|
|
|
|
 |
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
en jij gaat mij vertellen dat jij die hele grondwet hebt gelezen , vertel ons dan maar eens waar het over gaat..
of geloof je soms de politici |
1) lees de hele thread eens door voordat je weer met je kort door de bocht antwoorden komt
2) ik zeg helemaal niet dat ik hem helemaal gelezen heb, maar ik weet waar hij NIET over gaat en dat is NIET de euro en NIET Turkije bv
3) "Geloof je de politici"..... nee dat is een goed uitgangspunt van "Ik geloof politici bij voorbaat niet". Kijk, dat is de grondhouding van 60% van NL, en dat is juist zo kansloos. "Ik stem niet omdat ik politici niet vertrouw". En daarnaast vertrouwen ze de politie niet, de bakker op de hoek niet, de buren niet, en buitenlanders niet. Nee is standaard, ja moet je heel erg veel moeite voor doen.
Uit jou "Of geloof je soms de politici" spreekt wel veel, en bevestigt voor mij weer helemaal het beeld van je Siesta.
Iedereen moet stemmen wat hij wil stemmen, je moet doen wat je niet laten kan. Maar als je niet weet waar je precies over stemt, of geen legitieme redenen hebt, stem dan niet. Ik weet ook nog niet eens 100% of ik ga stemmen, maar met de denkbeelden die ik heb, als ik de pro's en contra's tegen elkaar afstreep, dan stem ik JA.
May-30-2005 06:46
|
|
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
1) als je niet eens weet waar die over gaat, waarom stem je dan kwakkeloos ja?
2) Sjongejonge, je mag die politici toch wel niet vertrouwen? Ze komen gewoon zo ongeloofwaardig over, ze kunnen amper een goed voordeel noemen. En alles wordt beter, jaja waar kennen we dat van.... Er isgewoon geen vertrouwen, thats the point. Want er zijn weinig mensen die nee zeggen en weten waarom ze nee zeggen, en er zijn amper mensen die ja zeggen en weten waarom ze ja zeggen.
Jou beeld zal me een worst wezen trouwens |
1) Ik zeg niet dat ik NIET weet waar hij over gaat en ik zeg niet dat ik totaal WEL weet waar hij over gaat. En goed lezen: ik stem niet eens klakkeloos ja, ik weet nog niet zeker of ik ga stemmen. Goed lezen.
2) Tuurlijk mag je die politici niet vertrouwen, duh, tuurlijk mag dat! Wat ik wil zeggen is dat veel mensen nee stemmen door gebrek aan vertrouwen. Dat kan, natuurlijk. Dat is een signaal voor de politiek waar ze zeker wat mee moeten doen. Ook ik vertrouw de politiek niet helemaal. Kijk naar de devaluatie van de gulden, kijk naar andere zaken die stil zijn gehouden. Ook ik vind dat helemaal niets. Maar dat is geen reden om NEE te stemmen. Dan zou ik niet gaan stemmen, dan zou ik zoiets hebben van ‘Tsja, ik geloof er toch niet in, ik stem niet’. Zeer begrijpelijk. Maar ik vind dat je dit verdag een kans moet geven.
Toch denk ik dat mensen die JA zeggen er meer/vaker over nagedacht hebben en zich er meer in hebben verdiept, dan de mensen die NEE zeggen door een groot aantal redenen die er niet speciaal mee te maken hebben.
May-30-2005 07:23
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 10:03.
Forum Rules: