|
| quote: | Originally posted by sndh
Ik heb niet de moeite genomen dit draadje helemaal te lezen maar toen ik de statements van New Wave zag wilde ik toch even reageren:
Wat je heel vaak hoort zijn mensen die opzich geen binding hebben met het incident maar er wel een emotionele mening op na houden. Eerlijk gezegd is dit incident redelijk simpel op het eerste gezicht. Maar niemand van jullie, ik ook niet, weet hoe het nu is gebeurd.
Stond de auto al de achteruit?
Wat is het verleden van Germaine?
Is ze opvliegerig, tot deze daad in staat, etc?
zo kun je redelijk lang doorgaan, want dit soort dingen hoor je niet in het nieuws. Sensatie is het geworden, en dat zegt denk ik genoeg over de sfeer in ´het land´. Pikken mag niet, iemand opzettelijk overrijden ook niet. Op beide delicten (let wel een overtreding en een misdrijf) staan straffen. Ze gaan voor een andere setting in de rechtszaal, etc.
Als er opzet is in het spel is het redelijk eenvoudig te voorspellen dat germaine er zwaarder van afkomt dan de 2e tasjesdief. En dat is ook goed. Als je dit soort dingen tollereert geef je een vrijbrief voor alle winkeliers om shoplifters dood te slaan.
Dus, reageer met zinnige dingen, en niet met ´het land gaat achteruit´. Het land gaat niet achteruit, het gedrag en de mate van respect van mensen gaat achteruit. En daar kun je de politiek moeilijk de schuld van geven.
En ga nu niet de politie corrupt noemen, want dan weet jij duidelijk niet wat dat woord betekend. |
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.....helemaal mijn mening. Hetzelfde was het geval bij van Gogh et cetera. Maar als wij (zoals jij en ik en meer mensen) zoiets verdedigen (gewoon rationeel), dan krijg je hier al het gezeik naar je toe.
Volgensmij lezen echt teveel mensen de telegraaf. Dat is echt een krant die het bovenstaande ook feilloos weet te vertalen naar artikelen.