|
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
har lite dumma frågor om Mondaybar (yeye jag är skåning så jag har rätt att vara dum )
1. vad är åldersgränsen?
2. hur kommer man tillbaka? åker färjan runt i sthlms skärgård eller?
3. vad kostar biljett + hytt?
4. hmm den sista frågan har jag glömt |
1: Det är 20 men det finns många som är 18 som följt med tidigare. Vågar du chansa så kommer du ombord med stor sannolikhet
2: Silja Line och Viking Line båtarna har olika rutter... 36 timmars till Helsingfors och 23 timmars till Åbo (Cinerella på Viking går till Mariehamn på Åland på 20 timmar) Båten går alltså fram och tillbaks, båtarna fungerar till stor del som transport över östersjön för transport bolag, tar ju ombord runt 300 bilar, alltså ett antal långtradare får plats på första bil däck
3: Det har vart lite olika på kryssningarna. Just denna gången åker vi återigen med Silja Festival som vi gjort på båda Lucia kryssningarna och då har priserna vart
.......... C-hytt B-hytt A-hytt
4 pers. xxx 395:- 470:- 545:-
Detta var priserna från första Lucia Kryssen.ö.. kommer bli lite dyrare med tanke på att Armin är dyr att boka...
4: Japp det är värt pengarna, ja du får ta med dig bandare för att förfesta i hytten, ja det säljer alltid slut fort så häng på telefonen 08:00 den dag dom släpps, du får signa upp dig på monday bars hemsidaför att få deras nyhetsmail när dom släpps...