Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Spring Cruise 04
Pages (19): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Proximus
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2001
Location: Stockholm

haha du måste vara första personen whiterussian som jag hört kalla markus för trance jock och armin för prog jock, för mig är det precis tvärtom.

sen så all ära till musik, men mycket ragg måste det finnas också, tycker det finns på tok för lite sånt i elektroniska dansmusik fester i allmänhet

sen så kommer inte mondaybar köra nån kryssning på ett bra tag, och det har de själva sagt.


___________________
The circumcision has already begun
Desensitizing the very thing or thang that brought
you into this mother****** in the first place
And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Mar-07-2004 03:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm

heh klockren kommentar om Reavel, jaybee
Träffade dock aldrig på han så jag vet inte vad jag ska säga mer om det.

Hoppas verkligen ingen tog illa upp av mitt kriteserande. Jag försöker bara säga vad jag tycker och tänker till och med vara lite fin i kanten när jag gör det. Är iofs lite osäker på vad du syftar på men i all fall
Tall paul mixade skittråkigt (Gjorde enklast möjliga mixningar i slutet mot låten nästan bara bassen tuggar tråkigt framåt). Jag noterade det för jag tyckte inte heller musiken han lirade var så specielt bra. Det kändes mest som det var tråkig bass i olika takter och utformningar han lirade. Jag trötta totalt när han lirade traffict faktiskt. Då gick jag och vila efter ett litet tag. Men sen så kom ju Nothing av Agnelli & Nelson. Då var det upp och hoppa igen. Inte för att jag tycker den låten är specielt bra men det var ändå en låt jag hade förväntat mig få höra under båtresan och såg lite fram emot det.
Armin såg jag inte heller specielt mycket av tror jag. Gick runt en heldel då också men det kändes inte som jag missade specielt mycket heller. Fick höra den låten jag mest ville höra, Mark Norman - Phantom Manor. Oj vad tung den var på dansgolvet! Röjde som fan på poidet

Jag saknade technon också! Hade velat se Mull men det blev inte mycket av det dessvärre.


___________________
Going... Going...

Old Post Mar-07-2004 04:23  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

quote:
haha du måste vara första personen whiterussian som jag hört kalla markus för trance jock och armin för prog jock, för mig är det precis tvärtom.


Tror han menade att Jace värmde upp åt markus!

Old Post Mar-07-2004 04:34  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cube__
tranceaddict



Registered: Feb 2004
Location: Sweden, Umeå

Satan.. Ångrar mig som satan att man inte hakade på nu när man läser allas inlägg (i alla fall dom flestas) om hur brutalt bra det verkade ha varit Jag som gillar både Schulz och Armin rejält. Hoppas det blir en till kryssning inom kort som man kan haka med på..

Old Post Mar-07-2004 10:09 
Click Here to See the Profile for Cube__ Click here to Send Cube__ a Private Message Add Cube__ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by staz
Tror han menade att Jace värmde upp åt markus!


Precis,


___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Mar-07-2004 11:05  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

AC.: det du säger om Tall stämmer nog altså, han mixade säkert inte så bra men jag var nog för trött och dragen för att märka det. så det är inget fel på lite kritiserande, jag är själv en expert på att såga hollywood filmer


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Mar-07-2004 11:30  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

FYYYY FAAAAAN VILKEN RESA!! !

Alltså, när jag sitter och läser andras gnäll(?) så undrar jag om vi var på samma båt. Denna kryssningen var heeeelt fenomenal! Hade så sjukt jävla skoj så det är inte sant..! Joel Mull är ta mig fan min nya idol - vilket jääääävla drag det var på technogolvet där uppe alltså. Hade planerat att ösa till Armin i fyra timmar, men det fick i runda slänger bli en timma eller så. Kunde helt enkelt inte slita mig där uppifrån. Resan började lite knackigt då polaren åkte på böter för 1600 spänn för fortkörning utanför Jönköping - och även allt annat som hade med hela den här resan att göra präglades av våran ofantliga otur - men vi hade jävligt roligt ändå .

Stötte inte på speciellt många TA:s tyvärr...traskade runt i korridorerna med Reveal och Smekbar i jakten på några andra, men utan någon större lycka...

Tall Paul måste jag säga körde ett SJUKT bra pass - likaså Darren Christian innan honom. När Paul släppte loss den där klassiska technodängan på slutet som jag inte kan namnet på, tillsammans med Tim Deluxe - It just won't do acapellan blev jag helt vild. Sista timman var jag när att svimma av utmattning och vätskebrist.

Efter kryssningen släpade vi med oss ett flak öl, som vi tappade ut 57290 gånger, checkade in på hotellet - och efterförfestade ett par timmar - sedam begav vi oss till Diana's, och öste där på technogolvet till tre på morgonen.

Personligen tyckte jag att hela resan var obeskrivligt underbar! (med undantag från några mindre missöden som fortkörningsböter, inlåst bil i parkeringshus etc etc, som vi iofs tog med en klackspark).

Har också 2 timmar film från kryssen - ska försöka lägga upp godbitarna från det innan det blir inaktuellt.

Tack alla för en oförglömlig resa!!


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Mar-07-2004 at 12:55

Old Post Mar-07-2004 12:19 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

bra sagt laszlo, kul att någon annan här än mig uppskattade resan (inte för att jag hajar hur du kunde ha orkat med efterfest på dianas)

ja som sagt var det trist att silja knasade våra hytter. det hadde varit kul att få prata med alla TA's. det försökte man ju lite men det är svårt att prata med folk när man står på dansgolvet :P


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Mar-07-2004 12:32  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
morakickers
doncel achiever



Registered: Jun 2001
Location: nowhere close, Scandinavia

quote:
Originally posted by reveal
Med för många kryssningar blir det för mycket av det goda. Mellan de två senaste kryssningarna var det bara cirka 3 månader. Folk börjar se kryssningarna som vardagsmat istället för som specialtillfällen.

På denna kryssningen kändes det som att det hela hade avmattats en del. Dessutom började det dyka upp vanligt festfolk, det vill säga folk som inte specifikt gillar trance, utan folk som bara gillar att festa. På sikt kan det leda till att trancefolket skiter i kryssningarna...

Behövs en rejäl paus så att man får ett stort sug efter att åka på ny kryssning.

Nån annan som håller med mig?


jepp, inte för ofta. men jag ser verkligen fram emot sander k på fokused, trance nation och bedrock på monday bar och ngn trevlig utlandsresa i sommar.

när det gäller blandningen på folk så går jag bara på stämningen: för mkt vanligt folk = muckig stämning och fyllebråk, nu tyckte jag det var topppenstämning. GLAD stämning som tusan!!

med risk för att sticka ut hakan tycker jag det kan bli för likriktat om alla är trancefolk - typ som docklands för ngt år sedan, jag och två polare som verkligen gillar all möjlig dansmusik sedan 10 år tillbaka åkte ut dit, alla bara satt längs väggarna i psykläder. för mig gör det inte så mkt, men jag tror att tjejer som INTE är inne i trancevärlden blir bortskrämda om det inte är lite blandad publik.

jag tror INTE att det var vanligt festfolk där, jag tror du tänker på mondaybars originalpublik (fokus på house, ingen särskild klädsel). jag tror och HOPPAS att inte trancefolket kommer skrämmas bort av att det är bra stämning och inte alla har neon på sig.

LAGOM ÄR BÄST hehe.

Old Post Mar-07-2004 12:49 
Click Here to See the Profile for morakickers Click here to Send morakickers a Private Message Add morakickers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

måste bara fråga om det var nån ta som var på golvet när jace spelade? var nämligen en liten speciell låt som spelades typ näst sist i hans set

Old Post Mar-07-2004 14:08 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

nja jag var bara där en stund.
satt mest vid buffén.. som var för övrigt verkligen mums hehe
har käkat som en galning som sagt..


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Mar-07-2004 14:28  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2002
Location: Helsingborg, Sweden

Har lagt upp tre album från kryssningen på min stackars lilla server
http://www.congmongo.com/gallery/20...BarSpringCruise

Får se om den pallar för trycket så ta det lugnt med spridningen av länken utanför det här forumet.

Old Post Mar-07-2004 14:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Spring Cruise 04
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackhelp! this tune needs id'ing! [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJaydee - Plastic Dreams [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:53.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!