Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Ramp in Azië
Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AirPole
Trance, where are you??

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by eXos
Wat loop je nou te zeiken man. Over 2 wkn hoor je er nix meer over, maar die mensen daar zitten dan nog wel met die teringzooi opgescheept.

Orbital - The Girl With The Sun In Her Head
Jam & Spoon - Stella
Chicane - The Drive Home

- Next Party Stops -

Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.

Old Post Jan-06-2005 13:45 
Click Here to See the Profile for AirPole Click here to Send AirPole a Private Message Add AirPole to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Massive84
Old Relic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Jappio
eens, maar denk dat de acties nu uit een moreel zelfbelang worden doorgedrukt en ik word er eerlijk gezegd ook een beetje moe van. Laat mensen dan ook geven voor gebieden waar ze dat geld veel meer nodig hebben en laat dit dan geen eenmalige actie zijn. Als elk land zo'n bedrag elk jaar reserveert wordt de 3e wereld structureel geholpen in plaats van dat nu een beperkt gebied enorme bedragen krijgt. Dan vind ik bijvoorbeeld zo'n actie van australie die 500 miljoen dollar investeerd over 5 jaar in Sumatra een stuk beter. Als elk westers land zo een gedeelte van de 3e wereld zou adopteren zou dit naar mijn mening een stuk effectiever zijn dan wat er nu gebeurd. Natuurlijk goed om te zien dat dit allemaal zo aan ons hart gaat, maar ik denk dat de meeste giften zwaar politiek beladen zijn en dat dit dus vooral uit eigen belang gebeurd.

(y)

Wat mij erg verbaasd is dat mensen hier doen of de mensen die getroven zijn het altijd goed hebben gehad..niet dus!

Ze hadden het al moelijk en nu nog moelijker, zulke mensen ( derde wereld landen dus) moet je structueel helpen en niet alleen als er iets gebeurd.

Tja geld geven is leuk, maar ik denk dat mensen het echt doen voor de image (misschien niet allemaal)

-Moose

Old Post Jan-06-2005 13:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for Massive84 Click here to Send Massive84 a Private Message Add Massive84 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001
Thumbs up

112 miljoen!!!

geweldig

Old Post Jan-06-2005 23:19 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bailey
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by eXos
Wat loop je nou te zeiken man. Over 2 wkn hoor je er nix meer over, maar die mensen daar zitten dan nog wel met die teringzooi opgescheept.

Ik wordt gewoon gek van al die 555 shit. Radio/TV/Internet, alles staat in het teken van Azie. Je hoeft mij niet te vertellen dat daar mensen met die shit zijn opgescheept. Ik snap gewoon niet dat alles en iedereen nu op z'n kop staat, terwijl er nog altijd andere gigantische problemen zijn waar niemand om lijkt te geven. Dat vind ik een beetje overdreven en hypocriet. Maargoed, ik heb zelf ook wat gedoneerd.

Enniewee het is natuurlijk niet slecht dat iedereen zich van zijn gulste kant laat zien. Conclusie is dus dat ik eigelijk niet weet wat ik wil zeggen.

Old Post Jan-07-2005 03:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for Bailey Click here to Send Bailey a Private Message Add Bailey to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tim81
Let's Rock!

Registered: Nov 2003

Mooi gesproken

Old Post Jan-07-2005 11:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

Ik vond het gisteren best indrukwekkend, zowel de kleine als grote initieven om geld
in te zamelen. Had echt niet verwacht dat er zoveel miljoenen binnengehaald zijn.
Ik denk dat er niet veel landen op de wereld zijn, die zo'n grootschalige actie kunnen houden als Nederland.

quote:
Originally posted by Massive84
Ze hadden het al moelijk en nu nog moelijker, zulke mensen ( derde wereld landen dus) moet je structueel helpen en niet alleen als er iets gebeurd.

Ware het niet dat dit een bodemloze put is....
Als eerst zaken als corruptie, wanbeleid, terrorisme, oorlogen, etc nou eens "aangepakt" konden worden, dat zou al een goede stap in de richting zijn. Maar goed, dan heb je nog altijd ongelooflijke natuurrampen zoals die sprinkhanenplaag b.v. in Africa, die al het goede weer verpesten...

Old Post Jan-07-2005 13:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

Oke, nu heb ik officieel ook een Azie overkill. En waarom? Omdat staatsecretaris van ontwikkelingszaken, van Ardenne, enkele 'honderden miljoenen' namens Nederland heeft beloofd (bovenop wat er al is nu). Dat vind ik nu echt overdone. Kijk, die mensen hebben het vast allemaal heel erg nodig en het is ook erg zielig, en ik heb zelf ook geld gestort, maar enough is enough! Kom op, 100-den miljoenen? Waar halen ze het geld vandaan???? Juist, van de belastingbetaler, wij allemaal dus. En mensen in de WAO, armoede in NL etc , veel subsidies die weggaan; nee joh, we moesten allemaal bezuinigen! Nederland draagt proportioneel veel bij nu lijkt het......

Daarnaast: er stond een artikel in de krant, plus ik las wat op internet hoeveel procent van jou euro daar daadwerkelijk aankomt. Schrikbarend weinig: zo'n 20.
Kosten voor transport, kosten voor de bestuurders van die 'liefdadigheidsinstellingen' (die houden nogal van graaien) et cetera et cetera. Daar gaat veel te veel geld naartoe.

Wat dachten jullie bv van de KLM: die zeggen wel 'wij storten 50.000 euro' en dan lijken ze heel stoer, maar wat denk je dat al die chartervluchten kosten die die kant op gaan? Waar gaat dat geld heen? Juist, de KLM. D'r zijn heel veel bedrijven alleen maar gebaat bij deze ramp.

Ik heb mijn geld ook naar 555 overgemaakt, maar je kan het volgensmij veel beter naar kleine initiatieven overmaken. Waarom? Omdat die mensen daar zelf rechtstreeks naartoe gaan, en het GELD daarheen brengen, zodat de kosten voor transport en shit veel lager zijn. Dan weet je zeker dat je euro daar goed wordt besteedt, in plaats van dat het terugvloeit in de zakken van bedrijven.

Old Post Jan-08-2005 13:29 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tim81
Let's Rock!

Registered: Nov 2003

Als de Nederlandse regering nog meer wil doen dan kunnen ze op dit moment beter mensen (lees: leger, timmermannen, dokters, zusters, etc.) sturen. Kijk dan hoe het er over een (pakweg) jaar voorstaat en stort dan nog een 100 miljoen voor hulp of iets dergelijks...

Old Post Jan-08-2005 13:51  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vertigo
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2004

Ten eerste vind ik het geweldig dat de wereld eindelijk de handen in één slaat en zo'n situatie samen probeert te verbeteren.

ik word er ook ondertussen helemaal gek van, het is overal. Dit gevoel heb ik trouwens wel meer bij 'groot nieuws', vorig jaar ook zoveel keer... Het is overal, zelfs tijdens het darten op TV hebben ze het er de HELE tijd over.

Hiernaast vind ik het allemaal wat hypocriet wat er gebeurt. Giro555 bestaat toch al veel langer? Het is het algemene rampenfonds, het is nu net alsof het alleen voor Azië is opgezet. Het is een race om te kijken wie het meeste geeft, je kan er leuke dingetjes mee winnen en alle BN-ers misbruiken het fenomeen om (weer eens) in de spotlight te komen, terwijl de meeste van hen NOOIT geven. Iedereen geeft zoveel geld aan giro555, er is wereldwijd echt een abnormaal bedrag gedoneerd!

Hoeveel andere mensen hebben deze hulp zo hard nodig? Voor hoeveel mensen is het dagelijks weer een strijd om de primaire behoeften te verzadigen? Er wordt zo weinig voor deze mensen gedaan, er is zo weinig geld beschikbaar, waar is de grote Africa actie? Er zijn zat mensen die nooit iets hadden om mee te beginnen, misschien moet de Westerse wereld de ogen eens goed open doen.

Dan belooft de regering ook nog eens HONDERDEN MILJOENEN EUROS? Is dit waar we voor bezuinigen, ik dacht dat wij als land in een zogenaamde recessie al zoveel gedoneerd hadden, want ra-ra wie mag dit betalen? Geef het anders lekker aan instanties die bezig zijn in Africa?

Old Post Jan-08-2005 14:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for Vertigo Click here to Send Vertigo a Private Message Add Vertigo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Massive84
(y)

Wat mij erg verbaasd is dat mensen hier doen of de mensen die getroven zijn het altijd goed hebben gehad..niet dus!

Tja geld geven is leuk, maar ik denk dat mensen het echt doen voor de image (misschien niet allemaal)

thailand is helemaal geen derde wereld land man

Old Post Jan-08-2005 16:05 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bailey
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by SnuggLe
Oke, nu heb ik officieel ook een Azie overkill. En waarom? Omdat staatsecretaris van ontwikkelingszaken, van Ardenne, enkele 'honderden miljoenen' namens Nederland heeft beloofd (bovenop wat er al is nu). Dat vind ik nu echt overdone. Kijk, die mensen hebben het vast allemaal heel erg nodig en het is ook erg zielig, en ik heb zelf ook geld gestort, maar enough is enough! Kom op, 100-den miljoenen? Waar halen ze het geld vandaan????

Dat bedrag is wordt wel over een aantal jaren gespreid toch? Ik denk dat ze dat bedrag gewoon uit het bestaande budget zullen halen (0,8% van het BNP dacht ik). Het gaat waarschijnlijk dus niet ten koste van andere zaken.

Old Post Jan-08-2005 17:00  Netherlands
Click Here to See the Profile for Bailey Click here to Send Bailey a Private Message Add Bailey to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Remy D
Oranje!!!!

Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.

rukkers

http://i48.tinypic.com/1tlpbs.png
http://i47.tinypic.com/jzb13p.png

Old Post Jan-08-2005 18:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for Remy D Click here to Send Remy D a Private Message Add Remy D to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Ramp in Azië
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTimo Maas #2 [2005] [10]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBryan Zentz - "By The Code" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:36.

Forum Rules: