|
Ik vin persoonlijk dat 2004 een zeer goed jaar was kwa producties en 2005 nie anders. En idd iedereen is tegenwoordig wel dj/producer maar waarom nie, als er tussen al die rommel een paar goeie zitte, zorgt weer voor opvolging en voortbestaan van de trance scene.
Ik luister ook al zeer lang naar trance, en ik genoot er vroeger van en doe ik nu nog steeds, de nummers zijn geevolueerd en maar best ook, tenige feit waarom ik bepaalde nummers van vroeger minder apprecieer vandaag de dag is omdatter een paar dj's/producers voor de gemakkelijke weg gekozen heb om bepaalde platen maar blijven grijs te draaien en remixen, en nu ligge ze allemaal te janken dat enkel "retro" nog macheert. Tes in mijn ogen hun eigen fout, ze hebbe het publiek zover gekregen, krijgt ze nu ma is zover om terug open te staan voor nieuwe klanken, melodieen e.d. Tfeit is ook als een dj dan nieuw werk brengt, club owners zien enkel geld, dus de dj luisterd of kan vertrekken der staan er namelijk 651616 te wachten om jukebox in zijn plaats te spelen.
Van mijn part moet trance zeker niet mainstream worden, zal alleen maar nadeliger zijn voor de kwaliteit. De vraag is wel hoe laat je nieuw volk kennismaken met trance? Een paar deftige radio shows en evenementen gericht op trance anno 2005, maar dan ook enkel trance!
Bv tomorrowland, ideaal evenement, verschillende stylen en doelgroepen dus ideaal voor mensen om andere style te ondekken.
18j illusion dan weer slecht voorbeeld, aankondigen als een trance evenement me tiesto, terwijl da 80% van de avond jump/commercieel gejank was? Kben is benieuwd volgend jaar, moest tiesto der nie geweest tzou pakke minder geweest zijn kwa opkomst en tergste was dan nog datter tijdens tiesto 80% vant volk stil stond. Hij is mainstream gekend van zijn hitjes, meer nie.
Voor mij zijn er momenteel weinig of zelf geen club die ganse avond trance brengt anno 2005 in Belgie, ze roepen misch wel wij draaien trance, tot dat je langkomst dan krijg je 2 nieuwe trance plate en de rest een mix van retro/jump/groove.
In famous hebbe we het ook geprobeert, ganse avond quality trance, sind de opening al kwame ze mij 10x op nen avond lastig vallen aan't licht om te vragen of den dj gene jump/retro wil draaie. Groote clubs moete mainstream (lees: commercieel, wat in is op de moment) draaien of veel geld hebben om te blijven doorzette). En aangezien clubs de muziek niemeer bepalen maar de media dat doet zalt zeer moeilijk zijn om der verandering in te brengen, tenige da telt is $$$ en zolang bepaalde clubs volzitten ligge ze totaal nie wakker van muziekgenres.
Experimenteren kost geld.
FF on topic dan: de yearmix zieter weer netjes uit kwa platekeuze. Mooi overzicht op 2005. Heb hem nog niet beluisterd, maar de 2004 versie was super op mix vlak.
Greetz
Dave