|
|
|
|
 |
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002
|
|
|
May-18-2003 22:46
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Glorie
just nu har nästan allt som skulle kunna gå snett i mitt liv, gått snett känns det som. 
|
I hear you.
Anyway, Några saker som borde läggas till ang. mitt senaste inlägg i debatten. Räkna med boendekostnad för två nätter. Vi hade bara kostnade för en natt förra gången.
Vi startade vpr resa vid 08:00 från sthlm och körde ner mot gbg i ca 120-130km där trafiken så tilllät (dock med undan tag för min hataväg nummer ett, riksväg 40.) väl nere i gbg begav vi oss vidare till danmark där vi hamnade i kö som kanske kan kostat oss en timme på sin höjd. lika så efter färjan i tyskland var det en kortare kö + något vägarbete som sinkade oss en aning i jämförlse mot hur vi annars körde genom senare delen av danmark, hela tyskland och stor del av holland där det så tillläts.
vad jag försöker få fram är at hela resan tog ungefär från 08:00-02:00
Med en minibus tror jag absolut att den tar längre, vågar aldrig köra med en sådan fortare än 110 med en sådan.
Som ni kanske kommer ihåg( vi som bila ner) var det tur att vi åkte ner i en kombi och inte hade så mycket pakning.
angående komforten såvar det inget problem, tror inte änns våran två meters basketspelare doter klagade(?) kan dock sägas att mittsätet i bak medförde viss ombekväm het efter ett tag i de bakre regionerna.
Som glorie mycket riktigt sagt går det att göra allt mycket fortare med qatt möta upp folk lite smididgare än vad vi gjorde på vägen ner.
På en bil bör det gå minst tre körkorts innehavare, det går att åka ner på två om man vill göra det jobbigt för sig själv. (första passet på hemresan kommer vara en aning jobbigt efter ett tags körande)
färja är trevligare än bron, kan man i i lite lugnare omständigheter sitta och snacka. aldra helst som vi hade det, där ingen kände ingen sedan tidigare (mer eller mindre) man kan dessutom spara tid på färjan genom att käka där.
hmm känns som det hära inlägget blev en aning grötigt, ha översende! 
|
|
May-18-2003 23:09
|
|
|
 |
 |
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000
|
|
|
May-19-2003 06:58
|
|
|
 |
 |
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
|
|
|
May-19-2003 08:57
|
|
|
 |
 |
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000
|
|
|
May-19-2003 14:01
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 07:11.
Forum Rules: