|
| quote: | Originally posted by RebeL9
Blank & Jones är bara kända för sina produktioner och som jag sa tidigare inte för sina DJsets. Trots att vi är inne på år 2007 verkar fortfarande många bedöma DJs utifrån vad de producerar.
Gareth Emery är knappast en av de riktigt stora från UK?
apropå de svenskar du räknade upp. Missar du inte att Sverige har fler mycket större DJ-akter än de du räknade upp? Var är internationellt stora akter som Son Kite/Minilogue? Ticon? Vibrasphere? Gen6?
Och är det praxis att inte ha med techno på kryssningen nu för tiden? |
B&J representeras av en av världens största dj-agenturer, Most Wanted Management, http://www.mostwanteduk.com/mostwanted/index.html , och presenteras högst på deras lista av djs som bl a Yoji Biomehanika, John "OO" Fleming, Scot Project m fl. De är rankade (om man går efter det) som nr 17 resp nr 31 i världen på DJ Mag och The DJ Lists listor över världens mest populära djs. Jag har svårt att tänka mig att de skulle hamnat där om de inte kunde mixa ihop två låtar som du påstår. De allra flesta av de dagens toppnamn har faktiskt börjat som producenter, inte djs. Sen kan man ju alltid diskutera hur pass bra de är som djs.
Angående Gareth Emery så är han ordentligt stor just nu (nr 34 på DJ Mag), kanske inte störst, men vem har påstått det?
Visst, vi bokar gärna några av de artister du nämner, men inte just på denna kryssning. Listan på svenska djs har inget att göra med vilka som är mest populära (vilket du nu helt plötsligt verkar tycka vara viktigt...), utan de vi kände för att boka just denna gång.
F ö finns det ingen "praxis" att boka någon stil på kryssningen. Vi bokar mest trance-djs för att det funkar bäst. När det gäller techno, så har många av de "gamla" gått över till minimal nuförtiden vilket både jag och Johnny tycker är boring.
Kom med lite konstruktiv kritik istället för att dissa djs du aldrig har hört.
/Staffan
Last edited by MondayBar on Jan-30-2007 at 16:50
|