|
|
|
|
 |
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000
|
|
|
| quote: | Originally posted by Henkie_henk
*knip*
|
"discussie van alle politieke kopstukken" ??
zo een discussie heet een debat en die politieke kopstukken worden ook wel lijsttrekkers genoemd.. oftewel het lijsttrekkersdebat.
wat is dat trouwens voor gezeur ineens dat Paars zo onwijs gefaald heeft?? (ik stem zelf ook niet voor een paarse partij maar goed.)
die fortuyn wil de illusie wekken dat paars helemaal niks gepresteerd heeft, maar een jaar geleden was iedereen nog zo ontzettend optimistisch want met de economie ging het zo ontzettend goed, werkloosheid sterk verminderd, er was geen begrotingstekort meer.. nee, we hielden zelfs geld over!! en kok was zo een goede premier, een ware vader des vaderlands en blabla.
nu gaat het sinds 11 september even wat minder met de economie en wordt de moslim-bevolking in een kwaad daglicht gesteld en ineens heeft paars kansloos gefaald en niks goed gedaan en geen oplossingen voor problemen gegeven en is de bevolking toch ineens zo ontevreden en blablalbla.
tuurlijk zijn niet alle problemen opgelost en zijn er ook dingen fout gegaan maar ik denk dat paars, per saldo, toch een positief eindresultaat behaalt heeft?
wat fortuyn nu doet is gewoon stemmingmakerij, hij wil onvrede over paars aanwakkeren om op die manier goedkoop stemmen voor zijn partij binnen te halen.
"dat politiek kopstuk waterhoofd", Dijkstal is zijn naam, heeft gelijk als hij zegt dat pim fortuyn gewoon niks concreets zegt maar alleen een beetje rond de hete brij heen draait.
het enige wat fortuyn zegt is dat er gesanneerd moet worden, met hetzelfde budget een hogere productiviteit moet worden behaald. en als er dan aan hem gevraagd wordt hoe hij dat van plan is dan staat dat allemaal wel in dat boek van hem wat ergens in mei uitkomt. met andere woorden: hij heeft er gewoon geen antwoord op.
ik begrijp ook niet dat de kiezers die op fortuyn stemmen dat pikken.. wil je het partij-programma van de partij weten waar je op wil stemmen dan zul je eerst tot 1 dag voor de verkiezingen moeten wachten en vervolgens zul je het ook nog in boekvorm moeten kopen! openheid van zaken geeft die fortuyn niet.. is dat omdat het gewoon allemaal luchtkastelen zijn die hij de kiezer voorhoudt?
en die balkenende ("bloempot politiek kopstuk") is al helemaal een huichelaar. omdat hij koste wat kost, het doel heiligt de middelen, in de coalitie wil komen loopt hij maar een beetje mee te lullen met fortuyn en zijn uitspraken een beetje te relativeren en goed te praten.
echt zoals die gast liep te praten tijdens dat debat zou je denken dat de CDA (een centrum-partij) nog rechtser is dan de VVD! balkenende is zichzelf en zijn partij wel heel erg aan het verlagen in de hoop wat extra stemmen binnen te halen.
Mar-07-2002 12:01
|
|
|
 |
 |
Henkie_henk
Almighty Trance Addict

Registered: Jan 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Jukx
"discussie van alle politieke kopstukken" ??
zo een discussie heet een debat en die politieke kopstukken worden ook wel lijsttrekkers genoemd.. oftewel het lijsttrekkersdebat.
|
Eh eh eh.. was het geen discussie? en was dit niet met de politieke kopstukken? dank u
| quote: |
wat is dat trouwens voor gezeur ineens dat Paars zo onwijs gefaald heeft?? (ik stem zelf ook niet voor een paarse partij maar goed.)
die fortuyn wil de illusie wekken dat paars helemaal niks gepresteerd heeft, maar een jaar geleden was iedereen nog zo ontzettend optimistisch want met de economie ging het zo ontzettend goed, werkloosheid sterk verminderd, er was geen begrotingstekort meer.. nee, we hielden zelfs geld over!! en kok was zo een goede premier, een ware vader des vaderlands en blabla. |
Paars heeft gefaald op bepaalde vlakken dat is nou eenmaal zo.. Als je goed had opgelet had de heer fortuyn ook lovende dingen gezegd bijvoorbeeld over het werk van zalm.. Maarja als je zo ongelovelijke anti fortuy bent hoor je natuurlijk alleen de dingen die je lekker negatief kan verdraaiien.
nu gaat het sinds 11 september even wat minder met de economie en wordt de moslim-bevolking in een kwaad daglicht gesteld en ineens heeft paars kansloos gefaald en niks goed gedaan en geen oplossingen voor problemen gegeven en is de bevolking toch ineens zo ontevreden en blablalbla.
|
Volgens mij is 11 september meer eindelijk een opening dat mensen openlijk voor de problemen uit durven te komen.. asielzoekers in dit geval dus. Voorheen werd daar amper over gesproken en was je racist als je zei dat ze problemen opleverden.. problemen en angst etc leeft al tijdje.. eindelijk es iemand die er wat over durft te zeggen
tuurlijk zijn niet alle problemen opgelost en zijn er ook dingen fout gegaan maar ik denk dat paars, per saldo, toch een positief eindresultaat behaalt heeft?
wat fortuyn nu doet is gewoon stemmingmakerij, hij wil onvrede over paars aanwakkeren om op die manier goedkoop stemmen voor zijn partij binnen te halen.
|
Eeeehhh hoe zou jij zon campagne runnen? Gaan zeggen wat de concurerende partijen allemaal voor goeds hebben gedaan.. Nou paars.. vooral dit is goed gegaan! heel netjes.. nee natuurlijk niet je zal altijd het falen van de partijen aanpakken.. aangezien dat in grote maten is (per saldo) en wat zal het zijn.. 1 derde van de bevolking het hier mee eens is.. zal de heer fortuyn vast wel een puntje hebben he.
"dat politiek kopstuk waterhoofd", Dijkstal is zijn naam, heeft gelijk als hij zegt dat pim fortuyn gewoon niks concreets zegt maar alleen een beetje rond de hete brij heen draait.
het enige wat fortuyn zegt is dat er gesanneerd moet worden, met hetzelfde budget een hogere productiviteit moet worden behaald. en als er dan aan hem gevraagd wordt hoe hij dat van plan is dan staat dat allemaal wel in dat boek van hem wat ergens in mei uitkomt. met andere woorden: hij heeft er gewoon geen antwoord op.
|
Dat is juist niet met andere woorden hij heeft er geen woorden voor.. of het moet een boek zijn met lege paginas
ik begrijp ook niet dat de kiezers die op fortuyn stemmen dat pikken.. wil je het partij-programma van de partij weten waar je op wil stemmen dan zul je eerst tot 1 dag voor de verkiezingen moeten wachten en vervolgens zul je het ook nog in boekvorm moeten kopen! openheid van zaken geeft die fortuyn niet.. is dat omdat het gewoon allemaal luchtkastelen zijn die hij de kiezer voorhoudt?
|
Onvreden in de samenleving laat mensen rare dingen doen he Daarnaast zijn er heus wel globale oplossingen gezegd hoor.. het is niet zo dat de heer fotuyn alleen zegt vol = vol. Hij geeft toch ook de oplossing voor asielzoekersstroom..geen papiertjes? kom je der niet in.. bij problemen opvang op locatie.. Trouwens.. 80% is toch economisch "vluchteling" dus zo zeer zullen ze onze opvang vanwege gevaar van hun leven niet nodig hebben.
en die balkenende ("bloempot politiek kopstuk") is al helemaal een huichelaar. omdat hij koste wat kost, het doel heiligt de middelen, in de coalitie wil komen loopt hij maar een beetje mee te lullen met fortuyn en zijn uitspraken een beetje te relativeren en goed te praten.
|
Ben ik met je eens.. D66 die komt nu ook ineens met een hervorming van de politiek.. (werd afgemaakt door de zittende partijen.. )
echt zoals die gast liep te praten tijdens dat debat zou je denken dat de CDA (een centrum-partij) nog rechtser is dan de VVD! balkenende is zichzelf en zijn partij wel heel erg aan het verlagen in de hoop wat extra stemmen binnen te halen. |
LoL ja ik von em ook wel goed
-
-
Rust Zacht Pim
|
|
Mar-07-2002 13:47
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
kolkiewolkie
muziekjunk
Registered: Sep 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Henkie_henk
Ja ik had al zon vermoeden dat je mijn betoog niet serieus nam.. maarja op dat moment was ik nog in euforie van het niet zo lang geleden aanschouwen debat (wat jij blieft)
|
ik neem je betoog wel serieus, want je post is veeeel langer dan je normale posts (no offence) en therefor meng ik mij ook 'min of meer' in de strijd
He gatver jukx.. je moet nu niet dingen uit het verband gaan trekken! De oplossing die de heer fortuyn gaf die wel degelijk redelijk was.. is Opvang op locatie Waarom je dit nou weg liet? Wil je soms ook mee doen met de rage om alles wat de laatste tijd gezegd wordt uit zn context te halen?
|
dat opvang op locatie is, zonder nou meteen die partij omhoog te prijzen hoor, 10 jaar geleden al een pijlpunt van het CDA geweest..
op zich nix nieuws dus, maar ik denk, ik vermeld het je fftjes
ben het er ook wel mee eens dat de heer (ahem) fortuyn wel wijze uitspraken heeft, maar ik ben er momenteel nog van overtuigd dat hij:
a) de helft of meer niet waar kan maken
b) hij meer racist is dan mij lief is, en dat hij
c) bepaalde ideeen te goed weet te verbloemen.
daarom krijgt hij niet mijn stem
.. zoals ik al eerder vermelde, hij is, in mijn ogen, gewoon een neo met teveel brein. En ALS ie echt zo goed is als dat hij belooft (ervan uitgaande dat ie de komende jaartjes dat op 1 of andere manier waar gaat maken) DAN misschien, heeeeeel misschien krijgt hij de volgende keer (over 4 jaar en een paar maandjes als alles goed is), mijn stem. kortom, ik wacht af.
tot zover
prettige dag nog!
|
Mar-07-2002 15:58
|
|
|
 |
 |
Akira
MASTER

Registered: Nov 2000
|
|
Dom zeg je..ik beweer het tegenovergestelde: ik denk dat er een paar mensen zijn hier het niet helemaal begrijpen…niet onlogisch overigens voor aanhangers van de vigerende politici, die een gewoonte hebben gemaakt van het bedrijven van irrealistische politiek en het maken van totaal ononderbouwde uitspraken. Ga eerst eens even lezen wat pim fortuyn zegt (boeken + www.leefbaarrotterdam.nl), ga lezen wat er in de grondwet staat (zoek op google naar grondwet) en kijk naar de grondrechten. Lees de partijprogramma’s van de overige partijen (de verschillende websites). Tenslotte zeg ik jullie: politiek zou objectief rationeel moeten zijn en niet emotioneel subjectief. Het gaat niet om een paar zielige vluchtelingen, maar om de toekomst van Nederland.
Ik zal je ff een paar argumenten geven die aantonen waarom jullie totaal onbelezen zijn en zomaar wat roepen. Tevens zijn dit argumenten die pleiten voor uitspraken van Pim. Ik kan niet alle argumenten noemen maar raad jullie gewoon aan eens na te denken met je gezonde verstand en gewoon eens te gaan lezen.
1. Artikel 1 van de grondwet is onzin en tegenstrijdig met enkele andere grondrechten!
Wisten jullie dat ik jullie strafrechtelijk zou kunnen vervolgen voor overtreding van artikel 1? Nee? Jullie overtreden dit grondrecht namelijk door te zeggen dat mensen die op Fortuyn stemmen DOM zijn, overtreden jullie artikel 1!!!! Hallo wordt wakker. Jullie discrimineren namelijk 1/3 van de Rotterdamse bevolking + alle andere Fortuyn stemmers wegens politieke gezindheid. Jullie zeggend dat zij dom zijn. Wat staat er in artikel 1:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Is dat duidelijk of niet? Discriminatie mag niet! En wat is dat dan, discriminatie? De letterlijke betekenis is "van elkaar onderscheiden". Dus als iemand zegt: "Hier is het koud, en daar is het warm", dan discrimineert hij/zij volgens de letterlijke betekenis van het woord 2 lokaties ten opzichte van elkaar op basis van een temperatuurverschil. Waarmee ik wil zeggen dat het woord hier slordig is gebruikt, namelijk in de (vage) maatschappelijke interpretatie van een niet nader benoemd moment. Dat is niet zo toekomstvast, want morgen kan die interpretatie weer anders luiden. En verder zie ik godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras en geslacht op één hoopje gegooid samen met "welke grond dan ook". Dat is wederom uiterst vaag en verwarrend. Is "discriminatie" naar geslacht op één lijn te stellen met het maken van onderscheid tussen bijvoorbeeld een democraat en een communist, fascist of fundamentalist?
Kortom: jullie zijn zo dom, dat jullie niet inzien dat jullie artikel 1 zelf overtreden, hoewel jullie daarmee juist willen beargumenteren hoe dom wij wel niet zijn, terwijl wij dat artikel slecht opgeschreven vinden. Gelijkwaardigheid is iets anders dan discriminatie. Jullie laten jullie emotioneel leiden door WOII gedachten.
Probleem is dat vele allochtonen zwaar misbruik van artikel 1 maken, en je niks meer mag zeggen (ook komt 99% van de roof in R’dam op conto van Turken. Marokkanen en Antillianen) of het is discriminatie, met als gevolg dat slimme KOK en consorten er geen beleid op durven voeren en de situatie almaar erger wordt. Afschaffen dus en de tekst ombuigen naar gelijkwaardigheid .
2. Islam is een achterlijke cultuur
Dit is misschien een gechargeerde uitspraak van Pim. In Pim’s boek de islamisering van ‘onze’ cultuur, staat een kritische reactie van imam Abdullah R. Haselhoef. Jullie zouden die reactie eens moeten lezen. Maar goed de argumenatie van de imam dat bijvoorbeeld moderne algebra, astronomie, beeldhouwkunst etc tussen de 7e en 14e eeuw veel te danken hebben gehad aan de islam, onderschrijf ik volledig. In die tijd was de islam ook geen achterlijke cultuur. Maar life changes en de wereld gaat vooruit, daardoor wordt het moeilijk verdedigbaar politiek en cultuur te gaan baseren op ondoorzichtige, multi-interpretabele, ongestructureerde boeken (Bijbel, Koran) die duizenden jaren oud zijn. De tijden veranderen veel en veel sneller dan in het jaar 0, dus moet je eens gaan kijken hoe de situatie in islamitische landen NU is. Een korte opsomming:
- Indonesie: oorlog tussen moslims en christenen
- Afganistan: 11 september, oorlog
- Nigeria: burgeroorlog
- Algerije: afgelopen 10 jaar 100.000 doden wegens te vrij gedrag
- Egypte: stenigen en intolerantie jegens homo’s
- Somalie: oorlog, verwoest
- India/Pakistan: Kashmir + burgeroorlog
- Iran/Irak: hoef ik nix aan toe tevoegen
- Voormalige Russiche staten: strijden voor onafhanelijke moslimstaten
- Joegoslavie
- Turkije vs. Koerdistan
- etc
Het is gewoon een economische en culturele bende in die islamitische landen. Imam Haselhoef geeft de schuld aan het rijke Westen. Goh, alsof wij er zo goed voor stonden in Mei 1945….
Kortom: zeg niet zo maar dingen, lees eerst eens en maak je zelf niet nog belachelijker door mij en anderen van zaken te betichten, die jullie zelf doen!!!!
|
|
Mar-07-2002 16:44
|
|
|
 |
 |
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001
|
|
|
Mar-07-2002 16:49
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 10:27.
Forum Rules: