|
| quote: | Originally posted by SnuggLe
.....Echt relaxte muziek....allemaal klassiekers, die niet iedereen van het forum kennen denk ik. Een tijd geleden verbaasde ik me over de kennis van enkelen van jullie. Oke, sommigen hier zijn te jong om deze nummers te kennen, maar toch...het is HET begin van de house.
Welke klassiekers vinden jullie echt gaaf? (En kom niet met Univeral Nation...das geen klassieker).
|
Ik heb ook nog een paar cd'tje zitten luisteren en de volgende nummers moesten nog wel even genoemd worden als klassiekers. Ze komen ook allemaal niet in dit draadje voor dat heb ik ff gecheckt anders dan zou het echt een lange lijst worden met klassiekers die ik echt super vind.
The KLF - Last train to trancentral
The Break Boys - My house is your house (Let the bass kick!!)
Holy Noise - James Brown is Still Alive
The Prodigy - Android
Cubik 22 - Night in Motion
Holy Noise - Get Down Everybody
Second Phase - Mentsam
Nomad - Devotion
The KLF - 3 AM Eternal
Quadraphonia - Quadraphonia
CLS - Can you feel it
Sadomasy & DJ One - Bodymotion (To the Batmobiel, let's Go!)
The KLF - Justified & Ancient
Bizzarre inc. ft Angie Brown - I'm gonna get You
Speedy J - Something for your mind
Infectious - I need your lovin'
Armando - 100% disin' you
DJ Rob & MC Joe - The beat is flown (Bij voorkeur>>Live at Parkzicht!)
DJ Rob - Boys interface
Moka DJ - Poison Blood (FUCK THIS RECORD!!)
The Ultimate Seduction - Nightmare Walking
Cut the crap - Helemaal cut (plaat met die sample van Henk Westbroek als iemand die nog herkend)
Armageddon - You'll nerver be mine
De Euromasters - Rotterdam Ech wel !! >> Eigenlijk vind ik alles van de Euromaster nog steeds Echt super cool. Denk dat ik alle orginele versies allemaal op MP3 heb, behalve "Rotterdam echt wel" daar heb ik alleen een remix van. Maar die is ook al zo oud zat toen nog op de basisschool toen ik die voor het eerst hoorde(ongeveer 11 jaar geleden ofzo).
Van deze 2 weet ik echt de artiest niet meer, maar ze moest zeker wel genoemd worden 
[edit]Leila K[/edit]- Open Sesame
Van wie?? - Prins Willem Alexander is een flikker
De volgende platen waren al genoemd maar moesten naast alle bekende oude-school platen(House of god e.d.)die ik ook echt super vind.
Prodigy - Charly, Out of Space (The Prodigy is ook gewoon cool)
SL2 - On a Ragga trip (Echt vet is die)
Soup - New york (New York, New York, New York, New York, Come on!!)
Club 22 - Open Your mind (Met sample van de film Total recall)
Capricorn - 20 HZ (trommelen maar!!)
Age of Love - Age of Love & Moby - Go (Die zijn gewoon goed!!)
Secret Cinema - Timeless Attitude (Dit vin ik echt de beste plaat die er ooit gemaakt is)
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel. Waarom zouden we later naar andere muziek luisteren? Ik ben met house opgegroeid... Ik denk toch echt wel dat het blijvend is.
Hoe zie jij 'house' (en ik zegt expliciet geen TRANCE) over 20 jaar?
|
Ofdat mensen later ook nog naar house luisteren ligt er denk aan hoe je er mee opgegroeid bent. Ik heb eigenlijk nooit naar andere muziek geluisteren en nooit andere muziek gedraaid dus ik denk dat ik altijd naar house zal blijven luisteren of iets wat er op lijkt. Housemuziek zit zeg maar in mij en dat krijg je er nooit meer uit.
De mensen die later niet meer naar house luisteren zijn waarschijnlijk de massakonijnen die nu housemuziek wel "stoer" vinden.
House over 20 jaar >> It never dies. Nu zijn ook toch nog steeds mensnen helemaal wild van de muziek van Elvis zijn, nou die is volgens mij wel langer dan 20 jaar dood. Er blijft altijd een harde kern over die housemuziek zal draaien en produceren.
[edit]Tnx Optimus. Had had niet echt zin op flink te gaan zoeken[/edit]
Last edited by Spinnin Jack on Jul-20-2002 at 21:20
|