känns som båda "sidor" har vettiga saker att säga... måste dock bara få äran att citera vissa med efterföljande kommentarer.. 
| quote: | Originally posted by Goldiluxe
BAJS sager jag om det. |
haha, skönt! Härligt typiskt gummagos-uttalande 
| quote: | Originally posted by RebeL9 -> Goldiluxe
Och ännu mer tur att det finns så toleranta och vänligt sinnade människor som kan tänka sig en moské i sin respektive stad (tex stockholm, trollhättan, uppsala)
|
det där var ju inte snällt rebel! "personangrepp" e jag inge "fan" utav.
| quote: | Originally posted by St Andrew
och dom hör inte hemma hos oss? det eju som att säga att vi inte ska ha invandrare, vilket e som att säga att du e rasist! |
andrew, du är som en liten kobra ibland...
| quote: | Originally posted by Goldiluxe
bara att en kvinna ar oren nar hon har sin menstruation.
HALLA! |
| quote: | Originally posted by St Andrew
och var fan i koranen hittar du att om en kvinna har menstration är hon oren? snarare tvärt om om jag vet rätt, [...] måste oxå tänka på att dessa böcker är ifrån en tid man hade en annan syn på kvinnan, och då var detta bra för kvinnan. |
jag är övertygad om att Goldiluxe har rätt vad gäller mensen. Det var ju kanske inte det första man lärde sig ang. islam, men kort därefter. Det är ju JUST DÄRFÖR kvinnor inte har tillåtits att gå in och be i moskéer. DOCK, har det ändrats under de senaste åren (vet inte exakt) men nu får ju kvinnor gå in i moskéer under menstruation om de sitter längst bak eller hur det nu är,.. kanske var att de var tvungna att sitta i ett annat rum oxå. (rebel kanske kan säga nåt om det, du verkar ju ha grym koll på islam)
Har du läst koranen förresten andrew? låter som det.. jag har inte gjort det iaf, men ja är som sagt säker på att det stod att kvinnor var orena under mens, vilket EGENTLIGEN (Blommor & Bin-kunskap är helt fel, kvinnar är som MEST ren under mensen) jaja
slutligen, visst, koranen e från en annan tid, men jag tror ändå inte att det var bra för kvinnan på den tiden heller! förtryck då me, bara de att ingen kvinna stod upp för kvinnosaken på den tiden.
| quote: | Originally posted by RebeL9
Människan har helt enkelt ett behov av religionen. Oavsett hur man vänder och vrider på det så finns det ett behov för människor att söka sin tilltröst till något "större". |
agree... när man talar om människan "överlag" så stämmer det.
| quote: | Originally posted by RebeL9
I den bästa av alla världar så skulle alla människor oavsett religion, kultur, språk, ursprung kunna leva sida vid sida utan att man såg ner på varandra. Tyvärr lever vi inte i en sådan värld. Därför tycker jag att vi ska sträva för att åtminstone kunna acceptera varandras åsikter och religiösa hemvist. |
sant igen fint skrivet
___________________
Tom Cloud - Told You So
|