|
|
|
|
 |
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
|
|
|
Sep-26-2003 12:39
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Men att ta en lite motionstur... kan de verkligen vara bra, stämmer det där med dom vita blodkropparna som frigörs ??
|
Vad kul att höra kenny ponken, du ser det är lätt som 1,2,3 
Bra stefan, fråga på du bara, var inte rädd för att fråga.
här kommer svaret på din fråga:
svar: ja
tänk dig i lumpen.. folk blir väldigt sällan sjuka i lumpen, svaret: för att de ständigt håller igång.
Om du dessutom varit i väldigt bra form en gång i livet och sen slutar motionera så kommer du kanske förlora peaken liksom men ditt imunförsvar har ändå blivit permanent förbättrat.
men som sagt så ska man ju inte springa tills man spyr, det räcker med en kilometer kanske, det beror ju på hur bra kondis man har, jag körde 2 kilometer idag bara en lätt runda för att få igång de små rackarna.
men om du redan har blivit rejält sjuk så är det inget bra altså, man ska nog bara jogga om man känner att man har en förkylning på G inte när du är pladask på soffan liksom... du kanske känner att du är lite snorig och ont i huvudet kanske.. känner dig lite små seg, tecken på förkylning, då ska man gärna ta en liten runda, dricka mycket och sova tidigt så lär din förkylning vara borta nästa dag. Men förmodligen så bör man göra så några dagar för bakterierna kan ligga kvar i din kropp i flera dagar.. de jävlarna ligger och gömmer sig där dina småttingar inte hittar dem och så kommer de ut och testar att anfalla dig litedå och då men om du följer mina tipps i ett par dagar så kommer bakterie jävlarna att få slut på sina resurser och tillslut dö ut.
men om du vill veta de allra 2 starkaste motgiften till förkylning så är det C-vitamin och SÖMN!!! du måste lägga dig tidigt.
Käka tomater är oxo fruktansvärt bra. det är kanske inte en snabb lösning på en existerande förkylning men om du tar några tomater i veckan så håller du kroppen i god form ifall det skulle komma en trupp bakterier 
Jag hoppas att jag har varit till någon hjälp idag mina små barn. var nu snälla mot era kroppar så är eran kropp snäll mot er 
MvH//doktor Frisk

Sep-26-2003 16:45
|
|
|
 |
 |
Amnezia
this...is...not...örebro

Registered: Apr 2002
|
|
|
Sep-26-2003 17:05
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 06:24.
Forum Rules: