Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > you guys know this one...?
Pages (14): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Sinnica Hax
?SYNTAX ERROR



Registered: Jul 2004
Location: Blekinge

hahaha jisses Jag saknar ord!
nåväl, nåväl. är det inte basshunter så är det BB jessica som horar runt efter uppmärksamhet och tycker synd om sig själv. vi (åtminstone många!) svenskar är inte helt hundra!

Old Post Jul-24-2006 22:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Sinnica Hax Click here to Send Sinnica Hax a Private Message Add Sinnica Hax to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

boten anna blir faktiskt spelat på radio här i Holland nuförtiden
(skojar inte, och det är till och med den svenska versionen!)


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jul-24-2006 22:35  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles



Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden

quote:
Originally posted by Pykenike
http://video.feber.se/2006/05/anna_r_en_bot.html

O.M.G. you swedes make cool music....




quote:
Originally posted by P4z!
edit: den holländska versionen här



___________________
music is my wine

Old Post Jul-24-2006 23:13 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

quote:
"Boten Anna" stulen - 2006-07-24

Jonas "Basshunter" Altberg rasar mot den holländska grupp som har stulit hans hit "Boten Anna".
- Det är som att bli spottad rakt i ansiktet, säger han.
I dag har hans skivbolag Warner music ett krismöte.
Basshunters "Boten Anna" är sommarens hit.
Men glädjen över framgången har nu förbytts mot ilska.
En holländsk grupp har stulit låten och gjort en kopia där endast texten är annorlunda.

"Mår kasst"
Nu sprids den holländska versionen "Ik heb een boot" ("Jag har en båt") snabbt och hotar att förstöra Altbergs möjligheter att lyckas utomlands.
- Jag vet varken ut eller in och mår jävligt kasst av det här, säger Jonas Altberg, 21.
- Jag vet att jag som musiker aldrig skulle sjunka så lågt och spotta någon i ansiktet som de har gjort mot mig.
Altberg hörde låten och såg musikvideon i förra veckan.

"Får inte gå till så här"
Hans första reaktion var att skratta. Sedan kom bestörtningen.
- Så här får det ju inte gå till, säger han.
I dag har Altbergs skivbolag Warner music ett krismöte om vilka åtgärder de ska vidta mot låten och videon som nu sprids över nätet.
- Bollen är hos dem nu.


Han vet varken ut eller in

Old Post Jul-25-2006 21:33  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles



Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden

"jag har en båt"

om han känner sig så spottat i ansiktet hoppas jag att alla andra länder gör samma sak


___________________
music is my wine

Old Post Jul-25-2006 21:50 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

quote:
- Jag vet att jag som musiker aldrig skulle sjunka så lågt och spotta någon i ansiktet som de har gjort mot mig.
Altberg hörde låten och såg musikvideon i förra veckan.


Old Post Jul-25-2006 21:57  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Jag hoppas han har sett att alla också gör narr av honom på nätet och faktiskt inser vilket jävla fån han är - men det är han väl för blåst för att inse.


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Jul-26-2006 07:32 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin



Registered: Oct 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Laszlo
Jag hoppas han har sett att alla också gör narr av honom på nätet och faktiskt inser vilket jävla fån han är - men det är han väl för blåst för att inse.


Tror nog han inser det. Snubben hanger ju po quakenet der det bara ar fjortisar som garanterat hatar honom.
Som tur ar forsvinner sommarplogorna relativt snabbt. Lenge sen man tex horde hej hej monica (aven om jag senaste igor laste om nic i aftonbladet ) Tror iaf basshunter kommer vara bortglomd ganska snart, hoppas det iaf.

Old Post Jul-26-2006 11:05  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sinnica Hax
?SYNTAX ERROR



Registered: Jul 2004
Location: Blekinge

han kommer nog försöka leva på sin succé med Boten Anna ganska länge tyvärr, får se om han lyckas det tragiska är att det som följer nu är massa kopior på boten anna i annan tappning från hans sida med samma sorgliga stuk

quote:
Hallandsposten
– En av mina nya sånger heter ”Strand Tylösand”



Jag har hittat någon med sämre fantasi än mig, fantastiskt.

Last edited by Sinnica Hax on Jul-26-2006 at 11:17

Old Post Jul-26-2006 11:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Sinnica Hax Click here to Send Sinnica Hax a Private Message Add Sinnica Hax to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri



Registered: Mar 2005
Location: Primera División and Serie B

quote:
"Boten Anna" släpps i USA

Jonas "Basshunter" Altberg inför utlandssatsningen: Jag är lycklig
Nu ska Basshunter lära hela världen att sjunga på svenska.
Inom kort släpps "Boten Anna" i Tyskland, Frankrike och USA.
-Jag är den lyckligaste svensken som någonsin existerat, säger Jonas Altberg.
Mars, 2006.
Efter en kväll på krogen sätter sig Jonas Altberg som vanligt vid datorn i föräldrahemmet i Halmstad.
"Lite salongsberusad", som han själv uttrycker det, dyker plötsligt en melodi upp i huvudet.
Sex timmar senare är "Boten Anna" klar.
-På morgonen la jag ut den på min hemsida och gick och la mig. Samma kväll hade den laddats ned 30000 gånger och webhotellet som min server låg på kraschade. Det var helt galet.

"Allt har pangat på"
I dag är den sommarens ohotade sommarplåga i Sverige, Norge och Danmark.
-Allt har bara pangat på. För inte länge sen satt jag hemma och frågade mamma om jag fick låna 40 kronor till cigaretter, säger Jonas "Basshunter" Altberg.
"Boten Anna" sprider sig nu som en löpeld över internet.

Släpps i Tyskland
Och det kommer mer.
I dag kan Aftonbladet avslöja att "Boten Anna" inom kort släpps på flera tunga världsmarknader.
Holland, Tyskland, Frankrike och USA ska erövras.
-Det internationella intresset är stort. Den släpps så snart som möjligt. För USA väntar vi på en mer detaljerad marknadsplan, men där kommer vi att jobba online inledningsvis, säger Mattias Wachtmeister på skivbolaget Warner.

Turné i USA
Framåt hösten kan det bli aktuellt med en promotionturné i USA.
I Norge och Danmark toppar "Boten Anna" redan listorna, och i Holland är den veckans hitvarning på landets två största radiostationer.
-Jag kan inte komma på när det hänt att en låt på svenska slagit utomlands, säger Mattias Wachtmeister.
Själv har Jonas Altberg svårt att fatta vad han egentligen ställt till med.

"Lyckligaste"
Den 21-årige hallänningen är rätt nöjd med livet just nu.
-Låt mig säga så här: Jag är lätt den lyckligaste svensken som någonsin existerat och som någonsin kommer att existera.
Och om du får USA att sjunga på svenska nu?
-Då bjuder jag på glassbåtar. Som heter Anna, säger Jonas Altberg och skrattar.


Aftonbladet, Vem annars?!

quote:
"Allt har pangat på"




quote:
Hallandsposten
– En av mina nya sånger heter ”Strand Tylösand”


Old Post Jul-26-2006 12:34  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

Den är #1 på Slam FM most wanted i NL
På Radio538 *stor dance/pop kanal som NRJ* finns det en omröstning där lyssnare kan välja "bra" eller "dålig" om en låt. ungefär 120.000 lyssnare röstade bra med 87.7% blev den en ny #1 i Holländska tip-chartsen

har just hört den på radio igen (orginalen dvs) så den funkar utmärkt i Holland trots att ingen förstår vad som sjungas


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jul-26-2006 13:05  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sinnica Hax
?SYNTAX ERROR



Registered: Jul 2004
Location: Blekinge

Det finns verkligen bra musik där ute, som försöker förmedla budskap och har en tanke, som hamnar i skymundan för sån här jävla skitmusik. Eller så är det bara jag som har missförstått hur det fungerar här i världen och vägrar inse det

Old Post Jul-26-2006 13:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Sinnica Hax Click here to Send Sinnica Hax a Private Message Add Sinnica Hax to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > you guys know this one...?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (14): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackfrom djdoboy trancequility 32 [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPeak Vs. JPL - Mistakes (Original Mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:40.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!