Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > meurtre dans un afterhour
Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
LiGHT78
addicted to the hardbeats

Registered: Mar 2005

quote:
Originally posted by FunKenLouis
no club in montreal is stranger to violence... believe me

For sure...the other day at a club I saw someone smash a beer bottle over another guy's head. But most of the time these things aren't the top story on the news you know? I find it's just negative exposure...for people who have never heard of the place to hear of it like that for the first time.

I mean it's not the end of the world, but you guys definately dont need the bad publicity.

Old Post Oct-24-2005 22:20  Canada
Click Here to See the Profile for LiGHT78 Click here to Send LiGHT78 a Private Message Add LiGHT78 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Anne
anne la banane

Registered: Oct 2005
Re: JFL's post on ravemontreal

quote:
Originally posted by Kendo
au Aria, l'entrée à toutes personnes de couleur noir et le moindrement habillé de façon ''hip-hop'' ce verra refuser et ce dès vendredi prochain.

Quelqun peut-il m'expliquer comment il va être possible de refuser l'entrée à quelqun en raison de sa couleur? Comment ils vont faire? Imposer un code vestimentaire? Mais pour ce qui est de la couleur...c'est quand meme délicat!

Old Post Oct-25-2005 00:42  Canada
Click Here to See the Profile for Anne Click here to Send Anne a Private Message Add Anne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
malek
drinks your milkshake!

Registered: Nov 2001
Re: Re: JFL's post on ravemontreal

quote:
Originally posted by Anne
Quelqun peut-il m'expliquer comment il va être possible de refuser l'entrée à quelqun en raison de sa couleur? Comment ils vont faire? Imposer un code vestimentaire? Mais pour ce qui est de la couleur...c'est quand meme délicat!

ca se fait dans un autre afterhour je crois.

Old Post Oct-25-2005 01:06 
Click Here to See the Profile for malek Click here to Send malek a Private Message Visit malek's homepage! Add malek to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ninjahola
Frankie Wilde

Registered: Sep 2004
Re: Re: Re: JFL's post on ravemontreal

quote:
Originally posted by malek
ca se fait dans un autre afterhour je crois.

Which one?

Old Post Oct-25-2005 01:08  Ireland
Click Here to See the Profile for ninjahola Click here to Send ninjahola a Private Message Add ninjahola to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
malek
drinks your milkshake!

i'm almost sure its red lite.

Old Post Oct-25-2005 01:15 
Click Here to See the Profile for malek Click here to Send malek a Private Message Visit malek's homepage! Add malek to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ninjahola
Frankie Wilde

Registered: Sep 2004

quote:
Originally posted by malek
i'm almost sure its red lite.

Fak man.....Dunno what to say to that. Crazy.

Old Post Oct-25-2005 01:16  Ireland
Click Here to See the Profile for ninjahola Click here to Send ninjahola a Private Message Add ninjahola to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Anne
anne la banane

Registered: Oct 2005

Le Aria va perdre de la clientèle...

Old Post Oct-25-2005 01:42  Canada
Click Here to See the Profile for Anne Click here to Send Anne a Private Message Add Anne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj ugo
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2004

Ce genre de situation ne se reglera pas, en interdisant l'accès qu'à quelques personnes. C'est comme la vermine, tu as beau tuer 2-3 rats, les autres vont quand même continuer de faire du ravage. Maintenant, la seule et unique solution pour éviter des règlements de compte dans un club, c'est de complètement changer ta politique de marketing. Qu'est ce que certains commerçant font pour eviter le flânage de gang de rue devant leur commerce?? La réponse: ils font jouer de la musique classique à l'extérieur de leur commerce. Résultat: Les gangs de rues se sont déplacer. Alors je reviens sur ce que j'ai dejà dit, la seule et unique solution à ce problème, c'est de convertir la salle hip hop en autre chose de totalement différent, mais ils ne sont quand meme pas obliger de mettre du classique...

Old Post Oct-25-2005 03:59  Canada
Click Here to See the Profile for dj ugo Click here to Send dj ugo a Private Message Visit dj ugo's homepage! Add dj ugo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertuzz
Blue Steel

Registered: Jul 2004
Re: Re: JFL's post on ravemontreal

quote:
Originally posted by Anne

I agree 100%.

Stereotyping one race as being the guilty party is just throwing fuel on the fire. While maybe it was them that caused the incident on Saturday, you can't simply say now that ALL people of that race are dangerous and should be refused entry.

Can you imagine the furor that will exist when they start picking and choosing the african-americans from the white getting into Aria?

Very sticky-issue. I don't think refusing one race is the solution even if right now the decision is emotionally charged, it can't be the long-term solution. Imagine the media's reaction if ever they get word that Aria has now become a white-only club.

Old Post Oct-25-2005 04:09  Ireland
Click Here to See the Profile for Bertuzz Click here to Send Bertuzz a Private Message Add Bertuzz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
malek
drinks your milkshake!

dudes, their doing this in many many clubs.

when was the last time you saw a hiphop dude at central station ? or Time? or System/extreme.....

Old Post Oct-25-2005 04:23 
Deejiuana
OstrichAddict

Registered: Nov 2003

quote:
des jeunes personnes de couleurs noirs de Montréal et d'ailleurs qui écopent pour quelques fous qui ne respectes rien et qui croient que nous vivons dans la jungle (je crois que les animaux sont plus intelligent que ces personnes)

Est-ce que je suis le seul a voir ca d'une facon un petit peu bizarre?

Old Post Oct-25-2005 05:39  France
Click Here to See the Profile for Deejiuana Click here to Send Deejiuana a Private Message Add Deejiuana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RazerYokes
International TA

Registered: Oct 2001

Coucou de l'Allemagne...

Mon bon ami john m'a envoyé un résumé de la situation.. et je vous avoue que je suis traumatisé.. Supposons qu'en effet il n'y a pas eu de couteau et qu'il s'est fait butté à coups de poings, j'ai de la difficulté à saisir la haine nécessaire pour un tel acte. Tuer quelqu'un à mains nues, sans technique, c'est pas trop facile. Faut cogner, cogner et cogner encore, et espérer qu'une veine éclate dans le cerveau ou qu'une côte perfore un poumon.

Certains diront que ce sont des problèmes issus d'une immigration mal géré. C'est n'importe quoi. La culture complète est pourrie. Et pas seulement de leur côté. De notre côté, on est devenu une société de citoyens irresponsables qui se foutent de voir les rues devenir dangereuses. Une gang de thugs marche au centreville et font leurs comiques : PERSONNE ne les remettra a leur place. Et pourtant ! Ils peuvent etre 5, 7, 15 même ! Il y a 300 citoyens qui les regarde faire leur jeux impunément !! On préfère se taire, laisser le suivant faire le boulot. Dans le bus, quelques étudiants font leur cirque et on baisse même les yeux !! C'est notre droit et même une responsabilite de leur faire des regards, des reproches et leur faire sentir que nous ne désirons pas cela ici.

Partout en Europe j'ai été témoin d'événements où les p'tits comiques se faisaient remettre à leur place. Ici ils ont juste trop de liberté pour faire leurs conneries. Si on casse tous les petits zonards, qu'on casse la petite deliquance et la mentalite du je-men-foutisme-de-tout-le-monde, on brise serieusement "l'école morale" de la grosse criminalité. Et je ne parle pas de répression pure et dure, mais de leur montrer clairement que la société ne va pas dans ce sens. Se taire n'est pas la solution.

Autre erreur : on laisse les radios faire tourner leur esti de culture de violence sans cesse, on laisse les magazines publier des posters de 50 cents, éternel gilet pareballe et guns en main. Le droit au free speech certains diront ? Non applicable lorsque c'est porteur d'un message de violence. On les laisse écrire et crier partout qu'en tuant ils réussiront; que peut-on espérer des enfants et ados auditeurs. C'est ce qu'ils apprennent de la vie.

Anyways.. on ne changera rien pour l'instant.. Un jour, la guerre des gangs de rues derapera un peu, y'aura trop de meurtres. Et une victime innocente. Ou deux. La SQ montera un plan spécial, un "Carcajou" appliqué à eux. Ils se feront un peu tous chopper et ils iront s'entretuer en prison.

J'ai très hâte de lire vos commentaires sur l'ambiance à l'entrée du Aria. L'imposition d'un dress code n'empechera pas la racaille d'y entrer. La discrimination raciale rendra l'entrée TRES agressive/désagréable (peut-être violente) et le Aria y perdra ses clients normaux. La solution semble être d'investir dans la formation en profilage; travailler de concert avec la police et former la sécurité en identification/reconnaissance faciale, faire tourner plus que jamais les caméras et afficher clairement un dégoût certain pour les thugs, peu importe leur couleur. Bonne chance.

Last edited by RazerYokes on Oct-25-2005 at 10:36

Old Post Oct-25-2005 09:24  Canada
Click Here to See the Profile for RazerYokes Click here to Send RazerYokes a Private Message Add RazerYokes to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Canada > Canada - Montreal > meurtre dans un afterhour
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackCheesy but catchy tune [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHugg & Pepp - Snabeln [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:18.

Forum Rules: