Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Scandinavian Music Convention 2004
Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
nils
château flight

Registered: Sep 2001

kommer SMC 2005 också tro?

förresten, imorgon så spelar petter (www.noll8.nu)
det är nog hårt värt att se, för dom som ska dit

Old Post Nov-02-2004 12:51  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Har just vart nere en sväng på Berns... dels kollat runt i workshop och expot som faktiskt var mycket trevligare och bättre i år... testat lite final scratch också, fan skoj var det... fick samma känsla som i vinyl och mixarna satt lika tajt !

Kollade även lite i dom olika utställningarna...

Här är timetable för kvällarna och alla DJs...

TISDAG 2 NOVEMBER
MAIN FLOOR
22:00 Swedish DeeJay Awards
23:30 SLAM
01:00 Lucien Foort
02:30 Filterheadz
03:30 Parham

LOUNGE
23:30 Calle Dernulf
00:30 Dreem Teem
02:00 DJ Flex, Steve Angello & Sebastian Ingrosso
03:30 Eric Prydz

LE
00:00
- DJ Qute
- Sleepy
- Viet-Naam
- Will-ROCK

ONSDAG 3 NOVEMBER
MAIN FLOOR
23:00 Antiloop
00:30 Dallas Superstars
02:00 Kai Tracid
03:00 Lisa Lashes

LOUNGE
21:00-00:00 P3 LIVE & P3 DANS - LIVE RECORDING FROM SMC 21:00
- Özgur Can
- Petter
- Martinez
- Nibc
- Il Stefano
- Andreas Tillander

00:00 Alf Tumble
01:30 Axwell
03:00 Seamus Haji

LE
23:00
- Adam Beyer
- Cari Lekebusch
- Joel Mull

Last edited by SteveTranz4ever on Nov-03-2004 at 08:30

Old Post Nov-02-2004 14:37  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

ingen höjdare var det

fan va konstigt i slutet på filterheadz,, uppe på scenen, där dj båset var,, stod de typ 15 pers.. på golvet kanske 10.. (ja ni kan tänka er draget :P) och en nisse stod genom hela deras set och störde dom o flaxade med händerna mellan dem och mixerbordet.. och inte en käft gjorde nåt,, och inga ansvariga verkade stå bakom filterheadz heller,, Kände mig som en .. ja.. annorlunda person när jag stod bland klungan uppe på scenen, många av dem däruppe verkade helt gone.. Vanligtvis brukar ju vakterna köra iväg folk som går upp på scen? filterheadz såg ju inte publiken.. lol
Och en nisse kutade in backstage och började trumma på ett gäng trummor som stod där, vart så förvirrad så jag inte riktigt förstod om det var meningen, men det var det nog inte med tanke på att han bara helt plötsligt gick in efter att ha stått på scenen och dansat.

call on me (filterheadz remix) var dock grym
nån 'are you a freak' låt var också ball.. så körde dom sunshine å yimanya också.. verkar vara jävligt softa killar de där.. lucien foort var nere o dansa en del också, o parham..
men fan va konstigt,, tror organisatörerna bakom smc har en del att lära av monday bar.

och när jag skulle ner till garderoben, snackade i telefon,, så börjar en vakt tjuta "stick hem för fan.. sluta käka E och stick hem höhöhö" ,, riktiga mongon..

alltså main golvet var typ dött igenom hela kvällen,, förutom när dom andra golven var stängda och det var awards utdelning på main.

urk

1/5.

Old Post Nov-03-2004 04:59  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Det var mycke "Berns folk" där igår.
Var bra drag på Lounge golvet, typ fullpackat där... DJ Flex, Steve Angello & Sebastian Ingrosso var jäkla grymma !!!
Tror de kommer bli mycke bättre ikväll när de e lite mer rÄjv och techno...

Bilder från igår

GRATTIS TILL DANIEY OCKSÅ SOM FYLLER ÅR IDAG, perfa födelsedagsfest !!!

Ses ikväll // DJ Grus-i-ögonen

[edit] Özgur berätta för mig igår att han kör 23:30 - 00:00 ikväll... innan han kör Petter.

Last edited by SteveTranz4ever on Nov-03-2004 at 08:29

Old Post Nov-03-2004 08:16  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

Inte speciellt bra.

Angello var bra men allt annat var lite halvdant ordnat. Jag säger som föregåendet talare, ni har en del att lära av M-bar.

Old Post Nov-03-2004 13:55  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

Lounge-golvet var kanon igår. Hade kunnat bytt med Main som drog typ 10-15 pers så hade man fått lite mer plats att stampa på.

Har en känsla av lite mer drag idag dock med tanke på vilka som ska spela. Får massera upp fötterna lite så de pallar med en dag till

Och så förstås, grattis Daniey!

Old Post Nov-03-2004 14:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

Verkade som en ganska risig tillställning och det lär ju knappast bli bättre ikväll. Lisa Lashes och Kai Tracid skulle jag inte se om jag fick betalt! Tur att att Sverige har så många bra dj`s som lyckas rädda detta evenemang.

Old Post Nov-03-2004 14:42  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by lonne
Verkade som en ganska risig tillställning och det lär ju knappast bli bättre ikväll. Lisa Lashes och Kai Tracid skulle jag inte se om jag fick betalt! Tur att att Sverige har så många bra dj`s som lyckas rädda detta evenemang.

Blir inte bättre än man gör de till Som sagt Lounge golvet var det ett jävla ös på musiken och folket !

Tror de blir fler folk ikväll ärligt talat... mer tilltalande lina för stora massan...

Old Post Nov-03-2004 15:03  Sweden
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Blir inte bättre än man gör de till

Sanning! Dessvärre har jag inte samma positiva inställning som du

Old Post Nov-03-2004 15:27  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Faen, jag ska ju gå ikväll och räknar med att få dansa ordentligt, blir det inte så kommer jag bli sur och arg... Ser fram emot ikväll iaf...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Nov-03-2004 16:11  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by Aendy
Faen, jag ska ju gå ikväll och räknar med att få dansa ordentligt, blir det inte så kommer jag bli sur och arg... Ser fram emot ikväll iaf...

Enda chansen att du inte ska få dansa ordentligt är ju om samtliga DJs ställer in eller att du stukar båda fötterna

Vad kan gå fel med dessa DJs IMO ?
Main
23:00 Antiloop
00:30 Dallas Superstars
02:00 Kai Tracid

Lounge
23:00 Petter
23:30 Özgur Can

Le
23:00
Adam Beyer
Cari Lekebusch
Joel Mull

Old Post Nov-03-2004 16:14  Sweden
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

Och nu till den största frågan. VARFÖR ställde Prydz in?

Old Post Nov-03-2004 16:17  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Scandinavian Music Convention 2004
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease id [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackInsignia - "Relevation" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:33.

Forum Rules: