Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Antwerp was burning
Pages (10): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Antony
Van Dyck

Registered: Jun 2005

quote:
Originally posted by dj Elof
trance, love and unite.

ik geef je ook 100% gelijk in die laatste posts... en gelukkig da er internet is inderdaad, anders had ik nóg ni in to trance geweest. dan zou ik nu nog men tiesto in concert dvd als enige trance in huis hebben

edit: die quote is men nieuwe nikname

Old Post Jan-18-2006 10:05  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by dj Elof

Of heb ik ongelijk?

Je hebt gelijk en ongelijk.

Sensation deed voor trance absoluut niets, toch niet de Belgische editie. Zoals ik al zei, meeste mensen spraken van White Sensation (ja zelfs reklame kunnen ze niet lezen) en hadden al vele hun tickets besteld zonder dat ze wisten wie er kwam draaien of wat er gedraait ging worden. Daar bovenop werd er in de media meer de nadruk gelegd op het wit en de "show".

En dat op TA tegenwoordig de leek vakkundig met de grond wordt gelijkgemaakt is waar, langs de andere kant zijn meeste mensen hier het kotsbeu dat half België onder Trance nog steeds Tiësto, Silver en Milk Inc. verstaat. Dus als er dan een ongelukkige ziel zich aanmelt met "hoi ik hou van trance, want ik vond Tiësto - Traffic da bomb", dan kan dat wel eens in het verkeerde keelgat schieten.

En het feit dat Trance (en vele andere EDM genres) als specifiek genre amper wordt vernoemt is omdat de media en trendsetters om een of andere reden kosten wat kost House en Electro Clash/ Electro Nouveau/ Nu-Electro/ Electro House/... moeten naar voor schuiven als DE stijl.
Techno blijft nog recht tussen al die hype omdat België daar al stevige roots in heeft en Jump is er nog omdat het verkoopt. Ahja en DnB en Breakcore boeren goed omdat het zogezegd intelectueel is.

PS: (Ik heb het al veel gezegd, maar)Jumpers die trance te soft vinden, moeten hun meulle houden, want imo is Jump een van de meest softe en plate genres binnen de hardere stijlen.

Old Post Jan-19-2006 16:07  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Antony
Van Dyck

quote:
Originally posted by Dark Apostle
En dat op TA tegenwoordig de leek vakkundig met de grond wordt gelijkgemaakt is waar, langs de andere kant zijn meeste mensen hier het kotsbeu dat half België onder Trance nog steeds Tiësto, Silver en Milk Inc. verstaat. Dus als er dan een ongelukkige ziel zich aanmelt met "hoi ik hou van trance, want ik vond Tiësto - Traffic da bomb", dan kan dat wel eens in het verkeerde keelgat schieten.

daar kan ik in volgen. maar dat is ook het enige wat je tegenkomt als 'leek'. in plaats van te beginnen bashen op iemand die met traffic afkomt kan je die beter even de weg wijzen naar "échte trance" 9 kansen op 10 word die er stapelzot van en begint hij zelf ook dingen over een traffic in te zien...

quote:
PS: (Ik heb het al veel gezegd, maar)Jumpers die trance te soft vinden, moeten hun meulle houden, want imo is Jump een van de meest softe en plate genres binnen de hardere stijlen.

zeker waar, ben eens op een club-X feesje verzeild geraakt... man man, voorlopig nog ni harder meegemaakt

Old Post Jan-19-2006 16:16  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by Antony
daar kan ik in volgen. maar dat is ook het enige wat je tegenkomt als 'leek'. in plaats van te beginnen bashen op iemand die met traffic afkomt kan je die beter even de weg wijzen naar "échte trance" 9 kansen op 10 word die er stapelzot van en begint hij zelf ook dingen over een traffic in te zien...

Het omgekeerde is ook dikwijls waar hoor... Traffic heeft ergens wel iets jump-achtigs en het is niet omdat men traffic goed vind dat je daardoor de meeste gewone trance ook gaat goed vinden.

Wat me ook te binnen schoot is dat jumperkes die trance appreciëren eigenlijk ook jumpgroepen bedoelen... Je herinnert je wel van die marginale toestanden als Trancescape en Tranceball... da heeft in de verste verten niets met trance te maken; das pure jump.

Enja; de mentaliteit is wel nogal verzuurd... durf eens in de main discussion een thread starten en je wordt met de grond gelijk gemaakt; zelf als je het goed bedoeld. Best dat de subfora nog zo niet zijn.
Misschien is het eens tijd dat die moderators in de main wat pleiten voor verdraagzaamheid en een paar users die regelmatige anderen uitkakken eens bannen; want daar wordt niet meer gediscussieerd; daar gaat het gewoon om te ruziën.

Old Post Jan-19-2006 16:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind

quote:
Je hebt gelijk en ongelijk.

Als Tiesto geen trance meer is dan weet ik het ook niet meer ze Ma nee k'begrijp wat ge bedoelt..

Wat betreft Sensation vind toch dat dat evenement een beetje voor trance gedaan heeft, okee niet veel maar alleszinds meer dan de vorige editie van Sensation in Amsterdam (2004), velen (waarschijnlijk de meesten) gaan voor de show maar t'is ook nog voor een stuk de muziek dat telt, anders hadden ze der gewoon andere dj's op gezet he. Qua muziek was de 2005 editie in Belgie veel geslaagder dan de Hollandse 2004 imo.

15/10 - Tiesto @ La Rocca, Lier
11/11 - Armin Only @ Ahoy, Rotterdam

Old Post Jan-19-2006 16:41 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sh!fty
where's the booz?

Registered: May 2005

quote:
"hoi ik hou van trance, want ik vond Tiësto - Traffic da bomb"

Die plaat is ook afgezaagd,...

en nee ik heb het nie over Traffic
Ik heb het over het bashen van Traffic

Just STFU

Tiesto - Traffic & Dj Jurgen - Better off alone, De armani & ghost producties waren de platen waarvoor het voor MIJ mee begon

Wat mij irriteerd is " Hoi ik hou van trance, want ik ben passée Traffic, maar anderszijds vindt ik Bart Claessen - Playmo the bomb"

zucht ik krijg er het schijt van...
Is het je smaak niet in trance, stop dan met pijpen en zet iet anders op
maar stfu about traffic

Old Post Jan-19-2006 17:01  Belgium
Click Here to See the Profile for Sh!fty Click here to Send Sh!fty a Private Message Add Sh!fty to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

Aanvalleeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhh

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Jan-19-2006 17:26  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nabistai
WodkAddict

Registered: Sep 2002
quote:
Originally posted by Push2005
Misschien is het eens tijd dat die moderators in de main wat pleiten voor verdraagzaamheid en een paar users die regelmatige anderen uitkakken eens bannen; want daar wordt niet meer gediscussieerd; daar gaat het gewoon om te ruziën.

Is het hier dan zoveel anders? Niemand respecteert andermans mening hier. Ik ben al lang gestopt met proberen te discussieren, het is gewoon onmogelijk omdat iedereen zich alwetend waant.

quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'

Old Post Jan-19-2006 17:34 
Click Here to See the Profile for Nabistai Click here to Send Nabistai a Private Message Add Nabistai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

quote:
Originally posted by Sh!fty

zucht ik krijg er het schijt van...
Is het je smaak niet in trance, stop dan met pijpen en zet iet anders op
maar stfu about traffic

ah! niet alleen anti-trafficers bashen ook de pro's
En ik heb alle recht om Traffic af te brekken, net zoals jij alle recht hebt om u in u gat gebeten te voelen.

En ik heb geen wordt gerept of Armani of Ghost. Als alle Jump-sets waren zoals die van Ghost, dan zou ik het omhelzen als een grote fluffy snoezige knuffelbeer, maar meeste Jump heeft een enorm Potten en Pannen gehalte of zijn smeuige rip-offs van bekende popnummers.

Old Post Jan-19-2006 17:54  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sh!fty
where's the booz?

Registered: May 2005

quote:
En ik heb geen wordt gerept of Armani of Ghost.

En ik heb geen woord gerept over het bashen van Armani & Ghost.

Ik vindt het alleen zielig dat ge zo'ne zever moet verkopen, percies of GIJ bepaalt wa trance is en wa nie
Ge vergeet percies da dervoor nie veel over trance gesproken werd, voor Traffic had ik bv nog nooit van trance gehoord, misschien al wel beluisterd maar zonder te weten dat het trance was. Tiesto's succes heeft volgens mij veel bijgedragen aan de opkomst van Trance en opkomst van dj's.

Ma gelijk ge zegt, het is uw recht om kleinzielig te denken

Old Post Jan-19-2006 18:17  Belgium
Click Here to See the Profile for Sh!fty Click here to Send Sh!fty a Private Message Add Sh!fty to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

quote:
Originally posted by Sh!fty
Ma gelijk ge zegt, het is uw recht om kleinzielig te denken

Ik dank u vriendelijk

PS: in plaats van u paard te beklimmen had je het beter in de context geplaatst, en gelezen dat het eigenlijk tristig is dat vele (oa ikzelf) geirriteerd reageren als iemand met "hoi ik hou van trance, want tiësto is da bomb", maar dat het komt omdat de media dan ook die context opdringt aan mensen die het helemaal niet willen, maar goed ik ga me douchen.

PPS: veranderd niets aan het feit dat ik Traffic een van de zwakste producties van Tiësto vind en nu ga ik me echt douchen.

Last edited by Dark Apostle on Jan-19-2006 at 18:26

Old Post Jan-19-2006 18:21  St Vincent and Grenadines
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

Sh!fty u are missing the point. Volledig zelfs. Maar goed ga me niet verder moeien

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Jan-19-2006 18:26  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Antwerp was burning
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSuper-cool bass heavy house - ID please? [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAndy B - "Lift" (JTB Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:32.

Forum Rules: