|
Ik zoek een nieuwe camera (ter vervanging van mijn Canon ixus 430 en de Canon powershot 520) die aan de volgende eisen moet voldoen:
Ik wil een camera die "makkelijk" in je broekzak past en wel zo dat het niet ten koste van de kwaliteit van de foto's gaat.
Er is niets irritanters dan het perfecte fotomoment te missen als je je camera nog staat op te starten... daar heb ik nu last van (canon 520 is kut, ixus is perfect !!) Snelheid dus.
Ik vind macro foto's leuk om te maken en ben dan ook op zoek naar een camera die dit goed kan.
Filmpjes met geluid en een minimale resolutie van 640x480.
Het liefst een zo hoog mogelijke optische zoom, aantal megapixels maakt niet uit als het maar 4 of hoger is.
In zoveel mogelijk omstandigheden goede foto's maken , dus ook binnen met weinig licht en buiten in de schemering.
Ik ben geen prof. wat betreft fotografie, maar ben wel geinteresseerd in het maken van mooie plaatjes.
Ik zoek daarom een camera met goede standaardfuncties, maar ook de mogelijkheid om veel zelf in te kunnen stellen.
Denk dat ik liever een accu dan losse batterijen ivm met grootte. Aan de andere kant, als je in het buitenland bent en op reis is het vaak makkelijker om batterijen te kopen dan je accu op te laden. Aan de andere, andere kant, oplaadbare batterijen (>2300mAh) doen het veel beter dan wegwerp. Aan opladen ontkom je dus eigenlijk niet. Voorkeur: accu.
Beeldstabilisatie is denk ik wel handig voor trillende handjes
Nou heeft er iemand een tip ??