|
Grym tråd det här, hur kan jag ha missat den. Många härliga kommentarer och så - haha! Nå väl, håret är ju alltid ett problem och jag tror det är jävligt individuellt när det gäller vilken produkt som är rätt till vilket hår. Jag har själv stora problem när mitt hår blir för långt, det tenderar nämligen att bli alldeles för spretigt och "lösflygande" - det ser inte riktigt klokt ut. Jag brukar försöka klippa mig ungefär en gång i månaden, annars går hela livet åt helvete känns det som. Hehe, dagarna flyter nämligen mycket lättare när man är nöjd med frisyren - inte sant? 
Hur som helst. Jag har utvecklat en strategi för att lyckas med mitt hårt. Efter duschen så måste håret torka innan jag använder något vax eller så. Vidare så får det inte "lufttorka" för då blir det ofta svårare att hantera, istället brukar det bli bra om jag har typ mössa,keps eller motsvarande på skallen under torktiden (och kanske rufsar till håret lite). När håret sen är torrt och lagom kortrufsigt är det dags för vaxet - och där har jag fastnat för "Schwarzkopf Taft - Extra Strong (3)". Mycket bra vax, klockrent för lite kortare hår och extremt lätt att duscha ur.
Det här är ett outtömligt ämne faktiskt. Det tar fan halva livet att hitta en metod som fungerar - och när man väl känner sig nöjd så ramlar håret av och man blir flintis. All for nothing...

|