|
Jag är ganska trångsynt, eller iaf var jag det tidigare.
Jag har massa Muslimska vänner, ännu fler Hinduiska(skriver man så), känner inte så många Judar, mina allra flersta vänner är Kristna (Protestanter och Katoliker osv.)
Rent generellt tycker jag från en ganska objektiv sits att både Islam och Hinuismen kan vara rent ut sagt korkade, inte minst i deras syn på äktenskap och dyl. och av de bägge är Islam helt sjukt.
Jag har två vänner, dom är gifta idag, han är Hindu och hon är Muslim, mkt ovanlig kombination då de eg. inte få gifta sig. Deras religösa sammfund, deras släkt och gamla vänner pratar inte med dom längre.
Ska man sträcka sig ännu längra så har det ju på flera håll gått så långt att folk blir dödade för deras kärlek till "fel" personer.. och det är inom främst Islam, men kan förekomma inom Hinduismen me.
Bara några exempel, och eg. OT då det inte handlade om det, men såg att det tagits upp tidigare.
För min del skulle det kvitta om det byggdes mosker el, tempel för alla möjliga och omöjliga religioner. Men tyvär finns det alldeles för många fientliga/rasistiska personer idag, är ju som tydligt är inte så lätt.
Och som nämnt tidiagare, det skule inte finnas en chans att ett kristet sammfund skulle få bygga en kyrka med kyrktorn i ett muslimskt land.
Om det upprör folk så förtvivlat att de inte får bygga sitt tempel så går det ju alltid att flytta nånstans där religionen utövas.. eller!??