|
Julen ÄR en tid för omtanke och kärlek. Det blir vad man gör det till... Julen i sig är inte skit, det är sverige som är skit. Och förresten, för dom som inte vet så hörde jag häromdan att dom hemlösa får mer mat än dom kan äta just runt jul bara för att folk är så snälla. Härbärgerna har juh speciella serveringar med julklappsutdelning till alla hemlösa också. många hemlösa äter för mycket just under julen. Påstår verkligen inte att dom har det bra. Men julen är en tid där dom (i förhållande till övrig tid) har det jävligt bra!
Själv tycker jag precis som många andra att julen har blivit så materialistisk, synd. För det ska handla om att man verkligen har nånting som man _vill_ ge till en annan person. Inte att man känner sig tvingad att springa och julhandla till släktingar som man knappt träffar egentligen.
Jag älskar t.ex att köpa juklapp till eventuell flickvän, eller i år hitta jag asjysst julklapp till brorsan. Så att jag bara längtade tills jul för att se när han öpnnade den.... det är SÅ det ska vara.
Julstämning för mig är fan inte att sitta med bara släkten och vara social. Även fast jag älskar min släkt liksom. Skönt att få träffa dom. Men jag vill égentligen helst vara med folk jag trivs med normalt och ta det lugnt liksom. Ge varandra små presenter och bara må bra.