|
Oke, nu heb ik officieel ook een Azie overkill. En waarom? Omdat staatsecretaris van ontwikkelingszaken, van Ardenne, enkele 'honderden miljoenen' namens Nederland heeft beloofd (bovenop wat er al is nu). Dat vind ik nu echt overdone. Kijk, die mensen hebben het vast allemaal heel erg nodig en het is ook erg zielig, en ik heb zelf ook geld gestort, maar enough is enough! Kom op, 100-den miljoenen? Waar halen ze het geld vandaan???? Juist, van de belastingbetaler, wij allemaal dus. En mensen in de WAO, armoede in NL etc , veel subsidies die weggaan; nee joh, we moesten allemaal bezuinigen! Nederland draagt proportioneel veel bij nu lijkt het......
Daarnaast: er stond een artikel in de krant, plus ik las wat op internet hoeveel procent van jou euro daar daadwerkelijk aankomt. Schrikbarend weinig: zo'n 20.
Kosten voor transport, kosten voor de bestuurders van die 'liefdadigheidsinstellingen' (die houden nogal van graaien) et cetera et cetera. Daar gaat veel te veel geld naartoe.
Wat dachten jullie bv van de KLM: die zeggen wel 'wij storten 50.000 euro' en dan lijken ze heel stoer, maar wat denk je dat al die chartervluchten kosten die die kant op gaan? Waar gaat dat geld heen? Juist, de KLM. D'r zijn heel veel bedrijven alleen maar gebaat bij deze ramp.
Ik heb mijn geld ook naar 555 overgemaakt, maar je kan het volgensmij veel beter naar kleine initiatieven overmaken. Waarom? Omdat die mensen daar zelf rechtstreeks naartoe gaan, en het GELD daarheen brengen, zodat de kosten voor transport en shit veel lager zijn. Dan weet je zeker dat je euro daar goed wordt besteedt, in plaats van dat het terugvloeit in de zakken van bedrijven.