Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Geloof
Ik ben :
You do not have permission to vote on this poll.
katholiek 18 29.03%
protestant 3 4.84%
jood 0 0%
moslim 1 1.61%
boeddhist 1 1.61%
hindoeïst 1 1.61%
atheïst 13 20.97%
agnost 5 8.06%
iets anders (specifieer) 7 11.29%
niet bezig met geloof 13 20.97%
Total: 62 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by Tiger777
Tchin tchin, een wetenschapper gelooft niet, hij bewijst

Ni perse, wetenschappelijke methode vertrekt vanuit een observatie. Een observatie is even oppervlakkig als "geloven" omdat het is gebaseerd op interpretatie en perceptie.

EEn wetenschapper moet wel zien dat hij kan bewijzen wat hij vermoed, zag of gelooft

Old Post Dec-07-2004 19:16  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

neet gij, hij vertrekt uit wat hij al weet...

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Dec-07-2004 19:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

quote:
neet gij, hij vertrekt uit wat hij al weet...

Men vertekt toch uit een hypotese...

Old Post Dec-07-2004 19:44  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

quote:
Met je periodes van het uiteenvallen van pangea ben je wel verkeerd hoor... Het earth snowball effect dat alle leven op aarde bijna uitroeide vond plaats tussen 770 - 550 miljoen jaar terug. En die 4 ijstijden waren het resultaat van het uitéénvallen van pangea. 1 Continent => weinig kust => weinig regen =====> meer continenten => meer kust => meer regen => meer CO2 uit atmosfeer => kouder => ijstijd.

Google geeft me nochtans gelijk met mijn periode. Er is blijkbaar (heb net wat rondgeneusd) geen sluitende algemene verklaring voor het Snowball Earth Effect.Ik weet er eigenlijk niets van. Wie het interesseert moet maar zoeken op internet, hé. En weet het ons te zeggen hoe het in elkaar zit.

On a personal note, als stringtheorie blijkt echt resultaten te geven wordt dat misschien mijn nieuwe religie. Uiteindelijk gaan we de fysica toch uit handen moeten geven aan de wiskundigen hoor. Ik geloof dat (misschien binnen kweetniehoeveel jaar) er uiteindelijk toch een theorie zal zijn die vertrekt van weinig axiomas en die alles verklaart en dan is het back-to-the-drawing-board met religie zulle.

Old Post Dec-07-2004 19:45  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Buoyant
Mahna Mahna

Registered: Feb 2003

dan doe ik ook nog even mijn zegje

ik ben wel Christelijk opgevoed maar ik ga zoals de meeste jonge Christenen ook bijna nooit meer naar de kerk.
Maar ondanks dat heb ik de afgelopen jaren door dingen te lezen en te bekijken toch bepaalde bedenkingen over het hele geloof gedoe.
Ik ben wetenschapper (aant worden) en de oerknal en dergelijke boeit mij zeer ( mooi verslagje trouwens Tiger) en daar geloof ik opt moment dan ook in.

Maar Wat ik dan denk is: Waarom was er die oerknal,waarom is alles zo gelopen zoals het gelopen is, waarom is het hele universum, de sterren, planeten,.... er zo gekomen dat het allemaal zo mooi in elkaar past zoals het nu is tot de dag van vandaag, waarom kunnen wij mensen deze gesprekken houden, waarom kunnen we onze verschillende meningen uiten? Ik zeg niet dat ik in God geloof maar er moet toch IETS/IEMAND of een reden voor dit alles zijn. En daar ben ik op dit moment nog een beetje naar op zoek, naar antwoorden voor het dat iets.

quote:
Toen werd door puur toeval in de atmosfeer een RNA molecule gemaakt en kwam die terecht in zo’n coagulatiedruppel. RNA kan aan autocatalyse doen. Maw: A + B =katalysator> C +Katalysator. Het kan een reactie katalyseren die zelf een katalysator voor de reactie aanmaakt. RNA integreerde zich in de druppel en kon daar zichzelf snel reproduceren. De eerste vorm van erfelijkheid treedt hier al op. De coagulatiedruppel met de beste RNA molecule kon zichzelf dus het best katalyseren en kon dus sneller groeien en sneller delen dan anderen. The survival of the fitest…

Door evolutie van de RNA molecules ontstonden RNA’s met steeds betere autokatalyse. Maar RNA is instabiel en er kwam een noodzaak aan identieke en stabiele reproductie. DNA kon pas toen er héél goeie katalysatoren kwamen. En dat gebeurde ook na een veel tijd.

Men krijgt nu dus een enorme toename van het aantal metaboliserende coagulatiedruppels thv de hydrothermale spleten. Door de steeds beter wordende katalysatoren zijn de polymerisatiereacties nodig voor het opbouwen van de druppels minder warmte afhankelijk en kunnen ze van de hydrothermale spleet weg.

De oersoep werd door steeds meer druppels ‘gegeten’ en raakte dus op. Hier komen we aan de eerste grote crisis van het leven: Het opraken van de oersoep.

Er is dus nood aan externe energie & eigen basisstoffen. Chlorofyl(bladgroen) ontstaat hier. Vanaf nu kunnen de druppels hun eigen suikers synthetiseren met de vorming van O2. O2 werd in het water opgelost en reageerde met het aanwezige metallisch ijzer tot roest. Toen alle ijzer oproeste werd het gewoon opgelost in het water of kwam het terecht in de atmosfeer. Probleem is dat O2 een bijzonder agressieve stof is en de coagulatiedruppels oxideert, dus doet ‘afsterven’. De tweede grote crisis.

Men krijgt nu het onstaan van aeroben met chlorofyl: Het eencellig leven is geboren.

deze dingen geloof ik op dit moment ook nog niet zomaar, ik moet het misschien nog es overlezen maar ik geloof niet dat uit het niets ineens leven kan ontstaan, dat gaat er bij mij (nog) in.

-> Uit het niets leven ontstaan, net zoals de oerknal trouwens, zoals ik zei ik geloof daar in (omdat ik op dit moment nog niet weet wat anders te geloven buiten de StringTheorie die ook wel een paar lichtjes doet branden maar voorlopig nog niet te bewijzen is)
maar dat hele kleine bolletje Tiger? waar komt dat dan weer vandaan?

Ik geloof dus zowel in de oerknal en het onstaan van het heelal en dergelijk, als in het feit dat iets of iemand voor die oerknal moet hebben gezorgd, alhoewel dat misschien een beetje krom klinkt.

Nog even iets wetenschappelijks: het heelal dijt zich steeds meer uit, wat wetenschappelijke theoriën wel bewijzen, maar wat zit er dan buiten het heelal? iets dat van niets in eens iets wordt??????
->zelfs daar kunnen de echte gelovigen niet naast kijken, ook al dijt het heelal niet uit ( door de oerknal) en blijft het altijd evengroot,
DER MOET TOCH OOIT EEN EINDE ZIJN?

tot slot een paar vraagjes aan de gelovigen (dit is geen aanval, maar ik hoop dat ze mij hier een beetje in kunnen helpen):

-> Over EINDE gesproken: wanneer stopt dat hier allemaal op aarde?Wanneer sterft de mens en daarmee de beschaving een keer uit?
->Geloven jullie ook in leven op andere planeten, mensen die kunnen denken net zoals wij, die waarschijnlijk ook eigen ideeën hebben over geloof en dergelijke, die net zoals ons ook in het bestaan van een God of Goden geloven !!!!

->Geloven jullie enkel als het wat moeilijker gaat in je leven, bidt je dan alleen, of ook op andere momenten, een of meerdere keren per dag

Proficiat als je het tot hier gelezen hebt en bedankt voor uw aandacht

Old Post Dec-07-2004 19:49  Belgium
Click Here to See the Profile for Buoyant Click here to Send Buoyant a Private Message Add Buoyant to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
^ Idd, ik vind het ook machtig interessant, maar vanaf er te zware fysica en/of chemie aan te pas komt verlies ik m'n interesse toch ook een beetje spijtig genoeg...

hehe, same here. de stringtheorie, zoals Belgian Bonzai hierboven aanhaalt, is enorm boeiend bijvoorbeeld, maar vanaf ik er mij meer in verdiep wordt het wel zeer moeilijk. het is (helaas) mijn vakgebied niet, en ik heb er te weinig tijd voor.

er is teveel kennis

Old Post Dec-07-2004 19:51  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Belgian Bonzai
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Een observatie is even oppervlakkig als "geloven" omdat het is gebaseerd op interpretatie en perceptie.

Ben ik het toch niet mee eens, hoor, in de exacte wetenschappen is een observatie een observatie.

Old Post Dec-07-2004 19:58  Europe
Click Here to See the Profile for Belgian Bonzai Click here to Send Belgian Bonzai a Private Message Add Belgian Bonzai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

quote:
Originally posted by Buoyant
Maar Wat ik dan denk is: Waarom was er die oerknal,waarom is alles zo gelopen zoals het gelopen is, waarom is het hele universum, de sterren, planeten,.... er zo gekomen dat het allemaal zo mooi in elkaar past zoals het nu is tot de dag van vandaag, waarom kunnen wij mensen deze gesprekken houden, waarom kunnen we onze verschillende meningen uiten? Ik zeg niet dat ik in God geloof maar er moet toch IETS/IEMAND of een reden voor dit alles zijn. En daar ben ik op dit moment nog een beetje naar op zoek, naar antwoorden voor het dat iets.

---
deze dingen geloof ik op dit moment ook nog niet zomaar, ik moet het misschien nog es overlezen maar ik geloof niet dat uit het niets ineens leven kan ontstaan, dat gaat er bij mij (nog) in.

-> Uit het niets leven ontstaan, net zoals de oerknal trouwens, zoals ik zei ik geloof daar in (omdat ik op dit moment nog niet weet wat anders te geloven buiten de StringTheorie die ook wel een paar lichtjes doet branden maar voorlopig nog niet te bewijzen is)
maar dat hele kleine bolletje Tiger? waar komt dat dan weer vandaan?

Nog even iets wetenschappelijks: het heelal dijt zich steeds meer uit, wat wetenschappelijke theoriën wel bewijzen, maar wat zit er dan buiten het heelal? iets dat van niets in eens iets wordt??????
->zelfs daar kunnen de echte gelovigen niet naast kijken, ook al dijt het heelal niet uit ( door de oerknal) en blijft het altijd evengroot,
DER MOET TOCH OOIT EEN EINDE ZIJN?

tot slot een paar vraagjes aan de gelovigen (dit is geen aanval, maar ik hoop dat ze mij hier een beetje in kunnen helpen):

-> Over EINDE gesproken: wanneer stopt dat hier allemaal op aarde?Wanneer sterft de mens en daarmee de beschaving een keer uit?
->Geloven jullie ook in leven op andere planeten, mensen die kunnen denken net zoals wij, die waarschijnlijk ook eigen ideeën hebben over geloof en dergelijke, die net zoals ons ook in het bestaan van een God of Goden geloven !!!!

->Geloven jullie enkel als het wat moeilijker gaat in je leven, bidt je dan alleen, of ook op andere momenten, een of meerdere keren per dag

Alles past mooi in elkaar omdat nu eenmaal quasi alles kunnen passen in 3 fundamentele wetten die bij het ontstaan van de materie zijn vastgelegd.

Het leven onstond niet uit niets he, het ontstond door integratie van verschillende 'organsiche' compontenten die gevormd werden in de primaire aardatmosfeer

Waar dat kleine bolletje vandaan komt, dat weten we natuurlijk niet. Voor de oerknal waren er nog geen dimensies. Zonder dimensies kunnen wij niets waarnemen. Da's zoals snelheid. We draaien hier rond tegen een paar duizend kilometer per uur, en toch voelen we het niet: we hebben geen referentiepunt.

Maar dan nog zou een god toch ook geen oplossing bieden... Vanwaar komt god?

Het einde van de mens... Mja, als je de curves aanhaalt van "succes van groepen dieren" zien we dat de zoogdieren en dus de mens op dit moment de succesvolste dieren zijn. Dus vanaf nu gaat het alleen nog maar bergaf gaan. Bovendien zijn mensen zoals gistcellen in de wijn. Ze eten en scheiden zoveel afvalstoffen uit dat ze zichzelf vergiftigen. Dus dat valt zéér moeilijk te voorspellen. De mens is de enige soort die in staat is zichzelf van de kaart te vegen.

quote:
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Dec-07-2004 20:03  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Ben ik het toch niet mee eens, hoor, in de exacte wetenschappen is een observatie een observatie.

Kzou eens wat gaan opzoeken ivm Observatie-technieken, een observatie is geen observatie zeneuh!!!

Je participerende en niet participerende. Je hebt directe en niet directe, etc

Old Post Dec-07-2004 20:07  St Vincent and Grenadines
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Maar wat is de Bijbel nu eigenlijk? Ik been geen theoloog of historicus, maar voor zover ik weet is de Bijbel gewoon een reeks van verhalen, geschreven door enkele historici/theologen van die tijd, die een hoop van de gebeurtenissen (in het Nieuwe Testament dan vooral) niet eens uit eerste hand hebben. En van die gebeurtenissen schrijven zij dan nog eens - al dan niet bewust - hun eigen interpretatie neer.

Wrong, wronger, wrongst.
Doe eens uw nieuw testament open... Hoe heten die eerste boeken allemaal? Marcus, Johannes, Paulus... En wat waren dat?
Juist de apostelen van Jezus. Dat noem ik wel degelijk uit eerste hand. Ge wist toch dat apostelen boeken uit de bijbel hebben geschreven he?
Mja i dont blame you, 90% weet ni wat de bijbel is maar zegt wel dat het onzin is.

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Dec-07-2004 20:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Buoyant
Mahna Mahna

Registered: Feb 2003

quote:

Waar dat kleine bolletje vandaan komt, dat weten we natuurlijk niet. Voor de oerknal waren er nog geen dimensies. Zonder dimensies kunnen wij niets waarnemen. Da's zoals snelheid. We draaien hier rond tegen een paar duizend kilometer per uur, en toch voelen we het niet: we hebben geen referentiepunt.

Maar dan nog zou een god toch ook geen oplossing bieden... Vanwaar komt god?

jamaar dat ist het nu net, je kan in de oerknal geloven of iets anders wetenschappelijks, maar dan nog zoek ik zelf naar een reden van die oerknal, waaaaaaaaarom moest die er zijn ?

want met jou dimensies kom je ook niet ver, dat is ook het probleem verschuiven ...

Old Post Dec-07-2004 20:08  Belgium
Click Here to See the Profile for Buoyant Click here to Send Buoyant a Private Message Add Buoyant to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

we weten nog niet eens hoe we zelf 100% werken. Onze hersenen zijn niet complex genoeg om onze eigen hersenen volledig te begrijpen. Laat dan staan in zo'n dingen waar de sporen zo subtiel zijn. We weten al héél veel, nog niet alles...nog niet.

quote:

Old Post Dec-07-2004 20:12  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Geloof
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Vocal "Let Me Take You For Ride, Can You Feel Me, Come With Me" [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackConnection - "Portamento" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:01.

Forum Rules: