|
| quote: | Originally posted by tango
Mjah, mensen naar salou pas op!
Toen wij voor de eerste keer naar salou gingen is onze tas op het strand gejat. Wij lekker met z'n allen de eerste dag naar het strand. En we hadden een tas meegenomen om onze spullen in te doen. Ik had er een t-shirtje,een petje en m'n zonnebril van armani inzitten . Toen we dus uit de zee kwamen vroeg ik aan een vriend van me waar hij de tas gelaten had om m'n zonnebril weer op te zetten, hij wees achter zich maar daar lag niks. Je raadt het al.....de tas was geript. Er zat ook nog een portemonnee,zonnebrand en een horloge in.(die gelukkig niet van mij waren)
Toen zijn we naar de reisorganisatie gegaan, die vertelde dat we maar aangifte moesten gaan doen bij de guardia. Wij dus met de taxi naar de guardia die middag. Daar moesten we eerst 3 uur (!?) wachten (dat is geen pretje met 30 C en geen schaduw) voordat we aan de beurt waren. Toen we eindelijk aan de beurt waren kwam er een tolk aan die niet eens fatsoenlijk engels kon. Wat een kutzooi zeg. Maar uiteindelijk toch allemaal goed gekomen en bijna alles vd verzekering terug gehad.
Het jaar daarop zijn er 2 korte broeken van m'n balkon afgejat die lagen te drogen op de railing. Gelukkig hadden we de schuifpui van het balkon toen op slot zitten.
In hetzelfde jaar zaten vrienden van me ook in arquus. Dus wij effe langs bij die vrienden. We maken samen met hun de deur open en tjakka........ Alles gejat! Alle kleding,cd's,soundman, zelfs de toiletartikelen meegenomen. Maar het mooie was dat er helemaal geen sporen van braak waren, de deur functioneerde gewoon en het rolluik voor het balkon zat dicht. Dus de conclusie was dat het een schoonmaker of een bewaker geweest is, of iemand die op de een of andere manier een sleutel wist te bemachtigen. MAAR LET DUS OP BIJ ARQUUS!! Het schijnt daar inderdaad veel vaker voor te komen. En kijk inderdaad ook uit bij die negers die dat spul aan de straat staan te verkopen, ten eerste verkopen ze rommel (het is altijd binnen 2 dagen kapot) en ten tweede willen ze wel is messen gebruiken als het mis gaat 
Maar let dus alsjeblieft op in salou, je kunt daar alles verwachten.
Meteen m'n langste post ooit op dit forum, maar wel voor een goed doel (hoop ik)
grtz,
TNG |
Jezus, als ik al die verhalen van jullie zo hoor ben ik maar blij dat ik het er vorig jaar levend van af heb gebracht!!!
Ik heb vorig jaar echt helemaal niks van dat alles meegemaakt/gezien/gehoord eigenlijk!! Nouja, zal wel geluk gehad hebben dan!!
Ohja trouwens wat ook onwijs lache is als je naar Salou gaat: scooters huren!! moet je echt zeker doen, das echt lache!! Een beetje door Salou crossen enzo of ff een biertje doen in La Pineda (plaatsje daar in de buurt waar Pacha is)...
Je mag er ook gewoon op de snelweg rijden met je scootertje, das wel apart!! Is echt leuk hoor! weer is wat anders dan op het strand liggen overdag.