Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Midway
Pages (7): « 1 2 3 4 5 [6] 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by wezzman
Mindshooter: Får ursäkta rörigheten, men sista dagen blev lite kaos... jag fick ett samtal från dig angående buss (jag hade fått för mig att du skulle ta bilen ner, eftersom vi sa till alla som skulle arbeta/uppträda under festen att dom skulle vara där 2 timmar innan festen, men jag visste att 2 killar hade avbokat bussresan så jag visste att du skulle följa med, det var därför jag sa till dig att dom skulle ringa mig om det var nåt. Angående scenuppträdandet... jag sa att du fick hoppa när Gielen lirade CD... och det gjorde han till och från. Och det var Gielens manager som sa att du inte fick ta för mycket uppmärksamhet, han menade ju inte direkt att du skulle uppträda i 30 sek o sen sticka direkt... men det förstod väl du också? =)


Du är ursäktad! Hade jag lackat på dig så hade jag tagit det under festen. Att vara där innan 2 timmar festen fick jag iaf aldrig veta. Jag bad dessa killar vid bussen att ringa dig, varpå dom gick iväg och ringde, sen kom dom tillbaka och sa att kommunikationen mellan olika ansvariga hade vart så pass dålig att det inte fanns nån plats för mig.

Jag minns att du sa att jag fick hoppa under CD..men huruvida han skulle köra cd över huvud taget var det ingen som visste..inte heller hans manager....och oddsen att han skulle köra 2 cd på rad (vilket skulle vara viktigt för att inte förstöra nån övergång eller inmixning) och att jag samtidigt skulle se detta var inte alltför stor så då tyckte jag att det lät bättre med ett framträdande på podie som artade sig riktigt bra enligt mig iaf!


___________________

Old Post Jun-02-2003 23:11 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight



Registered: Sep 2001
Location: örebro

jag säger som Vizay. håller med till punkt och prick!

kom och tänka på en sak:
när mr. Gielen spelade "yomanda - you're free", var det inte lite röj då lr? fy fasen vilket drag han fick! den låten är juh så himla hård

Old Post Jun-03-2003 08:09  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Errko
tranceaddict in training



Registered: Jun 2003
Location: Linköping
Smile

Tänkte jag skulle terrorisera och härja lite här också För er som inte känner mig så finns jag på TC och heter Errko där med.

Vilken kalasfest det blev då! Jag är skitnöjd, det var helt underbart!
Tack till mindshooter för bra uppträdande, sorry att du fick en massa ljus på dig, de som satt vid bordet då missade infon jag gav dom =( Tyvärr. Nu väntar vi bara på din film Steve
Lär bli kalasfet!

Ha det!

Old Post Jun-04-2003 14:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Errko Click here to Send Errko a Private Message Add Errko to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by Errko sorry att du fick en massa ljus på dig, de som satt vid bordet då missade infon jag gav dom =(


misstänkte det...jo det var synd...inte mycket att göra inte är jag arg för det! det var som du sa en riktig kalasfest och jag hoppas att man kan fortsätta sammarbete med arrangörer och uppträda lite fler nästa gång...


___________________

Old Post Jun-04-2003 14:40 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by Errko
Tänkte jag skulle terrorisera och härja lite här också För er som inte känner mig så finns jag på TC och heter Errko där med.

Vilken kalasfest det blev då! Jag är skitnöjd, det var helt underbart!
Tack till mindshooter för bra uppträdande, sorry att du fick en massa ljus på dig, de som satt vid bordet då missade infon jag gav dom =( Tyvärr. Nu väntar vi bara på din film Steve
Lär bli kalasfet!

Ha det!


Tjena Errko och välkommen till min och många andras hemmaplan...

You bet... nästa vecka kommer jag och stonefield för första gången slå ihop oss å göra en fet film...


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Jun-04-2003 16:56  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

välkommen hit errko, nice to have you here

vet inte hur mycke du va inblandad i hela ljushistorien men jag misstänker typ väldigt mycket så måste passa på å tacka för ett helvetiskt bra jobb med ljuset, ruskigt fint vare


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-04-2003 19:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
impulze
Senior tranceaddict



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm

jo, ljusarrangemanget var underbart, allt var det.. kan inte sluta tänka på natten.. skulle göra vad som helst för att göra om den, det är sånna här tankar som är jobbiga efter sånna här event :P


___________________

Old Post Jun-04-2003 19:51  Sweden
Click Here to See the Profile for impulze Click here to Send impulze a Private Message Add impulze to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
XLA
Senior tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Göteborg, Sweden

Fyfan vad dåligt jag mår av att läsa allt detta
För jävla slö föratt släpa mig hemifrån, och USCh vad jag ångrar mig nu.
Jaja, gött att det var en fet fest.

Jag är världens idiot


___________________

Old Post Jun-05-2003 02:25  Sweden
Click Here to See the Profile for XLA Click here to Send XLA a Private Message Visit XLA's homepage! Add XLA to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Errko
tranceaddict in training



Registered: Jun 2003
Location: Linköping

Tack alla

Vizay: Jo jag hade väl båda fötterna och alla händerna med i ljuset (skulle behövt fler). Och vi är nöjda inom företaget, tyckte det funkade bra! Hade velat ha ett par timmar programmering till för att få det så bra vi hade velat men vi har fått mycket beröm så vi får väl vara nöjda ändå

Hoppas ni är beredda att fara till Linköping så småningom...

Old Post Jun-05-2003 23:50  Sweden
Click Here to See the Profile for Errko Click here to Send Errko a Private Message Add Errko to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

errko: ahh så det fanns alltså mer å ta av som vi inte såg då lr?

aja linköping you say...jag bangar inte


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-06-2003 09:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kraith
Senior tranceaddict



Registered: Apr 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Errko
Och vi är nöjda inom företaget, tyckte det funkade bra! Hade velat ha ett par timmar programmering till för att få det så bra vi hade velat men vi har fått mycket beröm så vi får väl vara nöjda ändå


Med risk för att verka gnällig, men jag skulle vilja komma med lite kritik. Jag vet visserligen inte om det var ni ljuskillar som styrde röken också...
Jag tyckte det överlag var alldeles för ljust i lokalen. När vissa ljus drog igång var det som att vara utomhus i dagsljus. Särskilt vita/gula ljus tycker jag personligen är jobbiga, eftersom de lyser upp så mycket, och helt enkelt är tråkiga. Nej, bort med dem och ersätt med blå/röda/gröna. Sedan var det för lite rök för att lasrarna skulle komma till sin fulla rätt, även om de var väldigt bra ändå, men skulle varit mycket bättre med mer rök. En annan grej som jag tyckte var en miss var att ni verkade öka på med ljuseffekter i slutet på festen när det började tunnas ut på golvet. Kanske bara verkade så, men när det tunnas ut på golvet tycker jag man ska *minska* på ljuset och köra mer rök.

/Kraith - som vill ha det mörkt och mysigt när han dansar!


___________________

Fook 'em...

Old Post Jun-06-2003 10:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Kraith Click here to Send Kraith a Private Message Add Kraith to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Errko
tranceaddict in training



Registered: Jun 2003
Location: Linköping

Kraith: Tack! Konstruktiv kritik är alltid bra, det uppskattas. Kan säga att det gjordes en miss med röken... Maskinerna stog uppe på läktaren och som de flesta vet är röken ganska varm när den sprutas ut. Det medförde att allt la sig i mitten och högre i lokalen. Hade blivit bättre fyllnad om maskinerna hade stått på golvet men det är svårt att placera dom där, man vill inte ha ett stort moln rakt framför DJ:n. Men såhär i efterhand kunde det ha gjorts annorlunda.

Hehe det där med för ljust och för mörkt är en svår avvägning eftersom alla tycker olika. Visst var det väldigt ljust ibland men det var väldigt mörkt ganska ofta också... Jag tror inte vi kan hitta en mycket bättre balans eftersom alla tycker olika som sagt. Men det är en sån grej vi kunde ha klurat ut bättre om vi hade haft mer programmeringstid. Men det ska tänkas på i fortsättningen också, jag lovar!

Vizay: Jo vi kunde ha plockat ur bra mycket mer framför allt ur alla Goldenscan. Men det hanns inte med tyvärr... Dock är det inte alls omöjligt att de dyker upp igen på arrangemang riktigt snart

Ha en trevlig och solig Nationaldag!


___________________

Last edited by Errko on Jun-06-2003 at 10:29

Old Post Jun-06-2003 10:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Errko Click here to Send Errko a Private Message Add Errko to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Midway
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 2 3 4 5 [6] 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackold trance track from OXA Afterhour 93/94 needs ID! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJo Sandas - "Lost Happiness" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:53.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!