|
| quote: | Originally posted by JayBee
altså för att göra en lång historie kort: jag ville bli befäl och ha ganska hård utbildning. jag blev gruppbefäl amfibie.
sedan snackar jag med en kille som var yrkes officer där. han berättade för mig att gruppbefälen inte har någon ledarskapsroll vilket de sa att det var på mönstrningen 
sen får jag hem ett brev om att jag blivit flyttad från GB till soldat pga ekonomiska följder.
sen så fanns det bara 1 inriktning jag ville ha inom amfibie och det var "skytte"...... tror du inte att skytte vart borttaget just det här året?
så inget blev som jag ville och allt suger och jag vill inte göra lumpen nu längre. de har fan skinnat mig på all min ära. 
ojjsan det blev visst en lång historia ändå 
du då? |
Haha, fan vad misslyckat. Hände samma sak för en annan kille jag känner, lite sur han blev.
Jag ville också göra ngt seriöst och hårt så jag valde norrlandsjägare och skulle till och med göra fallskärmsjägar-testen, men fick brev förra veckan som sa att om jag inte laser-opererat ögat inom 2 månader så kommer jag inte in iaf, oavsett om jag kör testen.
Kommer nog inte hinna laser-operera mig, så det blir norrlandsjägare. (Många säger fjälljägare)
|