|
|
|
|
 |
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
|
|
|
| quote: | Originally posted by Pjox
Vill ni fortsätta att ha skrikiga färger eller vill ni ha färger som går bättre ihopp?
Det första jag tänkte på (när jag kollade bilderna) var att det kanske skulle bli snyggare om ni hade färger som passar bättre ihopp med varandra än t.ex svart och orange på samma vägg. Visst dom är rätt snygga ihopp men det blir en sån jävla kontrast. Men det kanske är det ni vill ha? Det bästa är väl om ni kommer fram till vad ni vill ha fär sorts frger och sen kollar i en färgaffär efter prover. |
Jag vill personligen inte ha skrikiga färger, och det tror jag hela styrelsen är ganska överrens om. Just nu ser det förjävligt ut. Vi var inne på ett gäng färgaffärer och hämtade lite prover häromveckan - tyvärr har den styrelsemedlemmen som har starkast vilja och är envisast av oss alla den som har absolut sämst sinne för estetik, färg och form. Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...
Vi har bläddrat igenom ett oräkneligt antal inredningstidningar, men så gott som allt är heminredning, och det mesta i väldigt modern tappning. Vi vill gärna bevara den där lite "sunkiga" pubkänslan, men ändå ha en fräsch och ren touch på det hela.
www.laszlo.se
|
|
Feb-25-2006 12:33
|
|
|
 |
 |
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by Laszlo
Jag vill personligen inte ha skrikiga färger, och det tror jag hela styrelsen är ganska överrens om. Just nu ser det förjävligt ut. Vi var inne på ett gäng färgaffärer och hämtade lite prover häromveckan - tyvärr har den styrelsemedlemmen som har starkast vilja och är envisast av oss alla den som har absolut sämst sinne för estetik, färg och form. Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...
Vi har bläddrat igenom ett oräkneligt antal inredningstidningar, men så gott som allt är heminredning, och det mesta i väldigt modern tappning. Vi vill gärna bevara den där lite "sunkiga" pubkänslan, men ändå ha en fräsch och ren touch på det hela. |
Jag är välldigt förtjust i becha (hur det nu stavas) och bruna toner på väggar. Det är snyggt, går att kombinera med olika toner, lagom diskret men ändå lite färg. Jag tycker även att det är ricktigt snyggt med typ en randig fondvägg. Typ ljus bas och mörkbruna och vinröda ränder eller linkande.
Det kanske skulle funka att ha det mörkare i baren och ljusare i rästen av lokalen?
Jag tycker det låter som om det skulle bli snyggt med typ becht, brunt och och sen lila på dansgolvet.
Det låter väldigt häftigt att ha mörklila och bara skvätta runt med typ vitt. Usch va jag skulle villja måla om något. Det är så kul med inredning och färger
Tyvärr är mitt rum lite för litet och lite för bra för att göras om 
|
|
Feb-26-2006 00:15
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Pjox
Lost tranceaddict

Registered: Jun 2003
|
|
|
Feb-26-2006 22:37
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 05:13.
Forum Rules: