|
Richie Hawtin
Top DJ, technisch sterk, absolute topset op Extrema, op productiegebied ook nog steeds vernieuwend bezig (kan niet wachten op zijn nieuwe DE9:Transitions-album, volgende maand wordt ie gereleased als het goed is). Daarom mijn nummer 1.
De rest is voorlopig nog even zonder volgorde.
Stella Nutella
4,5 uur lang een topset draaien terwijl je maar 1,5 uur geboekt staat, en mij bovendien nog eens geboeid laten raken door psytrance terwijl ik daar eigenlijk voor die tijd amper naar luisterde, kan niet kapot. Enthousiaste verschinjing achter de draaitafels en ook haar producties (wel veel samenwerkingen trouwens, moeilijk te zeggen welk aandeel ze daar zelf in gehad heeft natuurlijk) klinken niet verkeerd.
Grovskopa
Productietechnisch absoluut het beste wat er voor mij dit jaar op technogebied te halen valt. Hij produceert precies die sound die ik super vind, lekkere diepe duistere offbeat zonder in gesnoei te verzanden. Top.
Steve Bicknell
Mixtechnisch supersterk, heeft mij laten zien dat je best een snelle en harde technoset neer kan zetten zonder oeverloos geschranz. Helaas de uitstraling van een grasmaaier.
Christopher Lawrence
Ik kan dus blijkbaar toch nog naar een hele tranceset luisteren (afgezien van psytrance dan). Vond em heel goed op Dance Valley, wilde em sowieso ooit nog eens live zien omdat de Hook-sound van een paar jaar geleden me toen erg aansprak. Die sound is nog wel redelijk gebleven heb ik gemerkt, en Lawrence heeft me (en de rest van de Eurogrooves-tent) erg goed vermaakt op DV.