|
Het zal wel duidelijk zijn van wie de commentaar komt 
mix f:
mixtechniek/25 : 24 ; 20 ; 16.5
flow/15 : 9 ; 11 ; 10.5
tracklist/10 : 9 ; 7 ; 8.5
- Qua techniek goed, de trackkeuze was wel ok, maar de samenhang kon beter.
- Op zich geen slechte set, maar de onderlinge volgorde van de tracks kan wel wat wijzigingen gebruiken.
Concept: Idem als set e. Ideale opwarmingsset voor een grote naam met een gevarieerde selectie aan platen waarmee je alle aanwezigen
één voor één op de dansvloer zou krijgen.
Techniek: Het mixen is doorgaans ok. Als er een fout dreigt op te treden, corrigeer je telkens vrij goed. Je weet ook goed welke platen bij
elkaar passen, waardoor er niet vanalles door elkaar gaat klinken. Op dit vlak één van de betere mixes uit de poule.
Structuur: Het merendeel van de platen is vrij toegankelijk en upbeat, maar af en toe gooi je er een donkere plaat in die de sfeer eigenlijk
compleet omgooit en waardoor je als luisteraar uit trance wordt gehaald. Ik denk hier bijvoorbeeld aan platen 7 en 10. Hier kun
je spreken van een stijlbreuk en een breuk in de opbouw. In dat opzicht zijn de eerste twee platen eveneens vrij ongepast.
=====================================================================
mix c:
mixtechniek/25 : 20 ; 23 ; 15
flow/15 : 11 ; 14 ; 7.5
tracklist/10 : 9 ; 8.5 ; 6
- Scratchen en een plaat omgekeerd spelen is leuk zolang het niet overdreven is, het is immers geen hiphopcontest.
De Overgangen zijn globaal wel OK. Trackkeuze is goed, de volgorde spijtiggenoeg niet.
En dat is geen graptjen hé pol.
- WIL ZELF MEER GEVEN.
- De bedoeling en structuur van de set niet genoeg overdacht en de platen werden doorgaans te snel ingemixt.
Concept: Uit het beoordelen van de vorige mixes heb ik geleerd dat ik concrete beelden voor me krijg als het concept goed is uitgewerkt.
Hier was dat spijtig genoeg niet helemaal het geval. Deze set kan eventueel dienen in een Belgische club tussen twee en drie,
maar over het algemeen kan ik er niet met volle overtuiging een specifieke belevingswereld op plakken.
Techniek: Beat matching en phrase matching zitten goed. Er is echter één probleem dat telkens terugkomt: je probeert die aspecten
zoveel mogelijk te belichten met lange overgangen, waardoor je veel platen te vroeg inbrengt en waardoor er vanalles door elkaar
gaat klinken. Een tracklist zoals de jouwe vraagt daarenboven voor snelle overgangen zodat de energie bewaard wordt.
Ten slotte ook meer letten op EQ: af en toe werden de kicks behoorlijk vervormd tijdens de overgangen.
Structuur:Tjah, hoe beoordeel je structuur als er geen structuur inzit? Leuke afwisseling van stijlen en zeer interessante playlist, maar
als geheel klopt het gewoon niet, er zit geen richting in. Is ook de reden waarom ik je set niet met een concrete situatie kon
associëren. Het lijkt alsof je willekeurig een plaat neemt uit de bak en je op het moment zelf wel zal zien waar je uitkomt.
Improvisatie is leuk, maar werkt hier helaas niet.
=====================================================================
mix a:
mixtechniek/25 : 18 ; 15 ; 14
flow/15 : 9 ; 8 ; 12
tracklist/10 : 6 ; 6 ; 9
- Teveel minder goede overgangen overschaduwen de goede overgangen, spijtig.
De opbouw ontbrak grotendeels; de tracklist bestaat voornamelijk uit nummers die je op zowel chirofuiven, radio als clubs hoort
en daar scoor je niet mee op een BeTA contest.
- Pfff wat moet ik daarop zeggen, die is niet gelijk die moet zijn he... Overhangen kloppen niet, platenkeuze was niet echt mijn gedacht.
- Leuk concept en goede structuur. Jammer genoeg behoorlijk stroef op mixtechnisch vlak.
Concept:Eerste set die ik review en het gaat er al meteen stevig aan toe.
Gedurende de hele set kreeg ik beelden van Sensation voor me, dus ik vermoed dat je dat als uitgangspunt genomen hebt.
In ieder geval een vrij uniek concept voor een dj contest, omdat de deelnemers meestal voor een opbouwende structuur kiezen.
Tenslotte zitten zowel de deelnemers als de juryleden thuis voor het scherm.
Het concept is zeer goed uitgewerkt, zowel op het gebied van trackkeuze als mixsnelheid.
Dikke plus op dit punt!
Techniek:Tjah, een kleine dertig platen op tachtig minuten tijd: dat betekent snel mixen en houdt dus ook een groter risico op fouten in.
Sommige overgangen vond ik zeer geslaagd (mooi hoe je bijvoorbeeld nummer 6 er meteen vol ingooit, houdt het energiegehalte
hoog), maar die geslaagde overgangen wisselden spijtig genoeg vaak af met ruwe mixes.
Zware trainwrecks heb ik niet gehoord, maar af en toe doken toch dubbele kicks, phrase-problemen en harmonische clashes op.
Matige score dus hier.
Structuur:Aangezien het Sensation-concept werd gehanteerd is een structuur niet bepaald nodig, hehe.
Je vliegt er meteen in en houdt het zo tot op het eind. Op dit punt niets aan te merken dus. Behalve dan dat
het trancier stuk in het midden in het geheel wel paste maar dat de individuele nummers niet goed in elkaar overgingen.
___________________
www.wielerprono.be => Team BeTA code: 2d7c7d767d74c1
Last edited by MikeVee on Mar-20-2006 at 15:57
|