Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiësto @ Slagthuset i Malmö den 15e maj
Pages (19): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Cube__
tranceaddict

Registered: Feb 2004

Mjo SJ är löjligt dyrt.. Kollade upp vad det skulle kosta med tåg från Umeå till Malmö.. Minns inte vad det kostade men det var väl 1500kr eller nåt sånt :/ Svinigt dyrt. Flyg dit ner skulle gå på dryga 1100kr.

Old Post Apr-05-2004 17:13 
Click Here to See the Profile for Cube__ Click here to Send Cube__ a Private Message Add Cube__ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Funfrock
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2002

går att flyga från stockholm till malmö eller ängelholm för mellan 200-300kr

Old Post Apr-05-2004 17:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Funfrock Click here to Send Funfrock a Private Message Add Funfrock to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Lund - Stockholm (eller tillbaka, men inte tur och retur alltså) gick på 206 kr när jag skulle upp till kryssningen, så det handlar nog rätt mycket om hur god tid man är ute i...

Old Post Apr-05-2004 17:32 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Andreas.H
Junior tranceaddict

Registered: Apr 2004

Hej hopp,

Ett snabbt inlägg om entrén på 295:-

Personligen ser jag det inte som dyrt men det kan bero på att jag vet vad ett sånt här evenemang kostar att producera. Priset är verkligen pressat i botten. Att jämföra med Fabriken i Sthlm som kostade 380/450:- Det är mycket runt omkring som man inte förstår om man inte testat själv. En liten sak tex är att det krävs drygt 80 jobbande personer under kvällen för att hålla lokalen öppen. Mer än man tror.

Sen är det toppen att gorgeous kan ta 150:- för en bra jockey på en kväll men dom har ju lite andra förutsättningar. Dom säljer sin egen sprit, dom har lokalen och dom behöver inte X-antal långtradare med teknik för att dra igång kvällen. Personligen betalar jag hellre 295:- för ett liknande evenemang än 150:- på en klubb. För mig är dom extra 140 värt den kännslan att vara i en STOR lokal med ett par tusen andra i skenet av X-antal lasrar och maffiga system. Det är så jag vill uppleva musiken. Ni som var på Fabriken vet vad jag menar. Visst skulle vi kunna köra Tiesto på Privé, men hur kul hade det vart?

Sen kommer det vara lite andra roliga grejer som jag inte tror har används på något svenskt dansgolv än. Mer om det när eventsidan ploppar upp

Ang SJ kan jag ju inte göra så mycket. Håller med. Kan däremot berätta att det jobbas på bussar från de flesta stora städer så resorna ska inte behöva bli så dyra.

Oavsett hoppas jag att ni dyker upp. Vi har gjort en hel del stora fester, men denna kommer att slå alla rekord! Belive U me!

Ha det bäst,

www.ace-event.se

Old Post Apr-05-2004 18:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Andreas.H Click here to Send Andreas.H a Private Message Add Andreas.H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by Andreas.H
. Vi har gjort en hel del stora fester, men denna kommer att slå alla rekord! Belive U me!

sluta teasa sådär!

Old Post Apr-05-2004 19:42  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Yeee - jag håller med Andreas - sluta gnälla. Minns ni för ett drygt år sedan? Då jublade vi åt allt, så fort någon större artist ville komma och spela för oss. "Svenska trancescenen håller verklige på att explodera!" sades det. Och som den exploderade(!) - tyvärr verkar många av er nu ha blivit lika bortskämda som holländarna.

Vi här hemma i Sverige måste ju försöka upprätthålla vårat rykte som världens bästa publik, så var inte så jävla snåla och häng med ner till Malmö och släpp loss på det vis som vi är kända för att kunna göra.

Tycka vad man tycka vill om Tiësto och hans produktioner/framträdanden de senaste åren - men Tiësto är och kommer alltid att vara Tësto. Han är en av de största pionjäerna inom denna senen och honom borde vi tack om någon för musiken vi inte kan vara utan idag.

Bara mina $0.02

www.laszlo.se

Old Post Apr-05-2004 22:38 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Kan bara tala för mig själv, men jag klagade inte, konstaterade bara att det var rätt mycket pengar Självklart ska jag dit

Old Post Apr-05-2004 23:29 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
MEN BAH

quote:
Originally posted by Laszlo
Yeee - jag håller med Andreas - sluta gnälla.

å ja blir så jäla lack på folk som måste gnälla på de personer som tycker att det är dyrt! lever vi inte i ett fritt land eller? känns som att det alltid finns personer som "gnäller" på de som klagar över priset... so what?

jag har f.ö hittat resa tur å retur linköping - malmö 286 kr, vilket ju kan ses som ett riktigt kap.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Apr-06-2004 20:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001
Re: MEN BAH

quote:
Originally posted by Glorie
jag har f.ö hittat resa tur å retur linköping - malmö 286 kr, vilket ju kan ses som ett riktigt kap.

Jag också
286:- T&R från Borås via Alvesta och sedan Malmö.
Surt att man får dega från 05.00 till 09.14 innan tåget hem går
Jag avvaktar och väntar på ev. bussanslutningar...

Old Post Apr-06-2004 21:05  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

du kan dega med mig till sju, men BARA om jag åker ner

Tom Cloud - Told You So

Old Post Apr-06-2004 21:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by Laszlo
Yeee - jag håller med Andreas - sluta gnälla. Minns ni för ett drygt år sedan? Då jublade vi åt allt, så fort någon större artist ville komma och spela för oss. "Svenska trancescenen håller verklige på att explodera!" sades det. Och som den exploderade(!) - tyvärr verkar många av er nu ha blivit lika bortskämda som holländarna.

Vi här hemma i Sverige måste ju försöka upprätthålla vårat rykte som världens bästa publik, så var inte så jävla snåla och häng med ner till Malmö och släpp loss på det vis som vi är kända för att kunna göra.

Tycka vad man tycka vill om Tiësto och hans produktioner/framträdanden de senaste åren - men Tiësto är och kommer alltid att vara Tësto. Han är en av de största pionjäerna inom denna senen och honom borde vi tack om någon för musiken vi inte kan vara utan idag.

Bara mina $0.02

Helt klockrent inlägg det där, all respekt!

Old Post Apr-06-2004 21:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Re: MEN BAH

quote:
Originally posted by Glorie
å ja blir så jäla lack på folk som måste gnälla på de personer som tycker att det är dyrt! lever vi inte i ett fritt land eller? känns som att det alltid finns personer som "gnäller" på de som klagar över priset... so what?

Jag gnäller absolut inte på folk som gnäller. Ber om ursäkt om jag framstod som uppkäftig. Alla har självklart rätt att säga sitt - och jag gjorde detsamma. Jag tycker bara att det verkar visas för lite uppskattning gentemot Ace Event och alla andra stackars själar som sliter rumpan av sig för att vi ska ha någonstans att röja. Vi vet ju alla av erfarenhet sedan tidigare att Ace Event och Fokused är ett sjuhelvetes gäng när det kommer till festarrangemang. Jag tvivlar inte en enda sekund på att det kommer att vara värt varenda öre

www.laszlo.se

Old Post Apr-06-2004 22:22 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tiësto @ Slagthuset i Malmö den 15e maj
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId This Badass Song [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMarcos - Just For A Day [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:57.

Forum Rules: