Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Pages (16): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Vizay

kolla t.ex. på jackass från MTV, Knoxville får frivilligt rödmärkt (absolut starkaste pepparsprayen) pepparspray sprutad i ögonen medans dom filmar, jag tror knappast att han skulle utsätta sig för något sådant om det fanns risk för bestående men

nä, de gör ju verkligen inget som kan få bestående men

Old Post Oct-18-2002 14:50 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by reveal
nä, de gör ju verkligen inget som kan få bestående men

jag har inte sagt att allt dom gör e ofarligt men grejen e att odm e galna, inte dumma

sen när det kommer till ögonen tror jag dom e extra varsamma gentemot nån grej där man kan bryta benet eller liknande

men sen kan man ju tänka på det viset att allt e farligt också, de e precis lika farligt att gå över en väg som att åka rullskidor i nedförsbacke

men jag tycke rinte vi ska glida ifrån ämnet för mycket nu

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-18-2002 16:25  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by Aendy

Tycker man bör bestraffa efter New York principen: max 3 felsteg sen är man out, och out betyder fett FETT fängelsestraff.

AAA FAN ! Det skulle vara skitbra om man begick GRÖVRE straff som rån och sånt, men inte om man varit packad 3 gånger och åkt hem i en polisbil

Old Post Oct-18-2002 17:39  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by dj_hysterix
AAA FAN ! Det skulle vara skitbra om man begick GRÖVRE straff som rån och sånt, men inte om man varit packad 3 gånger och åkt hem i en polisbil

tja... ok för att det inte är nåt allvarligt brott att vara (väldigt) berusad på offentlig plats, mest att man gör sig själv till åtlöje

men om man trots 3 varningar i form av polisbesök skiter i lagen, och upprepar sitt brott, då känns det inte som att man kommer att skärpa sig ändå...

Old Post Oct-18-2002 17:46 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Vizay:
Vad du glömmer bort är att om pepparspray skulle finnas fritt på marknaden skulle den förmodligen också användas flitigt i tid och otid detta för att folk tror tänker "sak samma, papparspray är ju ändå inte så farligt gör väl inte något om jag sprayar lite" ta detta till skillnad från en pistol som man där till kan lägga att en 'vanlig' pistol laddad med kul som gjorde för att gå så pass exakt som möjligt och inte för att utföra maximal skada ofta inte är dödande. En pistol används sällan mer än i skrämsel effekt för att folk 'vet om' att skjuter man så dör person som blir träffad då drar folk örona åt sig till skillnad från pepparsprayen som är så ofarligt att de inte göra något men tji fick de när person du just sprayat ner med pepparspray faller ner till marken i ett chock tillstånd och avlider senare i sitt chocktillstånd, detta kan orsakats av flera saker som en alergi eller astma.

Old Post Oct-18-2002 18:31  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

varför helt enkelt inte korsfästa dem?
varför ska alla hålla på att vara så negativa hela tiden och vara jävla moraltanter?
korsfästning har alltid fungerat. Sen kan man göra som romarna gjorde. Efter att kroppen hängt ett tag på korset så tog man ner den och krossade benen på den dömde. Sen hängde man återigen upp honom på korset. När en människas bröstkorg är krossad så kan man inte kippa efter andan när man hänger där. Då kvävs man sakta till döds.
Varför inte gå tillbaka till romarnas metoder? Allt var ju bättre förr som ni påstår. Även behandligen av svin.

Old Post Oct-18-2002 21:35  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by RebeL9
varför helt enkelt inte korsfästa dem?
varför ska alla hålla på att vara så negativa hela tiden och vara jävla moraltanter?
korsfästning har alltid fungerat. Sen kan man göra som romarna gjorde. Efter att kroppen hängt ett tag på korset så tog man ner den och krossade benen på den dömde. Sen hängde man återigen upp honom på korset. När en människas bröstkorg är krossad så kan man inte kippa efter andan när man hänger där. Då kvävs man sakta till döds.
Varför inte gå tillbaka till romarnas metoder? Allt var ju bättre förr som ni påstår. Även behandligen av svin.

vem har sagt att detta är en bra lösning?

Old Post Oct-18-2002 21:46 
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by AC.
men tji fick de när person du just sprayat ner med pepparspray faller ner till marken i ett chock tillstånd och avlider senare i sitt chocktillstånd

ja du men ska man tänka sådär borde man förbjuda tutan på bilen, polissirener, höga skrik, blinkande saker, allmänt höga ljud osv osv
ska man tänka så så kan man lika gärna skita i att gå ut, ja menar nån kan skrämma mig till chokk om jag går ut, risken finns ju

jag kan däremot hålla med om att det inte vore så bra om alla gick med pepparspray, det skulle ju innebära ett väldigt enkelt sätt att råna folk, spraya dom å ta allt dom har....men man skulle ju kunna ha någon sorts lämplighetstest, och har du nånsin utfört en kriminell handling så får du itne ens ta testet osv...

bara för att jag säger att man bordfe tillåta påepparspray så innebär det inte att man ska börja sälja det på konsum till femmåringar, jag syftar ju fortfarande på väldigt kontrollerade former

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-18-2002 23:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by Vizay
ja du men ska man tänka sådär borde man förbjuda tutan på bilen, polissirener, höga skrik, blinkande saker, allmänt höga ljud osv osv

hur fan skulle trance-fester då se ut

Old Post Oct-18-2002 23:03 
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by reveal
hur fan skulle trance-fester då se ut

tjae, dra på lite fet musik i dina högtalare hemma på väldigt låg volym, sätt dig i soffan å tänd alla lampor, gör detta mitt på dagen

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-18-2002 23:14  Sweden
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

Reveal: Jag påstår att det är en bra lösning

Old Post Oct-19-2002 03:24  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by RebeL9
Reveal: Jag påstår att det är en bra lösning

ok, då har vi inte samma uppfattning

jag anser att det är fel av samhället att döda folk, eftersom samhället själv säger att det är fel
det spelar ingen som helst roll hur jävligt en människa må ha varit, ingen förtjänar att dö

en annan aspekt är ju, tänk om det visar sig att personen som är dömd, är oskyldigt dömd?

vidare, och detta vet nog inte många, så är det DYRARE att avrätta folk än att sätta dom i fängelse på livstid (usa som enda utgångspunkt), det kostar otroligt mycket med advokater, alla resningar, försök att få nåd, "death row" är inte billigt heller

nä, samhället får inte sänka sig så lågt som att avrätta sina medborgare, fy fan

däremot tycker jag att livstids fängelse verkligen ska betyda att man sitter i fängelse livet ut

Old Post Oct-19-2002 13:01 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp: Which mix of "6th Gate" by D-Devils?? [2010] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackYAH KK - "Afterhour" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:44.

Forum Rules: