Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Film
Pages (39): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Tar upp ämnet skräck och zombies igen...

En film jag nyligen tankade hem å glodde på gåpr i detta nu på TV2

Evil Dead
En gammal goding från 1981... dom flesta här på forumet var inte ens födda då...

"Tid: 2305 - 0030

Amerikansk skräckfilm från 1981. Fem vänner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. När de hittar ett kassettband som de spelar upp, släpps ondskan i skogen lös. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. "

Old Post Aug-04-2004 21:48  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Evil Dead
En gammal goding från 1981... dom flesta här på forumet var inte ens födda då...

Amerikansk skräckfilm från 1981. Fem vänner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. När de hittar ett kassettband som de spelar upp, släpps ondskan i skogen lös. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. "

Visst, föddes samma år...men sett den har man gjort
Både ettan å tvåan, rätt så komisk skräck skulle jag vilja påstå

Old Post Aug-04-2004 22:18  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Evil Dead

tyvärr föddes jag året efter .. Men jag såg filmen igår ändå =)

Old Post Aug-05-2004 15:26  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

kollade litegrann på den.. sen orkade jag inte mer.. va så jäkla trött

Old Post Aug-05-2004 17:00  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask

Registered: May 2003

hehe, bruce campbell äger ju, har man inte sett alla 3 evil dead filmerna ska man göra det bums, gärna i sträck...

sam raimi, som även gjort spiderman filmerna och en av mina favoriter, the gift, har regisserat och skrivit alla filmerna... inget jävla fusk för att tjäna pengar på namnet, dom döpte inte ens trean till evil dead... ruggigt bra helt oseriös action som inte är ett dugg läskigt...

en annan film jag gärna rekommenderar är chasing amy, det är väl i grund och botten en romantisk komedi, men den känns lite mer meningsfull än nån av dom man skulle se hugh grant i... den är också stundtals riktigt rolig, skriven av kevin smith så jay and silent bob förekommer i filmen ungefär som i dogma fast ännu mer som bakgrundsfigurer... en liten inblick i hur komplicerat det är att bli kär i en lesbisk serietecknare, typ...

Old Post Aug-05-2004 18:49  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M1cro5lave
fuck the world...

Registered: Feb 2004

Leon är klart den bästa film som finns, blir aldrig trött på den, ryser varje gång jag ser den. Portman och Oldman är för övrigt två av mina top 3 skådisar (Med Tom Hanks i spetsen) ^^
Att jag gillar Portman kanske har märkts, hehe

Sen är The Recruit en storfavorit också, helgrym thriller.. rekomenderas startkt. Har dock aldrig varit så förtjust i skräckisar, dem har en tendens att inte imponera på mig.

Old Post Aug-05-2004 21:29  Sweden
Click Here to See the Profile for M1cro5lave Click here to Send M1cro5lave a Private Message Add M1cro5lave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Säger bara "The Ring", så jävla bra film!
Den ska man kolla på och krypa ner under täcket med en dam, då blir man iaf kramad

Old Post Aug-06-2004 10:11  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Säger bara "The Ring", så jävla bra film!
Den ska man kolla på och krypa ner under täcket med en dam, då blir man iaf kramad

vette fan om det där asså... Hon satt på helspänn och jag somnade

Old Post Aug-06-2004 13:36  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by AC.
vette fan om det där asså... Hon satt på helspänn och jag somnade

hehe - håller med....jag har väldigt svårt för att bli skrämd av filmer nuförtiden - antar att jag blivit immun mot alla skräckisar...en som jag dock höll på att skita i byxan till när jag såg den för första gången var "The Others"...riktigt bra rulle...

www.laszlo.se

Old Post Aug-09-2004 18:46 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro

Registered: Apr 2002

dagens skräckfilm e ju så kassa..bara massa animerat shit....gamla skräckfilmer äger ju...
haha spec evil dead filmerna äger...finns massa godbitar i samma stil...b-skräck när den e som bäst

Old Post Aug-09-2004 21:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

håller med amnezia, gamla skräck har mer känsla och charm i sluttexterna än vad nya har i hela filmen :P dock så verkar SAW bli en någelunda intressant film (sidan är iaf tokigt snygg)

några filmer som jag kan se om och om igen är:

Donnie Darko
Lost in Translation
Pulp Fiction
Saving Private Ryan
The Usual Suspects (De misstänkta)
The Shawshank Redemption (Nyckel till frihet)
Robin Hood (den tecknade)
och alla Nakna Pistolen

Old Post Aug-10-2004 11:20  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Thumbs up ÄNTLIGEN!!!!!!!

Nu har den kommit, den som alla svenska filmentusiaster vänta på länge nog:

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds...kt.php?id=41115

Old Post Aug-13-2004 11:12  United Nations

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Film
Post New Thread    Post A Reply

Pages (39): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackGerman anthem 1994 (Possibly Eye-Q) [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAirscape - Sosei [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:50.

Forum Rules: