|
wow, dit wordt een lange reply...
| quote: | | ^ Natuurlijk heb je wel een vrije wil. Jij neemt jou beslissingen, niet God. God heeft de mens geschapen naar zijn beeld en jij mag keuzes in je leven maken hoe je dat ook wilt. Goed of slecht, daar ben je helemaal vrij in. Later moet je natuurlijk wel de consequencies van die keuzes aannemen. |
God wordt in de bijbel beschreven als een alwetend persoon, iemand die álles weet, dus ook wat jij morgenavond gaat doen. Als dat zo is, is dus vantevoren bekend wat jij gaat doen, je hebt dus het idee dat je een vrije wil hebt, maar in feite doe je niets anders dan een regisseur volgen. Hetzelfde als een treinmachinist; hij denkt dat hij wel zelf kan bepalen wanneer hij remt etc, maar in feite volgt hij gewoon het spoorboekje.
| quote: | | dat van die ochtendmis dat zou ik dus echt niet trekken , al ist alleen maar omdat ik d'r dan vaak nog nie weer ben (eind reizen), en zelfs als dan zou het me nog niet trekken om er met je die gore geur om je heen en die wazige kop te gaan zitten |
dit is misschien meer wat voor een hoe-koppel-ik-geloof-aan-trance-feesten-thread
| quote: | | Mensen die zeggen dat God niet bestaat, ala, maar om God af te doen als verzinsel (o.a. Eiregooie en Donna) gaat imo te ver. Dus jullie wouden beweren dat al die miljoenen (zo niet miljarden) mensen allemaal in een verzinsel geloven voor meer dan 2000 jaar? Voor heel veel mensen is geloof al eeuwen een steun en putten er kracht uit (voor de een wat meer als voor de andere natuurlijk). Over ter wereld staan prachtige kerken, de Bijbel is het meest verkochte boek ter wereld, bijna alle (klassieke) kunst is geinspireerd door de Bijbel en dat zou allemaal een verzinsel zijn? Als God niet zou blijken te bestaan dan is de BESTE GRAP OOIT... |
Als god niet bestaat ís het dus een verzinsel...
maar iets hoeft toch niet waar te zijn omdat mensen erin geloven, ookal is het voor heel lang. Godsdienst heeft een maatschappelijk nut, het is een verklaring voor dingen die men niet begrijpt. Maar er blijven nu steeds minder van die dingen over waar god als verklaring voor te geven valt. Gelovigen legden de bijbel 150 jaar geleden nog uit als een letterlijk boek, nu krabbelen ze allemaal terug en zeggen ze dfat je het als een leidraad moet nemen, ja me neus! dat komt gewoon omdat veel van de verhalen bewezen onwaar zijn.
| quote: | De evolutie-theorie is nooit bewezen en zal nooit bewezen worden
Een van de meeste aangehangde alternatieven voor geloven is geloof in de evolutie. Al het leven is voortgekomen uit een grote knal... Als je daar nou eens langer dan een minuut over nadenkt kom je vanzelf tot de conclusie dat dat volslagen belachelijk is. Alles wat je om heen ziet, is voortgekomen uit een paar een-celligen miljarden jaren geleden.....
|
de grootste bullcrap...de evolutietheorie ís bewezen. Het is gewoon bewezen dat goede genen van een diersoort vaker worden overgegeven dan slechte. Dit is evolutie. En trouwens, de oerknal een belachelijk idee?? Ikhad er laatst ook een discussie met iemand over, die vroeg me waaruit de knal dan is ontstaan, nou uit stof, blablabla, je kent het verhjaaltje wel neem ik aan. Maar dan zegt zij, waar komt dat stof dan vandaan? dat was er altijd al, en dan gaat ze me gewoon uitlachen? Wet van behoud van massa, dat spul kan niet uit niets ontstaan zijn. Puls: het idee van een een of andere kracht diemensen maakt uit klei en dan een vrouw uit de rib daarvan, dát is aannemelijk?pfff kom op zeg, de oerknaltheorie is nog steeds meer bewezen dan het bestaan van een of andere godheid.
| quote: | Wetenschappers willen ons graag doen geloven van wel, maar er is nog geen enkel bewijs dat de mens uit de aap voortkomt. Steeds asl er weer een hald gehavend skelet wordt gevonden hopen ze op een 'tussenvorm' tussen mens en aap....
Als de evolutie waar zou zijn, dan zou die nog steeds bezig moeten zijn (het woord zegt het zelf al). Dan zouden er ook nog ergens aap-mens-achtigen rond moeten lopen de aardbol.
En dan nog een heel belangrijk punt: evolutie is alleen mogelijk binnen dezelfde soort (micro-evolutie) en nooit tussen verschillende soort (macro evolutie). Voor wie geinterreseert is in dit onderwerp raad ik aan 'Degeneratie' van P.Scheele te lezen, daar wordt alles uitgelegd.
Darwin heeft zelf op t eind van zn leven de hele theorie afgedaan als: 'het is maar een theorie'.
|
De mens stamt af van de aap...er zijn tussenvormen te vinden, en jij weet duidelijk niet goed wat evolutie inhoud. Die tussenvormen bestaan niet meer, omdat de scheiding van mens en aap voltooid is, die tussenvormen zullen ook nooit meer ontstaan uit apen, vandaar dat ze nu niet meer bestaan. Dat is net zo vreemd als dat er opnieuw een paard uit een eencellige zou evolueren, dat gebeurd geoon niet meer, omdat de omstandigheden waarin dat gebeurde veranderd zijn. Evolutie is een proces dat NOOIT hetzelfde voort kan brengen. Macro- en microevolutie zijn twee heel kwetsbare onderwerpen, omdat het alleen nog maar van die halve wetenschappers zijn geweest die dat hebben gezegd. Evolutie tussen soorten treedt zeker wel op, aangezien er interacties zijn tussen soorten. En Darwin deed het zelf af met: 'het is maar een theorie'...ja, maar een theorie ligt wel een denknivootje hoger dan geloven..zie Plato. En trouwens, het is bewezen, dus een theorie hoef je niet meer te geloven, die kun je aanhangen, aangeziern geloven iets is wat je doet in iets wat niet zeker is.
| quote: | Kijk om je heen
Heel de natuur zit zo precies in elkaar, dat alles elkaar in evenwicht houdt. Ook natuurwetten zijn zo geconstrueerd dat er leven mogelijk is op aarde. De afstand tot de zon is precies goed, de heoveelheid stikstof, de dampkring, de zwaartekracht, alles zorgt ervoor dat wij hier goed kunnen leven.
De grootste wetenschappers en filosofen zoals Newton, Plato, Einstein geloofden allemaal in God. Je zou juist verwachten dat omdat ze zoveel wisten van de natuurwetenschappen, ze overal wel een wetenschappelike verklaring voor zouden hebben. Maar hun verwondering werd alleen maar groter en dat kon niet het toeval zijn. Er moet een kracht zijn die dit alles tot in de puntjes gemaakt heeft.
|
ja, en das helemaal niet zo vreemd hoor, hoe zwaarder de metalen, hoe dichter ze om de zon heen gaan draaien, het is dus niet zo gek dat wij een planeet met van alles hebben, aangezien we ergens tussenin zitten. En als het geschapen is, wat doen al die andere plantene en sterren dan in het heelal? Trouwens, er is een berekening gemaakt waarin alle variabelen die te maken hebben met onze beschaving (dus..evolutie, gemiddelde duur van een beschaving, kans op het bestaan van een planeet zoals wij die kennen, kans op intelligente wezens zoals wij, etc..). Als je alle minimale waarden voopr die berekening invuld, kom je uit op 17 planeten in het hele heelal die er hetzelde uit zien als wij..met maximale waarden is dat 56.000.000. We zijn dus hoogstwaarschijnlijk de enige niet. En dat er een kracht móet zijn om zoi4ets te maken, is dus puur een verklaring zoeken voor dingen die je niet begrijpt..
| quote: | Bovennatuurlijke gebeurtenissen
Er is meer tussen hemel en aarde, getuige de vele vormen van spiritisme (glaasje draaien, wichelroede, bezetenheid van demonen, en engelen).
Naast de zichtbare wereld is er ook een geestelijke wereld, die onzichtbaar is voor ons (alhoewel ik mensen ken die engelen zien). Denk bijv. maar aan duiveluitdrijvingen. Je kan dus niet ontkennen dat er een geestelijke wereld is. Ook in de Bijbel wordt daarover veelvuldig gesproken. Zo heeft Jezus veel wonderen verricht (lammen kunnen lopen, blinden zien, doden worden levend) en ook vandaag nog gebeuren deze dingen, ik heb het zelf gezien. Als dat zo reeel wordt, hoe kun je dat dan nog blijven ontkennen?
|
Dit zijn digen die voorlopig deels verklaard, deels onverklaard zijn, die snap ik ook niet, maar ik ben niet zo ignorant om te zeggen dat het dan maar een god geweest moet zijn die dit soort dingen deed, en bedenk wel, de bijbel is al vaker weerlegd, dus ik neem dat van jezus die lammen laat lopen niet eens serieus! hij blijft een mens, en het zou net zo goed in scene gezet kunnen zijn of wat dan ook, want dat hoor je ook vaak genoeg.
zo..en dit op de donderdagmiddag...pff