Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Dance valley 2004
Pages (84): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by M_Peror
Annika vertelde nog dat ze iemand tegen 't lijf was gelopen die ook bij de Trance.nu party was maar ze wist z'n naam niet meer -- aan de hand van de beschrijving denk ik dat ze moogwai bedoelde? Anyway, wie 't ook was, groeten terug En volgende week op FFWD is Engeltje waarschijnlijk wel weer van de partij.

Idd, dat was ik dus

Ik had jouw ook wel ergens vooraan bij Armin verwacht
Achteraf toch wel jammer dat ik zo weinig bij de Eurogrooves ben geweest. Bij Misja, Piet, Ornadel & Oakie had ik me zeker ook zeker vermaakt, maar je kunt niet alles op z'n dag. De meeste tenten heb ik niet eens van binnen gezien. Ik ben eigenlijk alleen bij de main, in de Armada & Yoshitoshi tent geweest. De dag vloog ook echt voorbij en dat is meestal een goed teken

Ga volgende week ook naar de FFWD en bijna zeker ook naar de 3 dj's on a boat. Spreek jullie daar nog wel

quote:
Originally posted by basvh
idd, cox past zich altijd aan, op ibiza draait ie wat rustiger en wat meer groove styl. Afgelopen zaterdag past ie zich aan dat er veel verschillend publiek staat en dat ie moet afsluiten. nogal logisch dat ie dan hitjes draait.

Dit is juist het teken van een goede dj! Toch erg jammer dat ik Cox heb moeten missen. Samen met de lasers & vuurwerk zal het toch echt wel een groot spektakel zijn geweest

Old Post Aug-09-2004 15:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by jp

En helemaal niks over de rellen, dit was toch wel de grootste domper op het feest bij HQ lijkt mij zo.

Down-Under was da bomb

Old Post Aug-09-2004 15:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

Hier ook nog een stuk wat vandaag in de Gelderlander stond.

Dance met rockgevoel op bijna probleemloos festival
Door THEO PLOEG

SPAARNWOUDE - Gestoken in veelkleurige zelfgemaakte creaties en met de haren rechtovereind, springen de drie meiden van Chicks On Speed wild op en neer. Voor dansen is geen ruimte op het veel te kleine podium. Voor het bespelen van de luchtgitaar wel. De stilte die valt na elk nummer heffen ze op met een druk op de knop. Gevolgd door nog meer gespring en geschreeuw. Vals, maar in de maat. Het publiek in de Electronation tent kijkt er eerst vol ongeloof naar, maar geeft zich over wanneer de gortdroge technobeat van Fashion Rules! klinkt. Dát kennen ze. Even later schreeuwt iedereen met de Chicks mee.

Nog nooit in de geschiedenis van Dance Valley was de muzikale diversiteit zo groot als op de tiende editie die afgelopen zaterdag in Recreatiegebied Spaarnwoude plaatsvond. Neem nou Chicks On Speed. Oké, echt live kun je het natuurlijk moeilijk noemen. Toch lijkt het optreden op dat van een bandje, een rockbandje. Dat is voor Dance Valley behoorlijk nieuw. Niet dat er nog nooit live muzikanten optraden. Dat rockgevoel, dát is nieuw. Het brengt nieuwe muziek met zich mee en nieuwe bezoekers. Zoals die jongens en meisjes met identieke, hippe kapsels: bovenop heel kort, in de nek een lange mat. Uitgelaten dansen ze op de trage electro van David Carretta die ook al zingt, maar wel zelf zijn muziek erbij maakt.

Uit hun dak gaan ze bij Dave Clarke die met twee verschillende sets bewijst model te staan voor de nieuwe generatie dance-dj's. Een generatie die zich niets gelegen laat aan hokjes. Laat in de middag draait hij een spannende mix van techno en electro mét punkattitude. Hoewel de Brit onlangs nog liet weten over te zullen stappen op het draaien van cd's, legt hij op Dance Valley nog ouderwets platen op. Zijn keuze is breed en apart. Het resultaat klinkt als een donkere trip door een desolate stad. Agressief en compromisloos. Zijn technoset later op de avond is al even indrukwekkend.

Clarke staat voor de nieuwe koers die Dance Valley op is gegaan. Niet voor niets wil directeur Brian Bout dat het festival aan alle soorten dance én haar rafelranden de ruimte biedt. Behalve hardstyle dan. De immens populaire aan gabber verwante stijl is de grote afwezige. Al gaat het er op het HQ podium, dat er uitziet als een gigantische stalen fabriekterrein, niet bepaald zacht aan toe. Toch wordt er daar niet alleen gebeukt. Steve Hill bijvoorbeeld mixt op subtiele wijze progressive elementen in zijn harde techno.

Een stijl die op dat moment ook het hoofdpodium in zijn greep heeft. Top dj's Sasha en John Digweed leggen er een klanktapijt van atmosferische melodieën over hun redelijk trage beat die soms omslaat in breakbeat. Behoorlijk geestverruimende muziek die bij Brit Sasha een hoogtepunt bereikt. Eerder mislukt dat bij Hybrid jammerlijk. Het tweetal treedt tegen de verwachting in niet aan met een live band maar kruipt achter de draaitafels.

Nee, dan Sander Kleinenberg. In de Yoshitoshi tent draait hij sterk aan progressive verwante deephouse. Het verschil zit 'm in de beats die bij Kleinenberg dominanter en harder zijn. Daardoor wordt de trance bij hem niet opgewekt door de uitwaaierende melodieën maar door de kracht van repetitie.

Deephouse en progressive mogen internationaal dan steeds populairder worden, in ons land hangen ze zich nog steeds in de marge. Zo niet urban, dat inmiddels het toverwoord is geworden van hip randstedelijk Nederland. Dat de Timeless tent alleen aardig gevuld is wanneer meisjes in bikini wild op de stellages dansen is vreemd, maar getuige de muziek niet verrassend. Saaie clubhouse verleidt alleen een stel blanke meiden tot wat voorzichtige danspasjes. Sierlijke, donkergebruinde lichamen dansen een aantal tenten verderop. In die van Ultimate breaks om precies te zijn waar eerst (Mad) Ed en later Aquasky vs. Masterblaster iedereen op de kleine dansvloer krijgen.

Het terrein rond de toren toepasselijk The Magic Circle genoemd lijkt wel een apart festival. Hier draait alles om marginale muziekstromingen en underground. Met dito publiek. Crusties gekleed in lagen kleding en met grote bossen dreadlocks hangen er relaxt rond, meisjes met veel tatoeages en piercings dansen er uitgelaten op hectische drum 'n' bass. Met zijn goa trance en dub een gedurfd concept dat gezien de belangstelling bij de avontuurlijkere Dance Valley bezoeker goed uitpakt.

Niet iedereen is zo avontuurlijk. Met meer dan 170 artiesten verspreid over vijftien podia is het toch al moeilijk om van alle aanwezige muziekstromingen meer dan een glimp op te vangen. De bezoeker van het eerste uur blijft hangen bij het hoofdpodium of bij de tenten met de oudere dancevarianten.

De nieuwere bezoeker struint van tent naar tent en mijdt juist het hoofdpodium waar de gevestigde orde Carl Cox die voor de negende maal aanwezig is het festival in stijl afsluit. Van het gedroomde Woodstock gevoel is niet echt sprake. Dance is geďnstitutionaliseerd, vormt niet meer één front tegen de boze buitenwereld en de gevestigde orde.

Mede dankzij Dance Valley zelf overigens. Anno 2004 genieten 50.000 mensen een volle dag van kwalitatief goede dancemuziek, waarvan en dat mag ook wel een keer gezegd de meeste dat doen zonder drugs. Daarin maakt de tiende editie van Dance Valley ondanks enkele smetten de massale vechtpartij bij het HQ podium en het ontbreken van gratis water haar naam meer dan waar.

Old Post Aug-09-2004 16:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by Miss Proximus
zal wel aan mij liggen maar ik vind t een heel grappig verhaal

voetbal en feesten zou gescheiden moeten blijven maar als er Ajacieden klappen krijgen dan mag t!

Tsja, ik dacht het ook.....maar zal wel niets zeggen, want als ik zoiets zeg dan is het weer 'zeiken'.

quote:
Originally posted by Djeebie
Toch wel Holden draaide super, maar ik had Max Graham toch echt wel willen zien. Helaas...

Na Holden nog een klein stukje van z'n opvolger (???) meegepakt.

Ja ik baalde er ook van! Weet nog steeds niet wie die opvolger was met het rode shirt

Overigens vergeten jou te vermeldden in mijn report Djeebie
Vette zonnebril bij de weg!

quote:
Originally posted by TranceFool
Duh die redenatie slaat natuurlijk helemaal nergens op, als Tiesto het doet moet Carl Cox het ook doen

Ik zat er nog over na te denken om mijn post uit te leggen, maar ik dacht dat de TA´s het wel begrepen, Snuggle blijkbaar niet.....

Als je als Mr. Dancevalley de jubileumeditie mag afsluiten op de mainstage in combinatie met vuurwerk een spetterende lasershow en verschrikkelijk veel partygangers die de laatste energie uit hun teentjes willen springen, ga je als Carl Cox zijnde niet allemaal onbekende platen draaien. Het grootste gedeelte van het publiek (denk ik) wil dan wat bekende tracks horen. Op deze manier kan je ook de mensen die wat minder thuis zijn in de ´dancescene´ (wat een heel groot gedeelte zal zijn) nog helemaal los laten krijgen.

Ik snap het deels wel, tuurlijk moet hij ook wat bekendere tracks draaien, maar zoveel echt uitgekotste hitjes achter elkaar? Kom op zeg! Er bestaat ook nog zoiets als een gulden middenweg, niet?

En wat ik zeg: waarom geen klassiekers van de afgelopen 10 jaar zoals Harding ook zou doen (weet niet of het gebeurt is)?
Of is dat nou zo'n belachelijk punt van mij. Oh nee sorry, het is weer SnuggLe-bash tijd.

Old Post Aug-09-2004 16:07 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

Snuggle bash-tijd slaat nergens op, ik had op iedereen gereplyed maar toevallig was jij het weer die de opmerking maakte .

Over een gulden middenweg kan ik niet oordelen, ik kon er zelf niet bij zijn dus ik weet de tracklist niet. Misschien kan jij de tracklist ff posten, aangezien het toch allemaal bekende platen waren??

Old Post Aug-09-2004 16:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by TranceFool
Snuggle bash-tijd slaat nergens op, ik had op iedereen gereplyed maar toevallig was jij het weer die de opmerking maakte .

Over een gulden middenweg kan ik niet oordelen, ik kon er zelf niet bij zijn dus ik weet de tracklist niet. Misschien kan jij de tracklist ff posten, aangezien het toch allemaal bekende platen waren??

Die blijf ik je schuldig op Pontape, Murder was the Bass en Latin Lovers (achter elkaar) na op het moment. Komt nog!

Old Post Aug-09-2004 16:32 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

ja en die ene met tsssssssk tssssssssssk booom boom trsjjjjjj

Old Post Aug-09-2004 16:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

@groovecollect

johan giele de chloorkop is dat geen ollander geworden??
dus noem hem int vervolg liever geen belg meer

nice reviews allemaal.
btw sander vs max graham was toch leutig, is max dan zo verschrikkelijk?

Old Post Aug-09-2004 17:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

quote:
Originally posted by HiGH_NrG
Kansloze lui! Waarom moeten die supporters altijd met elkaar op de vuist? Het is toch maar een spelletje...

Voor hun is het inderdaad ook een spelletje. Ze pakken alleen hooligans die ze haten. Ze pakken geen mensen die daar gewoon rondlopen en feesten.

Maar om dit nou op een feest te doen op een groot veld vind ik niet kunnen. Het is daarentegen wel de plaats om de confrontatie aan te gaan. Bij wedstrijden is het tegenwoordig heel lastig...niet dat ik dat ook goedkeur natuurlijk.

Old Post Aug-09-2004 18:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaidreas
Lord of the offtopics

Registered: Dec 2003

^70 euro om ff bijeengeslagen te worden. dancevalley was kei goed mam, ik heb er zeker 2 geslagen en ik ben 1 tand kwijft

Old Post Aug-09-2004 18:50  Belgium
Click Here to See the Profile for Kaidreas Click here to Send Kaidreas a Private Message Add Kaidreas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Owja mijn fotophonepics staan

HIERRR

Old Post Aug-09-2004 19:02  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Bram (Lets get Loud, lets get ILL!) zegt:
Harmen, TYFT OP met die foto!

Bram (Lets get Loud, lets get ILL!) zegt:
Serieus! Weg met dat ding!

++++++++

ik weet het niet hoor bram

Old Post Aug-09-2004 19:15  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Dance valley 2004
Post New Thread    Post A Reply

Pages (84): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackold prog. song from DJ Astrid Set!! I Been dying for ID [2002] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLunn & Janes - "Conspiracy" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:38.

Forum Rules: