i Holland är det absolut hardcore, hardstyle o jumpstyle som gäller nu. Många fester i dessa genre.. typ varje helg. Trancefester i TE storlek finns det bara 1 lr 2 / år. Och man ser att andelet trance i multi-style fester som Mysteryland och Sensation också blir städig mindre.
Det finns fortfarande små fester iofs men inte så mkt som d fanns förut.
Techno och UK hardhouse gör det också bra
House/club har altid varit trendig musik för kaxiga personer inom huvudstadensområdet och det skal det altid vara tror jag
Vad är det som gäller i Holland istället? House och Hardstyle?
Hur kommer det gå för Hardcoren?
Kan väl passa på att fråga hur det är med nazi-support på hardcore fester.. hört det ska vara mycket sånt?
EDIT: Hoppsan skrev samma minut :P
Dec-17-2004 22:53
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Jag gillar inte hardcorefester för att det kommer mest footballhooligans, extremister, nazis osv. Alltså folk som kommer inte för musiken bara för att vara agressiva.
MEN det finns fester där de lirar gammal hardcore (1995-1999 stil typ) och där kommer det gammla publiken också och de är verkligen schyssta.
Av mina cirka 60 fester jag har varit på i Holland har jag bara varit på 1 hardcore evenemang bara för att jag inte pallar med publiken.
F.ö. de flesta "gammaldagsgabbers" hatar de nazisterna också och går hellre till hardstyle events som jag
Originally posted by SteveTranz4ever
Man får koncentrera sig mer på fester i Tyskland & Storbritannien
Du har lite rätt du. Tyskland får ju Sensation i 2005, Belgien kanske också men detta är inte säker än. Och i Storbrittanien finns det iofs stora evenemanger som GKGG. Iaf mer drag där med trance än i Holland nuförtiden