockeykarriären e så kort å så de måste tjäna alla pengar nu å att det e så lätt å skada sig.....
kanske delvis e sant men att tjäna lika mkt pengar som bill gates typ på å göra sin hobby varje dag e löjligt....
men blir iaf kul me elitserien... hoppas brynäs frå nåra förstärkningar nu...behövs
___________________
Mar-01-2004 00:48
SWE_TRANCE
Spacemonkey
Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden
Aftonbladet igår Söndag 29 februari 2004
[CITAT AFTONBLADET]
Ingenting är hundraprocentigt klart, säger Modos sportchef Bengt Hedin.
Men mellan Peter Forsberg och Modo behövs inga skrivna papper.
Att Foppa spelar i Modo nästa säsong har varit klart sedan en tid - lockout eller inte.
Och jag kan avslöja att både Paul Kariya och Todd Bertuzzi redan hört sig för om möjligheterna att spela i Modo nästa säsong.
[/CITAT AFTONBLADET]
Haha, hur har MoDo tänk att detta ska gå ihop ekonomiskt??
Tror ju inte Todd Bertuzzi och Paul Kariya lirar hockey i Örnsköldsvik för den månadslönen MoDo har råd med. Foppa kanske sponsrar med lite cash för att han ska kunna vinna sitt efterlängtade SM-guld
Mar-01-2004 07:19
Amnezia
this...is...not...örebro
Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Haha, hur har MoDo tänk att detta ska gå ihop ekonomiskt??
Tror ju inte Todd Bertuzzi och Paul Kariya lirar hockey i Örnsköldsvik för den månadslönen MoDo har råd med. Foppa kanske sponsrar med lite cash för att han ska kunna vinna sitt efterlängtade SM-guld
najs om bertuzzi och kariya kommer me men inga dussin lirare precis så modo lär ju få betala för dom...dom får väl öka bingolotto försäljningen i ö-vik efter detta
foppa kanske inte begär så mkt för han vill ju väldigt gärna lira hemma å ta sm guld..dom andra har ju inte direkt nån koppling till sverige å lilla modo....
kul att intresset finns för svenska elitserien iaf((thumb up))))
___________________
Mar-01-2004 10:29
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Amnezia
läckert värre....blir en intressant säsong i elitserien
dock suger ju hela strejkgrejen dom ska hålla på med titt som tätt i nhl...hur kan man bara komma på idén att strejka för dom endast får ynkliga 100milj om året när lagkamraten får 105....dom borde fan få sänkt lön rikgigt rejält..typ börja om från noll å sätta upp rimliga löner igen...skyller på att hockeykarriären e så kort å så de måste tjäna alla pengar nu å att det e så lätt å skada sig.....
kanske delvis e sant men att tjäna lika mkt pengar som bill gates typ på å göra sin hobby varje dag e löjligt....
men blir iaf kul me elitserien... hoppas brynäs frå nåra förstärkningar nu...behövs
när baseboll spelare tjänar 600 mille så
Mar-01-2004 10:36
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Location: Stockholm
nu börjar slutspelet wieee
canal+ sänder Luleå - Färjestad *blä*
vill ju se Djurgården - Frölunda
Mar-01-2004 17:51
Amnezia
this...is...not...örebro
Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!
quote:
Originally posted by Kongo_kim
när baseboll spelare tjänar 600 mille så
ja lika illa det..fortf ingen vettig anledning för att strejka...typ säga men baseball spelarna får ju 600mille...varför har jag bara 300.
fan att man inte har c+ då inte sett hockey på hur länge som helst
___________________
Mar-01-2004 18:00
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Amnezia
ja lika illa det..fortf ingen vettig anledning för att strejka...typ säga men baseball spelarna får ju 600mille...varför har jag bara 300.
fan att man inte har c+ då inte sett hockey på hur länge som helst
ingen som har 300. men men -dom ska vara glada att dom inte är fotbollsspelare. inte ens Beckham tjänar såna summor.
Mar-01-2004 18:06
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
woooooooooooooooooooot
frölunda spöa skiten ur dif igen
___________________
Daniel
Mar-03-2004 21:28
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Location: Stockholm
meh jävla amatörer. jag skäms
Mar-04-2004 09:41
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
quote:
Originally posted by Kongo_kim
meh jävla amatörer. jag skäms
förstår dig.. hade jag med gjort
___________________
Daniel
Mar-04-2004 10:34
Jeremy H
Ja hallå?
Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
HV71-Modo: 10 - 1
Hååååååååvéééééé blååååå
Ps. Egentligen önskar man nästan att HV ska åka ut..blir bara massa jobbiga bilköer hela slutspelet runt där jag bor Ds.