Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mysteryland 2003
Pages (30): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Talking

quote:
Originally posted by ScuL
ääääääääh

haha du vinner!!!!! ja börjar bli trött tror ja dags å gå å lägga sig ok, hur många mil rör det sig om extra??? nu kan vi ju komma ner till riktiga fyndpriser asså!!!

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Tom Cloud - Told You So

Old Post May-18-2003 22:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

jag ska försöka och fixa kartan..

förresten tror jag att priset för storebæltsbron var inte tur & retur men bara en gång. men då är det ännu billigare
jag e ledsen men siden var ju dansk

kartan:

OBS! priset av HH-linien är inklusiv Puttgarden-Rødbyhavn
Alla priser är tur & retur.

Øresundsbron + Storebæltsbron = 550 + 594 = 1144 SEK
HH-linien + Puttgarden-Rødbyhavn = 148 € = 1346.80 SEK
Øresundsbron + Puttgarden-Rødbyhavn = 94 € (855.40 SEK) + 550 = 1405.40 SEK

alltså nu får man konkludera att båda broar är billigare men koster mer tid och bensin.
skillnad mellan HH+P&R o bron+P&R är inte så stor men den första väg tar mer tid.
och sista möjlighet är faktiskt snabbast men också dyrast

NU ska jag sova
hej

Last edited by ScuL on May-18-2003 at 23:09

Old Post May-18-2003 22:46  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by Glorie
just nu har nästan allt som skulle kunna gå snett i mitt liv, gått snett känns det som.

I hear you.

Anyway, Några saker som borde läggas till ang. mitt senaste inlägg i debatten. Räkna med boendekostnad för två nätter. Vi hade bara kostnade för en natt förra gången.

Vi startade vpr resa vid 08:00 från sthlm och körde ner mot gbg i ca 120-130km där trafiken så tilllät (dock med undan tag för min hataväg nummer ett, riksväg 40.) väl nere i gbg begav vi oss vidare till danmark där vi hamnade i kö som kanske kan kostat oss en timme på sin höjd. lika så efter färjan i tyskland var det en kortare kö + något vägarbete som sinkade oss en aning i jämförlse mot hur vi annars körde genom senare delen av danmark, hela tyskland och stor del av holland där det så tillläts.

vad jag försöker få fram är at hela resan tog ungefär från 08:00-02:00

Med en minibus tror jag absolut att den tar längre, vågar aldrig köra med en sådan fortare än 110 med en sådan.

Som ni kanske kommer ihåg( vi som bila ner) var det tur att vi åkte ner i en kombi och inte hade så mycket pakning.

angående komforten såvar det inget problem, tror inte änns våran två meters basketspelare doter klagade(?) kan dock sägas att mittsätet i bak medförde viss ombekväm het efter ett tag i de bakre regionerna.

Som glorie mycket riktigt sagt går det att göra allt mycket fortare med qatt möta upp folk lite smididgare än vad vi gjorde på vägen ner.

På en bil bör det gå minst tre körkorts innehavare, det går att åka ner på två om man vill göra det jobbigt för sig själv. (första passet på hemresan kommer vara en aning jobbigt efter ett tags körande)

färja är trevligare än bron, kan man i i lite lugnare omständigheter sitta och snacka. aldra helst som vi hade det, där ingen kände ingen sedan tidigare (mer eller mindre) man kan dessutom spara tid på färjan genom att käka där.

hmm känns som det hära inlägget blev en aning grötigt, ha översende!

Old Post May-18-2003 23:09  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

bra, fortsätt att lägga upp egna erfarenheter ni som var där och slå ihop det hela till en bra plan för oss alla...räkna med 2 bilar då...4 i varje eller nåt....

Old Post May-18-2003 23:29 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by AC. På en bil bör det gå minst tre körkorts innehavare, det går att åka ner på två om man vill göra det jobbigt för sig själv. (första passet på hemresan kommer vara en aning jobbigt efter ett tags körande)

Låter som en god idé vilket kanske inte alla tänker på... när jag har pratat med dom små filurerna som ska åka med mig vid en eventuell resa så blir det jag som får köra ner, dansa i 12 timmar och sen bums köra hem.... ha ha ... nä dom kanske inte tror det men det vore en omöjlighet för mig... visst kan jag köra hela vägen men då är vila efter det ett måste...

Klicka här för att se en beräknad resa ner med hjälp av en site för sånna ändamål

Siten e lite seg...

Old Post May-19-2003 05:33  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
ja håller som lättast på att kolla upp lite motell i trakten, så vi/ni har nånstans att bo. ja kommer inte kunna säga än på ett bra tag heller om ja kan åka eller inte..

just nu har nästan allt som skulle kunna gå snett i mitt liv, gått snett känns det som.

hur många av de intresserade har körkort då? e ju en väsentlig del av planerandet ja har de iaf

sipo tror ja förresten vi kan locka med kanske.. om han inte drar på Nature, som han talat sig varm om...

I aug. kostar färjebiljetterna 1800 tur å retur för en bil med fem personer i.. ja tänkte bara om nån ville ha en prisupplysning

tråkigt att de ska va så dyrt, men jaja

och just det.. när det och OM det bär väg,.. så tycker ja vi/ni ska spika en rutt å inte åka å hämta folk å grejor alltså ta såna avstickare till örebro, gbg som det blev för oss sist.. (inge ont menat, men de tar tid i anspråk) en bil går ev. från sthlm VIA e4:an NER.. me inge avstickare på 20 mil hit å dit) så får de som intebor längs vägen ta sig till lämplig påstigningsplats..

en bil kanske går från Malmö typ.. å då får folk ta sig dit ner? eller va tycker ni?

Du är bra snäll du som sitter å kollar upp allt hela tiden...

Men tänkte på detta om jag vill åka med så menar du att jag ska ta mig till alt Stockholm eller Malmö för att åka med?

Old Post May-19-2003 06:58  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by x-dream
Men tänkte på detta om jag vill åka med så menar du att jag ska ta mig till alt Stockholm eller Malmö för att åka med?

det var ett exempel bara en bil kan starta från gbg kanske eftersom SWE_trance kan hoppa på där oxå isf... å då blire lite närmare för dig annars får du la hoppa på i Jönköping?! Ligger ju längs e4:an så de e inge problem.. men de kanske e lite väl långt för dig? ja vet inte asså, små avstickare e ju inge problem att ta, men att köora 10 mil enkel väg för att hämta upp nån känns lite jobbigt.. å andra sidan så blire ju billigare för den personen aja, de löser sig...

Tom Cloud - Told You So

Old Post May-19-2003 08:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

vi har ju dessa som inte är från sthlm:

x-dream (Skövde)
tobo_99 (Borås)
swe_trance (Borås)

För vad jag fattat det som så är det ingen mer från gbg-området som visat intresse...!??

Att en bil avgår från gbg-området låter väl som en bra idé (!?). Läste nåt om 4 pers i varje bil (2 biler), om gbg-bilen möter upp i jkpg med sthlm-bilen så hoppar en snubbe från sthlm över i gbg-bilen så borde det ju lösa sig. Men nu är det ju ett bra tag kvar, och det kanske dyker upp fler som är intresserade...

Men det bäste vore att fixa detta innan sommaren drar igång, för då sticker många iväg på egna semestrar, väl tillbaka så kan det vara försent att fixa denna planeringen!

Old Post May-19-2003 09:25  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jag kom just på att jag får ju tillbaks på skaten runt Mysteryland datumet... Får runt 5 papp i fickan...

Old Post May-19-2003 11:06  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag kom just på att jag får ju tillbaks på skaten runt Mysteryland datumet... Får runt 5 papp i fickan...

då ska du ha bitchslap om du inte hänger på....bra tänkt SWE_Trance...jag tycker att just nu är det först till kvarn som gäller...klart att det kommer fler intresserade sen...men vi fixar bil till oss just nu...så kan vi kolla om det kommer fler sen så kanske vi eller dom kan fixa en extra bil helt enkelt så kör vi släptåg ner...wohoo

EDIT: CHECK THIS SHIT OUT

Från Paul van dyks sida:
23.08.2003 Amsterdam Mystery Land

Last edited by mindshooter on May-19-2003 at 13:09

Old Post May-19-2003 12:05 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
vi har ju dessa som inte är från sthlm:

x-dream (Skövde)
tobo_99 (Borås)
swe_trance (Borås)

För vad jag fattat det som så är det ingen mer från gbg-området som visat intresse...!??

Att en bil avgår från gbg-området låter väl som en bra idé (!?). Läste nåt om 4 pers i varje bil (2 biler), om gbg-bilen möter upp i jkpg med sthlm-bilen så hoppar en snubbe från sthlm över i gbg-bilen så borde det ju lösa sig. Men nu är det ju ett bra tag kvar, och det kanske dyker upp fler som är intresserade...

Men det bäste vore att fixa detta innan sommaren drar igång, för då sticker många iväg på egna semestrar, väl tillbaka så kan det vara försent att fixa denna planeringen!

Låter som en bra ide....Bara någon ställer upp på att åka mellan Stockholm-Gbg själv ju vilket inte är så roligt....

Men det löser sig säkert....

Old Post May-19-2003 14:00  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
det var ett exempel bara en bil kan starta från gbg kanske eftersom SWE_trance kan hoppa på där oxå isf... å då blire lite närmare för dig annars får du la hoppa på i Jönköping?! Ligger ju längs e4:an så de e inge problem.. men de kanske e lite väl långt för dig? ja vet inte asså, små avstickare e ju inge problem att ta, men att köora 10 mil enkel väg för att hämta upp nån känns lite jobbigt.. å andra sidan så blire ju billigare för den personen aja, de löser sig...

Är väl sant att det inte är så lätt att ta en avstickare å hämta någon så där....Men bara tänkte till lite ju....Lite svårt kanske att ta sig hem från Jönköping eller Gbg beroende på när man är hemma ju....Om du förstår mig...

Old Post May-19-2003 14:01  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mysteryland 2003
Post New Thread    Post A Reply

Pages (30): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack id needed :D [2007] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMicrowave Prince - I Need Your Love [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:11.

Forum Rules: