Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Pages (14): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
K-PAXian
On A Beam of Light



Registered: Oct 2004
Location: K-PAX

OFF TOPIC

quote:
Originally posted by Vizay
Är man så jävla egotrippad så man väljer det ruset man får på bekostnad av hela EDM-kulturen så förtjänar man inte att få möjligheten att tänka och handla själv helt enkelt.


Ego-TRIPPAD.


___________________
ALL TIME FAVOURITE: The Gift - The 7th Day (M.I.K.E. Remix)

Old Post Mar-01-2005 13:55  Norway
Click Here to See the Profile for K-PAXian Click here to Send K-PAXian a Private Message Visit K-PAXian's homepage! Add K-PAXian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

hehehe så långt tänkte jag faktiskt inte, fyndigt


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-01-2005 13:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land
Saxat ur MondayBars senaste nyhetsbrev

quote:

Hej

Turbulens var ordet.. ja, vad ska vi säga? Från fullständig eufori när båten lade till i lördags kväll efter en enastående fest till nattsvarta rubriker om knarkparty och att Silja Line inte vill ha med Monday Bar att göra längre. Inget av detta stämmer med verkligheten.

Visst, vi kan konstatera att nollvisionen inte håller, dvs att det är omöjligt att hålla knarket från offentliga miljöer. Varför skulle vi vara förskonade från det när det finns överallt, speciellt då dessa fester blivit så extremt populära. Ett uttalande att "säkert hälften" av våra gäster varit påverkade på kryssningen undslapp någon hos polisen, ett grundlöst påstående man sedan inte haft vett att backa ifrån.

En journalist ringer sedan upp Silja Line och får reda på att båten har 2000 bäddplatser (fakta: det var 1600 gäster på kryssningen vilket bör framgå av de passagerarlistor polisen fått ut i förväg av Silja, resten är för personal, lastbilschaufförer mm). Då blir helt plötsligt "säkert hälften" 1000 personer och så var det i gång. TUSEN KNARKARE PÅ REJVFEST PÅ FINLANDSFÄRJA ser betydligt bättre ut som rubrik, betydligt smaskigare än "33 st misstänkta intagna efter klubbkryssning men bara 1 häktad".

Det är ingen idé att vi från Monday Bar står och käftar emot myndighetspersoner eller journalister som redan bestämt sig på teve, vi talar ju i egen sak och riskerar att framstå som drogliberala, något som vi absolut inte är. Ett är dock säkert: 1000 personer har INTE knarkat på Monday Bar Spring Break Cruise, inte ens en bråkdel.

Hur liten klick som egentligen var drogpåverkade kan vi självfallet aldrig få reda på. Oavsett antalet så är det människor som klart och tydligt brutit mot Monday Bar och Silja Lines tydliga ordningsregler och som vi tar avstånd ifrån. Vi har i många år målmedvetet jobbat för att danskulturen ska kunna fortleva, vilket är en omöjlighet om droger tillåts florera fritt. Självklart har varken Monday Bar eller Silja Line med denna hantering att göra, något som man faktiskt får intryck utav när man läst de senaste två dagarnas snaskjournalistik.

Det som verkligen upprör i denna soppa är alla oskyldiga som nu utpekats som knarkare. Om varannan gäst skulle ha varit påverkad av något mer olagligt än alkohol så innebär det ju att i princip alla våra gäster kommit i kontakt med narkotika på ena eller andra sättet. Om inte jag själv gjort något så har minst en av mina kamrater varit påtända. Hur många arbetskamrater, föräldrar, kompisar mm har nu helt oriktigt fått för sig att deras nära och kära är knarkare? Detta tillsammans med att Monday Bar och Silja Line nu har schavotterat i Nordens alla stora tidningar i samband med rubriker som "knarkparty", "narkotikaresa" mm gör att det finns väldigt, väldigt många som är upprörda och kommer att kräva pappren på bordet vad som egentligt är sant.

Vi skulle sedan vilja berätta att vi idag haft ett möte med Silja Line. Monday Bar är inte på något sätt "utslängda", inte heller tar man avstånd från tidigare kryssningar. Tvärtom, man är mäkta stola över hur bra det har varit och hur otroligt trevliga och skötsamma gästerna till 99,9% är. Att man valt att ställa in nästa kryssning är dock kanske inte så konstigt pga av det mediedrev som uppkommit. Vi har fortfarande mycket goda kontakter med Silja Line och hoppas att vi får chansen att göra en ny kryssning vad det lider.

Monday Bar har självklart ingenting emot att polis och tull kontrollerar våra gäster, tvärtom, vi välkomnar det, men att man tillåter sig ett uttalande som totalt saknar vederhäftig grund är både kränkande och oansvarigt. Massvis av oskyldiga människor har blivit utpekade som kriminella narkomaner, ett världsberömt festkoncept förstört samt att varumärkena Monday Bar och Silja Line orsakats irreparabla skador.

Stockholm 1 mars 2005

Monday Bar

ps
Bara nästa kryssning 28-29 april är inställd. Annars kommer vi att köra på som vanligt. Mer info, bl a om festen på skärtorsdag, kommer i nästa nyhetsbrev


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Mar-01-2005 19:43  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro



Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!

fan va goda nyheter.. trots man e besviken på att corsten kryssen e inställd och allt som skrivits i media så känns det ljust igen....får hoppas på en ny kryss i sommar lr nått istället..det viktiga e att dom fortf lever som sagt tidigare....kontrollera oss så mkt ni bara vill, bara vi får åka båt fler ggr


___________________

Old Post Mar-01-2005 20:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6


äntligen

Old Post Mar-01-2005 20:38  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

bra att DN tar tag i det hela och faktiskt vågar skriva ur vårat perspektiv också så att säga, iaf en liten bättring av media.

är det den listan du satt igång jofawe som dom snackar om eller finns det ytterligare en?


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-01-2005 21:19  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

quote:
Originally posted by Vizay
bra att DN tar tag i det hela och faktiskt vågar skriva ur vårat perspektiv också så att säga, iaf en liten bättring av media.

är det den listan du satt igång jofawe som dom snackar om eller finns det ytterligare en?


Ja, det är den namnlistan

Old Post Mar-01-2005 21:32  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Fan - redan 300 underskrifter, det rullar på ..


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Mar-01-2005 21:34 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

ja.. det är bättre än jag trodde faktist.

kul att den blivit uppmärksammad med.

Old Post Mar-01-2005 21:36  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Hauken
Supreme tranceaddict



Registered: Jul 2004
Location: Oestersund

Känns lite bättre...

Men det där som DN skrev var inte längst upp och med feta bokstäver och står heller inte i alla andra tidningar. På nyheterna är det inte heller . Polisens kupp har lyckats fint.

MEN, dom har INTE satt stopp för kryssningarna!!

Bra att DN tar tag i det i alla fall, dom är faktiskt dom enda som varit åtminstonde lite objektiva genom detta; i första artikeln hade dom ju trots allt lite citat från mbars forum.

Old Post Mar-01-2005 21:49  Sweden
Click Here to See the Profile for Hauken Click here to Send Hauken a Private Message Add Hauken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Sweden

Allt är bättre än inget, och jag instämmer till fullo i vad Monday Bar skriver.


___________________
Booking requests

Old Post Mar-01-2005 22:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
K-PAXian
On A Beam of Light



Registered: Oct 2004
Location: K-PAX

Jag njuter av artikeln.
Svenska snutarna är ett skämt egentligen. Om de vill stoppa knarkningen så ska de väl ingripa NÄR DET SKER och inte efteråt när det är "för sent".
En kompis var i England och klubbade och där blev han undanröjd av vakter när de såg hur han började blicka ihop en snus. De visste inte att det var det, men tog ändå honom åt sidan och kontrollerade vad det var han stoppade i munnen.

Vad tycker ni? Det är väl ändå bättre att ingripa på en gång än att göra som de gjort nu, generalisera?


___________________
ALL TIME FAVOURITE: The Gift - The 7th Day (M.I.K.E. Remix)

Old Post Mar-01-2005 22:54  Norway
Click Here to See the Profile for K-PAXian Click here to Send K-PAXian a Private Message Visit K-PAXian's homepage! Add K-PAXian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (14): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNice proggy tune [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackClint Fabian & DJ R. Kay - Panorama [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:16.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!