|
| quote: | Originally posted by Partyhardy!
Sasha over Ableton Live
Ibiza Voice
|
Armin ook al een tijdje aan de Ableton Live:
A State of Trance 2005 is het eerste album waar je gebruik maakt van Ableton Live software, waardoor je als dj nóg kreatiever kunt mixen. Vertel hier eens wat meer over!
Is Ableton Live ook ‘het geheim’ achter de machtig mooie ASOT yearmix 2004, die je begin dit jaar uitgezonden hebt? En kunnen we deze software ook in live sets verwachten?
‘Ja! De ASOT yearmix heb ik inderdaad gemaakt met behulp van Ableton Live. Leuk te horen trouwens dat je het mooi vond! ;-) Voor mij was dat een voorproefje op het nieuwe compilatie-album wat nu uitkomt. De reden dat ik Ableton Live voor dit album gebruik is, omdat ik het eigenlijk hypocriet vind wanneer een dj een album met twee draaitafels maakt en hardop verkondigt ‘Dit heb ik LIVE gemixt!’, maar vervolgens alles eerst door een computer rolt die er alle fouten in corrigeert, vóór het uitkomt op cd! Dus mijn visie is dan…als dan tóch alles door de computer gaat, waarom dan niet de computer gebruiken als instrument!? IK bedoel, de techniek gaat verder. Waarom dan niet deze techniek gebruiken?! Als jij thuis een cd-tje opzet, wil je toch graag optimale geluidskwaliteit? En dát krijg je zéker met behulp van deze software!
Daarnaast geeft Ableton me ruimte om echt een verhaal te vertellen op een album, zoals ik dat graag wil. Ik krijg meer ruimte om samples te laten terugkomen, waar ik dat wil.
Iedere track op A State of Trance 2005 heb ik bijvoorbeeld los bewerkt. Er zijn platen die ik geremixed heb, maar ook kleine AvB-re-edits, waardoor ik een mooier vloeiender verhaal hen kunnen vertellen. Live zal ik altijd met vinyl blijven draaien, want dáár ligt mijn hart!
Vinyl is warmer! Ableton is wel live te gebruiken, maar dat zal ik niet snel doen. Ook nu gebruik ik echt alleen cd’s als het echt niet anders kan en daar ga ik voorlopig gewoon mee door!
Bron: Dancelinx

Sasha!
|