två ex...
1. när ja var i london sist.. så tömde ja min börs me pengar (man kan ändå inte växla in mynt) (var inte mycket alltså, inte ens ett pund) till en person som var hemlös.. bara för att ja skulle åka hem direkt efter... gav inte pengar annars
min kompis som jobba där då.. jobbade på ett café å de hade jämt dagsfärska mackor.. å varje kväll när hon stängde tog hon med sig så mycket hon kunde bära å delade ut till hemlösa..
det var en kille som ja minns speciellt alltså.. han kanske var 20 år.. alltså så gammal som jag var, när ja var där...han fick maten.. å sen gick vi förbi... (känns fasen så hemskt alltså) sen vände vi 2 min senare.. för vi skulle bara kolla när filmen börja (mm vi skulle på bio) å då var han borta.. men d e ju för att d gömmer sig när d fått mat.. för om folk ser att d sitter å käkar så ger de ju inte heller pengar.. 
läste ni förresten reportaget i expressen om han som klädde ut sig till en hemlös å satte sig utanför rxd-huset?
en annan man som ja oxå läste om levde som hemlös i sthlm i 2 år!!!!! for hem på helgerna.. till värmland där han skrev på sin bok! Tänk er!!!!
han skulle bara dokumentera.. det finns hängivna personer alltså
två saker till
en kompissysterskompis till mig gav en hemlös 50 kr. en gång.. bara för att hon inte hade mindre.. å han sprang upp å gav henne en stoooor kram.. sånt e fint
min pappa när han var i ryssland.. det var 1988 alltså innan utbrottet å det att jeltsin tog över.. på den tiden då man inte fick ta med sig ryska pengar ut ur landet..
ja.. iaf.. pappa beställde in en massa nubbar till hela sällskapet.. på en bar d gick till, sen gav han bartendern dricks.. det var bara det att dricksen han gav.. var lika mycket som 2 månadslöner för bartendern.... 
han fick ett rejält handslag där kan ja säga... bartendern berättade att han skulle köpa kläder till sina barn och så.. de kom till nytta...
själv har ja inte gjort så mycket tyvärr... var iofs med å samlade in mat, pengar å gossedjur till behövande barn på barnhem i Ryssland under gymnasiet i trean... heltidsprojekt nästan... vi fick ihop väldigt mycket på en månad.. kan ja säga.. vi sprang runt å tiggde på hemköp å så