Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hoe zie jij godsdienst?
Welke opvatting ligt het dichtst bij jou eigen opvatting?
You do not have permission to vote on this poll.
Ik geloof in God en geloof de bijbel letterlijk. 1 2.78%
Ik geloof in God maar de bijbel neem ik als een lijdraad. 8 22.22%
Ik denk dat God evolutie is, want God is perfectie, en alle wezens streven perfectie na. 3 8.33%
Ik ben volledig atheistisch, en ik ga in mijn post vertrellen wat ik dan wel geloof/aanhang 24 66.67%
Total: 36 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (9): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Terpsichore
tranceaddict

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by DjSuez
Apen evolueren ook nog steeds hoor, maar godzijdank verandert niet elk beest hier op aarde in een mens...moest er niet aan denken!

^ Nee, gelukkig niet!

kijk, nou heb ik je...jou god is Almachtig, wat betekent dat hij ook alwetend is. Als hij alwetend is, heb je geen vrije wil. Er is namelijk ten allen tijde bekend bij hem wat je gaat doen of ondernemen, ookal besluit je ineens iets anders te gaan doen als verwacht, want dat voorziet ie ook. God is op zon manier toch enorm immoreel? Hij weet dat er miljoenen mensen onschuldig sterven, dat iemand over 50 jaar zen buurman gaat vermoorden...en het is allemaal zijn schuld. Als god niet alwetend zou zijn, zouden we wel een eigen wil hebben, maar dan is tie niet alwetend, wel moreel...maar dat is niet de god uit de bijbel of koran of wat dan ook...

^ Natuurlijk heb je wel een vrije wil. Jij neemt jou beslissingen, niet God. God heeft de mens geschapen naar zijn beeld en jij mag keuzes in je leven maken hoe je dat ook wilt. Goed of slecht, daar ben je helemaal vrij in. Later moet je natuurlijk wel de consequencies van die keuzes aannemen.

Old Post Dec-12-2002 08:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for Terpsichore Click here to Send Terpsichore a Private Message Visit Terpsichore's homepage! Add Terpsichore to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Terpsichore
^ Natuurlijk heb je wel een vrije wil. Jij neemt jou beslissingen, niet God. God heeft de mens geschapen naar zijn beeld en jij mag keuzes in je leven maken hoe je dat ook wilt. Goed of slecht, daar ben je helemaal vrij in. Later moet je natuurlijk wel de consequencies van die keuzes aannemen.

hier sluit ik me dus VOLLEDIG bij aan

dat van die ochtendmis dat zou ik dus echt niet trekken , al ist alleen maar omdat ik d'r dan vaak nog nie weer ben (eind reizen), en zelfs als dan zou het me nog niet trekken om er met je die gore geur om je heen en die wazige kop te gaan zitten

Hard = goed

Old Post Dec-12-2002 10:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cosmic
4-8-15-16-23-42

Registered: Jan 2002

Precies Terpsichore.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar argumenten tegen God/geloof gehoord, dus laat ik een paar argumenten voor plaatsen.

Mensen die zeggen dat God niet bestaat, ala, maar om God af te doen als verzinsel (o.a. Eiregooie en Donna) gaat imo te ver. Dus jullie wouden beweren dat al die miljoenen (zo niet miljarden) mensen allemaal in een verzinsel geloven voor meer dan 2000 jaar? Voor heel veel mensen is geloof al eeuwen een steun en putten er kracht uit (voor de een wat meer als voor de andere natuurlijk). Over ter wereld staan prachtige kerken, de Bijbel is het meest verkochte boek ter wereld, bijna alle (klassieke) kunst is geinspireerd door de Bijbel en dat zou allemaal een verzinsel zijn? Als God niet zou blijken te bestaan dan is de BESTE GRAP OOIT...

Oke, nu een paar voor-argumenten:

De evolutie-theorie is nooit bewezen en zal nooit bewezen worden
Een van de meeste aangehangde alternatieven voor geloven is geloof in de evolutie. Al het leven is voortgekomen uit een grote knal... Als je daar nou eens langer dan een minuut over nadenkt kom je vanzelf tot de conclusie dat dat volslagen belachelijk is. Alles wat je om heen ziet, is voortgekomen uit een paar een-celligen miljarden jaren geleden.....
Wetenschappers willen ons graag doen geloven van wel, maar er is nog geen enkel bewijs dat de mens uit de aap voortkomt. Steeds asl er weer een hald gehavend skelet wordt gevonden hopen ze op een 'tussenvorm' tussen mens en aap....
Als de evolutie waar zou zijn, dan zou die nog steeds bezig moeten zijn (het woord zegt het zelf al). Dan zouden er ook nog ergens aap-mens-achtigen rond moeten lopen de aardbol.
En dan nog een heel belangrijk punt: evolutie is alleen mogelijk binnen dezelfde soort (micro-evolutie) en nooit tussen verschillende soort (macro evolutie). Voor wie geinterreseert is in dit onderwerp raad ik aan 'Degeneratie' van P.Scheele te lezen, daar wordt alles uitgelegd.
Darwin heeft zelf op t eind van zn leven de hele theorie afgedaan als: 'het is maar een theorie'.

Kijk om je heen
Heel de natuur zit zo precies in elkaar, dat alles elkaar in evenwicht houdt. Ook natuurwetten zijn zo geconstrueerd dat er leven mogelijk is op aarde. De afstand tot de zon is precies goed, de heoveelheid stikstof, de dampkring, de zwaartekracht, alles zorgt ervoor dat wij hier goed kunnen leven.
De grootste wetenschappers en filosofen zoals Newton, Plato, Einstein geloofden allemaal in God. Je zou juist verwachten dat omdat ze zoveel wisten van de natuurwetenschappen, ze overal wel een wetenschappelike verklaring voor zouden hebben. Maar hun verwondering werd alleen maar groter en dat kon niet het toeval zijn. Er moet een kracht zijn die dit alles tot in de puntjes gemaakt heeft.

Bovennatuurlijke gebeurtenissen
Er is meer tussen hemel en aarde, getuige de vele vormen van spiritisme (glaasje draaien, wichelroede, bezetenheid van demonen, en engelen).
Naast de zichtbare wereld is er ook een geestelijke wereld, die onzichtbaar is voor ons (alhoewel ik mensen ken die engelen zien). Denk bijv. maar aan duiveluitdrijvingen. Je kan dus niet ontkennen dat er een geestelijke wereld is. Ook in de Bijbel wordt daarover veelvuldig gesproken. Zo heeft Jezus veel wonderen verricht (lammen kunnen lopen, blinden zien, doden worden levend) en ook vandaag nog gebeuren deze dingen, ik heb het zelf gezien. Als dat zo reeel wordt, hoe kun je dat dan nog blijven ontkennen?

En dit op de donderdagochtend....

Old Post Dec-12-2002 10:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for Cosmic Click here to Send Cosmic a Private Message Add Cosmic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Terpsichore
tranceaddict

Good points.
Wat ik niet snap bij de meest atheistische mensen is dat ze altijd een 'bewijs' willen hebben voor Gods bestaan. Waarom heb je dat nodig? Ik denk de hele wereld een prachtig bewijs is van Zijn bestaan.

Er zijn nu eenmaal dingen die de wetenschap nooit zal kunnen aantonen.

En ik ben zo gelukkig dat ik geloof. Zonder geloof zou mijn leven echt veel 'leger' zijn. En ik ben deze zomer getrouwd met mijn vriendin (is ook katholiek natuurlijk) waarmee ik al 5 jaar samen mee ben! En ik ben dus 25, mag dus echt niet klagen!

Old Post Dec-12-2002 10:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for Terpsichore Click here to Send Terpsichore a Private Message Visit Terpsichore's homepage! Add Terpsichore to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjSuez
JappiOaddict :D

Registered: Apr 2002

wow, dit wordt een lange reply...

quote:

God wordt in de bijbel beschreven als een alwetend persoon, iemand die álles weet, dus ook wat jij morgenavond gaat doen. Als dat zo is, is dus vantevoren bekend wat jij gaat doen, je hebt dus het idee dat je een vrije wil hebt, maar in feite doe je niets anders dan een regisseur volgen. Hetzelfde als een treinmachinist; hij denkt dat hij wel zelf kan bepalen wanneer hij remt etc, maar in feite volgt hij gewoon het spoorboekje.

quote:
dat van die ochtendmis dat zou ik dus echt niet trekken , al ist alleen maar omdat ik d'r dan vaak nog nie weer ben (eind reizen), en zelfs als dan zou het me nog niet trekken om er met je die gore geur om je heen en die wazige kop te gaan zitten

dit is misschien meer wat voor een hoe-koppel-ik-geloof-aan-trance-feesten-thread

quote:
Mensen die zeggen dat God niet bestaat, ala, maar om God af te doen als verzinsel (o.a. Eiregooie en Donna) gaat imo te ver. Dus jullie wouden beweren dat al die miljoenen (zo niet miljarden) mensen allemaal in een verzinsel geloven voor meer dan 2000 jaar? Voor heel veel mensen is geloof al eeuwen een steun en putten er kracht uit (voor de een wat meer als voor de andere natuurlijk). Over ter wereld staan prachtige kerken, de Bijbel is het meest verkochte boek ter wereld, bijna alle (klassieke) kunst is geinspireerd door de Bijbel en dat zou allemaal een verzinsel zijn? Als God niet zou blijken te bestaan dan is de BESTE GRAP OOIT...

Als god niet bestaat ís het dus een verzinsel...
maar iets hoeft toch niet waar te zijn omdat mensen erin geloven, ookal is het voor heel lang. Godsdienst heeft een maatschappelijk nut, het is een verklaring voor dingen die men niet begrijpt. Maar er blijven nu steeds minder van die dingen over waar god als verklaring voor te geven valt. Gelovigen legden de bijbel 150 jaar geleden nog uit als een letterlijk boek, nu krabbelen ze allemaal terug en zeggen ze dfat je het als een leidraad moet nemen, ja me neus! dat komt gewoon omdat veel van de verhalen bewezen onwaar zijn.

quote:
De evolutie-theorie is nooit bewezen en zal nooit bewezen worden
Een van de meeste aangehangde alternatieven voor geloven is geloof in de evolutie. Al het leven is voortgekomen uit een grote knal... Als je daar nou eens langer dan een minuut over nadenkt kom je vanzelf tot de conclusie dat dat volslagen belachelijk is. Alles wat je om heen ziet, is voortgekomen uit een paar een-celligen miljarden jaren geleden.....

de grootste bullcrap...de evolutietheorie ís bewezen. Het is gewoon bewezen dat goede genen van een diersoort vaker worden overgegeven dan slechte. Dit is evolutie. En trouwens, de oerknal een belachelijk idee?? Ikhad er laatst ook een discussie met iemand over, die vroeg me waaruit de knal dan is ontstaan, nou uit stof, blablabla, je kent het verhjaaltje wel neem ik aan. Maar dan zegt zij, waar komt dat stof dan vandaan? dat was er altijd al, en dan gaat ze me gewoon uitlachen? Wet van behoud van massa, dat spul kan niet uit niets ontstaan zijn. Puls: het idee van een een of andere kracht diemensen maakt uit klei en dan een vrouw uit de rib daarvan, dát is aannemelijk?pfff kom op zeg, de oerknaltheorie is nog steeds meer bewezen dan het bestaan van een of andere godheid.

quote:
Wetenschappers willen ons graag doen geloven van wel, maar er is nog geen enkel bewijs dat de mens uit de aap voortkomt. Steeds asl er weer een hald gehavend skelet wordt gevonden hopen ze op een 'tussenvorm' tussen mens en aap....
Als de evolutie waar zou zijn, dan zou die nog steeds bezig moeten zijn (het woord zegt het zelf al). Dan zouden er ook nog ergens aap-mens-achtigen rond moeten lopen de aardbol.
En dan nog een heel belangrijk punt: evolutie is alleen mogelijk binnen dezelfde soort (micro-evolutie) en nooit tussen verschillende soort (macro evolutie). Voor wie geinterreseert is in dit onderwerp raad ik aan 'Degeneratie' van P.Scheele te lezen, daar wordt alles uitgelegd.
Darwin heeft zelf op t eind van zn leven de hele theorie afgedaan als: 'het is maar een theorie'.

De mens stamt af van de aap...er zijn tussenvormen te vinden, en jij weet duidelijk niet goed wat evolutie inhoud. Die tussenvormen bestaan niet meer, omdat de scheiding van mens en aap voltooid is, die tussenvormen zullen ook nooit meer ontstaan uit apen, vandaar dat ze nu niet meer bestaan. Dat is net zo vreemd als dat er opnieuw een paard uit een eencellige zou evolueren, dat gebeurd geoon niet meer, omdat de omstandigheden waarin dat gebeurde veranderd zijn. Evolutie is een proces dat NOOIT hetzelfde voort kan brengen. Macro- en microevolutie zijn twee heel kwetsbare onderwerpen, omdat het alleen nog maar van die halve wetenschappers zijn geweest die dat hebben gezegd. Evolutie tussen soorten treedt zeker wel op, aangezien er interacties zijn tussen soorten. En Darwin deed het zelf af met: 'het is maar een theorie'...ja, maar een theorie ligt wel een denknivootje hoger dan geloven..zie Plato. En trouwens, het is bewezen, dus een theorie hoef je niet meer te geloven, die kun je aanhangen, aangeziern geloven iets is wat je doet in iets wat niet zeker is.

quote:
Kijk om je heen
Heel de natuur zit zo precies in elkaar, dat alles elkaar in evenwicht houdt. Ook natuurwetten zijn zo geconstrueerd dat er leven mogelijk is op aarde. De afstand tot de zon is precies goed, de heoveelheid stikstof, de dampkring, de zwaartekracht, alles zorgt ervoor dat wij hier goed kunnen leven.
De grootste wetenschappers en filosofen zoals Newton, Plato, Einstein geloofden allemaal in God. Je zou juist verwachten dat omdat ze zoveel wisten van de natuurwetenschappen, ze overal wel een wetenschappelike verklaring voor zouden hebben. Maar hun verwondering werd alleen maar groter en dat kon niet het toeval zijn. Er moet een kracht zijn die dit alles tot in de puntjes gemaakt heeft.

ja, en das helemaal niet zo vreemd hoor, hoe zwaarder de metalen, hoe dichter ze om de zon heen gaan draaien, het is dus niet zo gek dat wij een planeet met van alles hebben, aangezien we ergens tussenin zitten. En als het geschapen is, wat doen al die andere plantene en sterren dan in het heelal? Trouwens, er is een berekening gemaakt waarin alle variabelen die te maken hebben met onze beschaving (dus..evolutie, gemiddelde duur van een beschaving, kans op het bestaan van een planeet zoals wij die kennen, kans op intelligente wezens zoals wij, etc..). Als je alle minimale waarden voopr die berekening invuld, kom je uit op 17 planeten in het hele heelal die er hetzelde uit zien als wij..met maximale waarden is dat 56.000.000. We zijn dus hoogstwaarschijnlijk de enige niet. En dat er een kracht móet zijn om zoi4ets te maken, is dus puur een verklaring zoeken voor dingen die je niet begrijpt..

quote:
Bovennatuurlijke gebeurtenissen
Er is meer tussen hemel en aarde, getuige de vele vormen van spiritisme (glaasje draaien, wichelroede, bezetenheid van demonen, en engelen).
Naast de zichtbare wereld is er ook een geestelijke wereld, die onzichtbaar is voor ons (alhoewel ik mensen ken die engelen zien). Denk bijv. maar aan duiveluitdrijvingen. Je kan dus niet ontkennen dat er een geestelijke wereld is. Ook in de Bijbel wordt daarover veelvuldig gesproken. Zo heeft Jezus veel wonderen verricht (lammen kunnen lopen, blinden zien, doden worden levend) en ook vandaag nog gebeuren deze dingen, ik heb het zelf gezien. Als dat zo reeel wordt, hoe kun je dat dan nog blijven ontkennen?

Dit zijn digen die voorlopig deels verklaard, deels onverklaard zijn, die snap ik ook niet, maar ik ben niet zo ignorant om te zeggen dat het dan maar een god geweest moet zijn die dit soort dingen deed, en bedenk wel, de bijbel is al vaker weerlegd, dus ik neem dat van jezus die lammen laat lopen niet eens serieus! hij blijft een mens, en het zou net zo goed in scene gezet kunnen zijn of wat dan ook, want dat hoor je ook vaak genoeg.

zo..en dit op de donderdagmiddag...pff

Old Post Dec-12-2002 11:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for DjSuez Click here to Send DjSuez a Private Message Add DjSuez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Terpsichore
tranceaddict

DjSuez
quote:

God wordt in de bijbel beschreven als een alwetend persoon, iemand die álles weet, dus ook wat jij morgenavond gaat doen. Als dat zo is, is dus vantevoren bekend wat jij gaat doen, je hebt dus het idee dat je een vrije wil hebt, maar in feite doe je niets anders dan een regisseur volgen. Hetzelfde als een treinmachinist; hij denkt dat hij wel zelf kan bepalen wanneer hij remt etc, maar in feite volgt hij gewoon het spoorboekje

^ Je gaat hier toch echt in de fout. God weet alles inderdaad maar omdat ie alles weet 'zegt' ie jou niet wat je moet doen. Dat beslis je zelf. Heb ik net uigelegd.

Wat denk je nu dat het verschil is tussen jou en mij betreffende beslissingen nemen? Geen. Allebei nemen we beslissingen die we zelf willen. God heeft ons juist die vrijheid gegeven.

Old Post Dec-12-2002 11:51  Netherlands
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

ik zou me der buiten houden maar eff iets snel

dingen verklaren door middel van een god kwam van de grieken af,
volgens mij niet van het katholieke geloof!

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Dec-12-2002 12:01  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Ik was niet van plan nog te reageren, maar ik moet toch ff wat kwijt:

quote:

Weet je wat we doen? We schrijven een boek! en als t boek dan over 2000 jaar goed blijkt te verkopen, en er allemaal kunst op gebaseerd wordt, dan is het dus waar!!!

Sorry hoor dit is echt een Bullshit-redenering. dat mensen erin geloven, en er troost uit putten zegt HELEMAAL NIETS over het al-dan-niet bestaan van God.

quote:

er is nog geen enkel bewijs dat de mens uit de aap voortkomt.

En? is er wel een bewijs dat wij uit een rib komen dan?

quote:
Maar het allerbelangrijkste bewijs voor Gods bestaan (met betrekking tot het evolutie thema) is juist die gave van vrije wil. De mens is het enige wezen op aarde wat over een eigen vrije wil beschikt. Geen enkel dier heeft dit. Dieren hebben een instinct.
Juist die gave kan niet door de wet van evolutie tot stand komen, dat is God.

Of juist puur toeval?

Ik sta open voor n goede discussie. maar kom dan wel met redelijke argumenten aanzetten, en beroep je niet op: "het is geloof, dat kun je niet bewijzen, dat weet je gewoon", want dan kunnen we net zo goed ophouden met deze discussie. Geef je mening, en ONDERBOUW die, met argumenten waar we het niet oneens over kunnen zijn.

mvg
WooT

Old Post Dec-12-2002 12:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

quote:
Originally posted by total woot
Ik sta open voor n goede discussie. maar kom dan wel met redelijke argumenten aanzetten, en beroep je niet op: "het is geloof, dat kun je niet bewijzen, dat weet je gewoon", want dan kunnen we net zo goed ophouden met deze discussie. Geef je mening, en ONDERBOUW die, met argumenten waar we het niet oneens over kunnen zijn.

das juist zo rottig.. gelovigen hebben geen bewijs nodig en niet gelovigen wel.. maar ja, het is en blijft een leuke discussion om te volgen

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Dec-12-2002 12:11  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

quote:
Originally posted by Terpsichore

Sjah en een onschuldig kind wat verkracht wordt is zeker ook ergens schuldig aan en dat zijn dus de gevolgen voor t kind,riteeeee

Old Post Dec-12-2002 12:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjSuez
JappiOaddict :D

quote:
Sjah en een onschuldig kind wat verkracht wordt is zeker ook ergens schuldig aan en dat zijn dus de gevolgen voor t kind,riteeeee

ekzaktemant

quote:
Weet je wat we doen? We schrijven een boek! en als t boek dan over 2000 jaar goed blijkt te verkopen, en er allemaal kunst op gebaseerd wordt, dan is het dus waar!!!

idd, like i said, maar dan wat bondiger...

Old Post Dec-12-2002 12:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for DjSuez Click here to Send DjSuez a Private Message Add DjSuez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Ach ja uiteindelijk mag iedereen geloven wat hij of zij wil.
Gelukkig zijn de meeste mensen die geloven ook niet extreem en zullen zij mensen ook niet aanspreken op het feit dat zij niet geloven. Helaas zijn er altijd extreme gevallen en vind ik dat erg verwerpelijk. Waar ik woon (niet zozeer in mijn dorp maar wel op andere plekken in de veluwe) wordt het geloof nogal extreem uitgedragen. Geen televisie en radio bijvoorbeeld. Situaties waar kinderen extreem beschermend worden opgevoed en waar ook mishandeling van vrouwen regelmatig voorkomt. Neem nou ook bijvoorbeeld de meningokokken inentingen hierop de veluwe, waarbij in in aantal gemeentes maar een heel klein aantal kinderen is ingeënt tegen meningokokken alleen maar vanwege de godsdienst.

Hier hou ik dus niet van en dit zorgt voor problemen zeker voor de kinderen die na de middelbareschool in een soort van isolement vallen omdat ze gewoon totaal anders zijn opgevoed dan andere kinderen en daardoor heel vaak buiten de boot vallen en daardoor ook niet meer buiten hun christelijke gemeente zullen komen.

Een tijd geleden vond ik zowiezo alles wat met het geloof te maken had maar erg scheinheilig maar sinds dat mijn oma een ernstige ziekte heeft en ik hoor hoeveel steun zij krijgt van de kerk een preek en een gebed speciaal voor mijn oma die ze helaas niet meer kon bijwonen maar wel speciaal op een bandje heeft gekregen waar ze naar kan luisteren en zich daardoor gesterkt voelt ook al weet ze dat ze door die gebeden haar ziekte niet zal overwinnen. De mensen die haar bezoeken en die haar gezelschap bieden in het bejaardentehuis namens de kerk dat soort dingen zijn echt de dingen die haar helpen door moeilijke tijden en ik denk niet dat mijn oma een gelukkig leven zou hebben gehad zonder die kerk vooral omdat mijn ouders zo ver weg wonen en mijn oma al 35 jaar weduwe is dan zou ze een heel ander en zeer waarschijnlijk zeer eenzaam leven hebben gehad, en daarom is het in mijn ogen nog steeds goed dat er verschillende godsdiensten zijn ook al zijn er verschrikkelijke dingen door gebeurd.

Maar stel nou dat er geen geloof in een god was mensen willen toch graag ergens in geloven en ik denk dat er dan veel meer "sektes" zouden zijn geweest dan nu al het geval is.

Old Post Dec-12-2002 12:53  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hoe zie jij godsdienst?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): « 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnknown Hardsound Track [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKosmas Epsilon - Out of Hand [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:00.

Forum Rules: