Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Pages (10): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

klart man använder skydd.. hiv o sånt e inte att leka.. ehm... ahaaaa.. sånna skydd ni menade.. ehmmmm

hehehehe



har 2 par t.om...vettifan var dem har tagit vägen nu... men kör med sånna där som finns på apoteket som e till för musik typ... kostar la 80 spänn eller va det va.. funkar hel bra...

blir la bättre ljud i sånna än i dem billiga gula fula sakerna också

Old Post Dec-10-2003 16:23  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Vad jag fattat det som så är väl musiken minst lika hög (om inte högre) på diverse fester "nerigenom". Läste nåt nånstans om att mysteryland hade sjukt hög volym nu senast...


de lirar alltid sjukt hög volym här... fråga Steve och Kenny till.ex de vet hur det känns.. i Tyskland är det även värre..

quote:

Är det inte allmänt känt världen över att man får hörselskador vid för höga påfrestningar i örat?
Låter rätt sjukt...78% som aldrig har....


kanske men särskilt inte i holland. förmodligen har du aldrig varit här förut på en fest men det finns verkligen ingen som använder de.. naja iaf en jätte små grupp.

quote:
Originally posted by Pjox
Men va jag har hört så är volymen rätt mycket hög på vissa fester i holland, hur klara dom av att inte använda öronproppar? Det gör ju ont i öronen när det är för högt


japp. men några människor gillar det

de har de mest sjuka argumenter för att bevisa att det är vettig att festa utan öronproppar:

"man går ju för ljudet, annars kan man likaså gå till krogen"
"man går dit för musiken, varför bär man öronproppar då?"
"whehe, efter en fest hör jag ingenting men på festen själv står jag framför högtalaren "
"nej, förmodligen har organisationer själv koll på ljudsvolymen.."
"de är inte nödvändigt, jag är redan döv"
"självklart.. jag vill inte bli gammal anyway.."
"man går inte och skaffar en ny TV och förpackar den med papper"
"det är vansinnigt. volymet måste vara så högt man har ont i öronen på nästa dagen. då vet man vart man gick igår"
"no way.. jag har huvudet i de högtalarna och rockar fett hårt.. that's life"


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Dec-10-2003 17:19  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee

Tack till den som tog upp detta ämne igen - det gjorde att jag kom ihåg öronpropparna inför morgondagens resa :-)

Old Post Dec-10-2003 17:20  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zliten
tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Stockholm

Scul: Tänkte precis som dig innan jag fick tinnitus. Då får man sig en tankeställare, och kan tyvärr inte spola tillbaks tiden. Om du får tinnitus skulle du förstå mig. Det är inget du precis du vill leva med


___________________
Livet är till att levas, inte att överleva..

Old Post Dec-10-2003 17:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Zliten Click here to Send Zliten a Private Message Add Zliten to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by Zliten
Scul: Tänkte precis som dig innan jag fick tinnitus. Då får man sig en tankeställare, och kan tyvärr inte spola tillbaks tiden. Om du får tinnitus skulle du förstå mig. Det är inget du precis du vill leva med


hehe nej jag vet vad jag gör. jag använder öronproppar själv

kanske förklarade jag fel.. nja.. hur som helst. det vad jag skrivit är svar på pollen från några holländska partybesökare .
de är liten sjuk i huvudet förstås


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Dec-10-2003 17:46  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Svart på vitt




Tyvärr är alla så arroganta men väldigt förstående efter dom fått problemet och det ÄR bara en fråga om tid !!!!!!!


Kan ju lista några av dom DJs jag sett som är rädda om sina öron
Orkidea
James Holden
Above & Beyond
Pulser
Ferry Corsten (sänker volymen väsentligt på sina toppar när han inte gör själv mixen)


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Dec-10-2003 17:49  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Fan det har blivit värre... måste fan köpa sånna svindyra proppar snart ! Hur skyddar man sig annars mer än jag redan gjort
Funderar på att bära proppar dygnet runt ett tag för att se om extremvila gör det bättre.

mindshooter, du hade vart på nån slags special massage som gjorde din tinnitus bättre, har du mer detaljer kring det så berätta gärna...


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Jan-18-2004 09:44  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Hur går det med forskningen imon detta område då?

Jag läste för något år sedan att läkare kunde rätta till de där små hårstråna inne i örat som orsakar det där tjutet genom att utsätta den drabbade för högfrekventa ljud. Problemet var att det inte var hundraprocentigt, och att tjutet i vissa fall kunde förvärras.

Någon som hört/läs något om hur forskningen runt detta utvecklats under det senaste året?


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Jan-18-2004 18:20 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by ScuL
kanske men särskilt inte i holland. förmodligen har du aldrig varit här förut på en fest men det finns verkligen ingen som använder de.. naja iaf en jätte små grupp.

japp. men några människor gillar det

de har de mest sjuka argumenter för att bevisa att det är vettig att festa utan öronproppar:

"man går ju för ljudet, annars kan man likaså gå till krogen"
"man går dit för musiken, varför bär man öronproppar då?"
"whehe, efter en fest hör jag ingenting men på festen själv står jag framför högtalaren "
"nej, förmodligen har organisationer själv koll på ljudsvolymen.."
"de är inte nödvändigt, jag är redan döv"
"självklart.. jag vill inte bli gammal anyway.."
"man går inte och skaffar en ny TV och förpackar den med papper"
"det är vansinnigt. volymet måste vara så högt man har ont i öronen på nästa dagen. då vet man vart man gick igår"
"no way.. jag har huvudet i de högtalarna och rockar fett hårt.. that's life"


Det stämmer fint det där. På Dance Valley kom det fram ett bra antal nissar och gummor till mig och undrade vad det var jag hade i öronen och varför. När jag förklarade att det var öronproppar pga ljudvolymen tittade de konstigt på mig, och vissa av de drog faktiskt några av de argument som Scul radade upp.


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Jan-18-2004 18:24 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Vet inte om denna länken har nämts tidigare men siten e riktigt bra och har bra information om allt.

http://www.dbdbdb.nu

quote:
135 Högsta uppmätta värde på en rockkonsert


Smärtgränsen Den s.k. kallade smärtgränsen går vid 125 dB. Nu börjar örat att känna obehag. Men tänk på att volymer långt under 125 dB är skadliga.

120 Rockkonsert, jetplan startar på ca 100m avstånd.

110 Disco


Tänk er då att jag sen ´96 har spelat grymt högt med min bilstereo som jag kör dagligen i jobbet och som i en test spelade upp till 134,2dB... fick inte tinnitus för än 2002 och då har man gårr på krogen 1-2 ggr i veckan sen man var 18


Hade jag haft mer information om tinnitus och dess verkningar då hade jag börjat skydda mig och ta det försiktigt från början


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Jan-26-2004 12:20  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Tänk er då att jag sen ´96 har spelat grymt högt med min bilstereo som jag kör dagligen i jobbet och som i en test spelade upp till 134,2dB... fick inte tinnitus för än 2002 och då har man gårr på krogen 1-2 ggr i veckan sen man var 18


spelar du grymt högt med din bilstereo.. märkte jag inte aaalllsss... hehehehe.... första gången jag åkt bil med öronproppar.. haha


___________________
Daniel

Old Post Jan-26-2004 12:53  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Svart på vitt




Tyvärr är alla så arroganta men väldigt förstående efter dom fått problemet och det ÄR bara en fråga om tid !!!!!!!


Kan ju lista några av dom DJs jag sett som är rädda om sina öron
Orkidea
James Holden
Above & Beyond
Pulser
Ferry Corsten (sänker volymen väsentligt på sina toppar när han inte gör själv mixen)

det där var kanske intressant men jag hajar inte riktigt mätaren. kan du skriva i text istället hur mycket tid och hur hög decibel jag kan lyssna på per vecka eller vad det var?


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Jan-26-2004 13:31  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp Me Plz! [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRexanthony - "Polaris Dream" (Progressive Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:31.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!