Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Tiesto - In Search Of Sunrise 5: Los Angeles
Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Wat betreft de discussie over "nieuwe" tracks:
Hoe kan Tiësto (of welke Dj dan ook) vandaag de dag een CD uitbrengen met tracks die niet op internet te vinden zijn? Sets worden uitgezonden, opgenomen en op internet verspreid. Tracks worden ge-id-ed en je kent ze. Tiësto gaat natuurlijk geen CD volzetten met tracks die hij nog nooit voor publiek heeft gedraaid. Hij moet feedback krijgen van het publiek. Delen zij zijn mening over de kwaliteit van een track?

Ik ken ook verschillende titels maar het meerendeel is voor mij onbekend. Dat Onno de meeste titels al kent zegt meer voer zijn fanatieke download gedrag dan over de nieuwigheid van de gekozen tracks.
Feit blijft echter dat volgens mij nauwelijks (..) van de tracks al zijn gereleased.

Wat betreft de kwaliteit van de CD; hetgeen ik al ken van de tracklist stemt mij toch wel positief. Iets trancier dan deel 4 lijkt mij zo. Maar ik ken eigenlijk te weinig nummers om er al echt een oordeel over te vellen.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Mar-22-2006 22:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BeeJay
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2003

Deel 4 vond ik gewoon kut. Ben zeer benieuwd naar deze CD, veel onbekende tracks wat voor mij uitnodigend is om een CD te kopen. Wel weer 2 CDs, beetje jammer.

* Leama and Moor - Common Ground
* Vadim Zhukov - Evolution
* Gabriel & Dresden - Bloom
* Deep Dish - George Is On

Old Post Mar-23-2006 13:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for BeeJay Click here to Send BeeJay a Private Message Visit BeeJay's homepage! Add BeeJay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Partyhardy!
Prog Addict!

Registered: May 2001

Yo Raoel! true true dat ik inderdaad veel download en dus wat makkelijker op de hoogte ben en het hoeven ook niet persee alleen maar nieuwe tracks te zijn op isos. Wel moeten de platen de lekkere trancy isos stijl uitademen en dat mis ik helaas deze keer weer.

Waar ik het niet mee eens ben is dat Tiësto geen cd met tracks kan uitbrengen die nog niet op het internet te krijgen zijn, dat kan makkelijk! Juist hij krijgt een enorme berg demo's opgestuurd die nog niemand kent en als een bijvoorbeeld Dave Seaman een cd uitbrengt ken ik er ook bijna geen 1 track. Verder zijn nummers als Petter - These Days (Luke Chable's Those Days Remix), Ozgur Can - Irony, Matthew Dekay vs. Proluctors - Let The Game Begin, Kalafut & Fygle - Novocaine (Mark Otten Remix), A.M. - Arise (Exclusive Hammer & Funabashi Remix), Basic Perspective - Small Step On The Other Side méér dan grijs gedraaid. Maar goed ieder zijn eigen mening, ik vind dat Tiësto origineler had kunnen zijn, rustigere onbekendere nummers had moeten kiezen en er ook maar 1 cd van had moeten maken.

Sasha!

Old Post Mar-23-2006 14:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Partyhardy! Click here to Send Partyhardy! a Private Message Add Partyhardy! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by raoel

Ik ken ook verschillende titels maar het meerendeel is voor mij onbekend. Dat Onno de meeste titels al kent zegt meer voer zijn fanatieke download gedrag dan over de nieuwigheid van de gekozen tracks.
Feit blijft echter dat volgens mij nauwelijks (..) van de tracks al zijn gereleased.

Yep ben ik het mee eens. Ik ken van CD 2 twee tracks, maar ik ben juist benieuwd hoe hij deze inmixt en of ze passen. Plaatjes de laatste beats erin knallen kan bijna iedereen tegenwoordig. Het gaat mij om de art gehalte.

Old Post Mar-23-2006 15:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MennoB
Not Addicted Yet

Registered: Jan 2002

Ik zou nu ook geen 15 tracks bij elkaar kunnen verzamelen die mij het ISOS gevoel geven van een aantal jaren geleden..

Ik denk dat hij beter de naam van de cd had kunnen veranderen. Dan was heel deze ophef (en die vam ISOS 4) een stuk minder geworden. Hij had, net als dat hij dat bij de Magik series had gedaan, er gewoon een punt achter moeten zetten na ISOS 3 en misschien wel gewoon door moeten gaan met het 'Nyana' concept.

Wat ook weer het geval is, er gloed nieuwe tracks opzetten gaat ook moeilijk. Deze cd is al ff geleden in elkaar gezet, voor hij daadwerkelijk helemaal was afgemixt en de tracklist naar buiten is gebracht. Dan zijn nummers al snel oud, als je ze bij zowat elke DJ in z'n set hoord..

Old Post Mar-23-2006 17:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for MennoB Click here to Send MennoB a Private Message Add MennoB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

zijn genoeg dj's die wel nieuwe of lang niet zo bekende tracks op hun cd's zetten: James Holden - At the controls, nieuwe renaissance van hernan cattaneo en zoals partyhardy al aangaf die masters cd van dave seaman.

Old Post Mar-23-2006 18:13  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Stephan B
Senior tranceaddict

Registered: Jul 2004

Zo het azijngezeik komt weer goed op gang zie ik.
Laten we eerlijk zijn, om Tosti nou te gaan lopen vergelijken met Seaman of Holden is natuurlijk appels met peren vergelijken. De Trance scene waar Tijs in opereert is een stuk commerciëler en communicatief sneller dan de 'underground' regionen van de dance waar de andere 2 bovengenoemde heren in zitten. En om nou te zeggen dat die tracks die je nou noemt 'grijs' gedraaid zijn partyhardy, wat overdreven. Sowieso, snap niet wat mensen tegenwoordig altijd zitten te mierenneuken over het feit dat een track al 'oud' is. Ja dat ie al 1 jaar geleden in een live set zat, half jaar geleden is gelekt als mp3, of dat ie 2 weken in de winkel ligt...who gives a shit. Goede muziek is goede muziek. Als het publiek een track nog steeds weet te waarderen is er niks aan de hand lijkt me. Ik neem t hier niet op voor Tijs ofzo, en ik ben ook geen enorm fan van deze CD (kan ook niet, nog niet gehoord), maar dat elitair gezeik over tracklists....

Old Post Mar-23-2006 18:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for Stephan B Click here to Send Stephan B a Private Message Add Stephan B to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate

Registered: Jun 2005

quote:
Originally posted by Stephan B
Zo het azijngezeik komt weer goed op gang zie ik.
Laten we eerlijk zijn, om Tosti nou te gaan lopen vergelijken met Seaman of Holden is natuurlijk appels met peren vergelijken. De Trance scene waar Tijs in opereert is een stuk commerciëler en communicatief sneller dan de 'underground' regionen van de dance waar de andere 2 bovengenoemde heren in zitten. En om nou te zeggen dat die tracks die je nou noemt 'grijs' gedraaid zijn partyhardy, wat overdreven. Sowieso, snap niet wat mensen tegenwoordig altijd zitten te mierenneuken over het feit dat een track al 'oud' is. Ja dat ie al 1 jaar geleden in een live set zat, half jaar geleden is gelekt als mp3, of dat ie 2 weken in de winkel ligt...who gives a shit. Goede muziek is goede muziek. Als het publiek een track nog steeds weet te waarderen is er niks aan de hand lijkt me. Ik neem t hier niet op voor Tijs ofzo, en ik ben ook geen enorm fan van deze CD (kan ook niet, nog niet gehoord), maar dat elitair gezeik over tracklists....

Ik zeg: +1

(als een non-tostie fan...)

Old Post Mar-23-2006 18:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by magrec
zijn genoeg dj's die wel nieuwe of lang niet zo bekende tracks op hun cd's zetten: James Holden - At the controls, nieuwe renaissance van hernan cattaneo en zoals partyhardy al aangaf die masters cd van dave seaman.

Minimal en progressive kun je ook niet vergelijken met trance eigenlijk... en voor een trance cd (nou ja, met flinke progressive/house invloeden) is deze best wel vernieuwend. Op die Renaissance cd van Seaman staan ook een paar bekende tracks voor mij op, hoeft een cd toch niet meteen slecht te zijn?

Old Post Mar-23-2006 18:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tijs08
a.k.a Dj Teagle

Registered: Feb 2001

quote:
Originally posted by MennoB
Ik zou nu ook geen 15 tracks bij elkaar kunnen verzamelen die mij het ISOS gevoel geven van een aantal jaren geleden..

Tiesto is Tiesto, das wel andere koek
Geloof mij, die gast krijgt per dag een paar honderd promo's van nieuwe producers van over de hele wereld. Moet wel iets tussen zitten.

quote:

Ik denk dat hij beter de naam van de cd had kunnen veranderen. Dan was heel deze ophef (en die vam ISOS 4) een stuk minder geworden. Hij had, net als dat hij dat bij de Magik series had gedaan, er gewoon een punt achter moeten zetten na ISOS 3 en misschien wel gewoon door moeten gaan met het 'Nyana' concept.

Helemaal mee eens!

quote:

Wat ook weer het geval is, er gloed nieuwe tracks opzetten gaat ook moeilijk. Deze cd is al ff geleden in elkaar gezet, voor hij daadwerkelijk helemaal was afgemixt en de tracklist naar buiten is gebracht. Dan zijn nummers al snel oud, als je ze bij zowat elke DJ in z'n set hoord..

CD is max 3 weken geleden gemixt, en zoals ik al eerder zei, hij krijgt zoveel nieuwe tracks. Dat als Tiesto een track wil clearen voor zijn mix album hij makkelijk die track kan claimen... dat wil zeggen dat niemand anders dan hij hem dan mag draaien. In deze moeilijke tijden is het verschijnen op een mix album van Tiesto namelijk goud waard... daar willen die producers echt wel hun track wat langer voor achter houden, immers op die cd staan zal genoeg populariteit vergaren. Zo is het gewoon en dat heeft hij wederom verzuimd te doen!

Dat trance commercieler is dan prog enz. is waar, maar in de gehele industrie werkt dit hetzelfde.... als het bij prog kan moet het bij trance ook kunnen!

Old Post Mar-23-2006 19:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for tijs08 Click here to Send tijs08 a Private Message Add tijs08 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by moogwai
Minimal en progressive kun je ook niet vergelijken met trance eigenlijk... en voor een trance cd (nou ja, met flinke progressive/house invloeden) is deze best wel vernieuwend. Op die Renaissance cd van Seaman staan ook een paar bekende tracks voor mij op, hoeft een cd toch niet meteen slecht te zijn?

Ik zeg niet dat de cd slecht zal zijn, ik zie de meerwaarde alleen niet zo van deze cd. Is het bij de prog releases voornamelijk dat je tracks ziet die pas over een half jaar uitkomen bij deze cd is het iets anders. Niet beter of slechter gewoon een persoonlijke opvatting maar juist bij een dj als tiesto zou je verwachten dat die wel met nieuwe dingen kan komen. Hoewel...tiesto staat nou niet echt bekend als vernieuwende dj...

Progressive is net zo mainstream als trance. Alle cd's worden wereldwijd gereleased dus die opvatting (undeground vs mainstream)gaat niet echt op.

Old Post Mar-23-2006 19:58  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Stephan B
Senior tranceaddict

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by magrec
Ik zeg niet dat de cd slecht zal zijn, ik zie de meerwaarde alleen niet zo van deze cd. Is het bij de prog releases voornamelijk dat je tracks ziet die pas over een half jaar uitkomen bij deze cd is het iets anders. Niet beter of slechter gewoon een persoonlijke opvatting maar juist bij een dj als tiesto zou je verwachten dat die wel met nieuwe dingen kan komen. Hoewel...tiesto staat nou niet echt bekend als vernieuwende dj...

Progressive is net zo mainstream als trance. Alle cd's worden wereldwijd gereleased dus die opvatting (undeground vs mainstream)gaat niet echt op.

Zal toch wel de nodige problemen zijn met copyrights en licensing en al die mikmak, kijk ook maar naar PvD's TPOD 2, dat was dan weer wél een aanzienlijk verouderde tracklist vind ik persoonlijk.
En kijk, als je alles mainstream noemt dat wereldwijd wordt gereleased vind ik te kort door te bocht. De verkochte aantallen zijn natuurlijk ook een belangrijke factor. En met alle respect denk ik dat Holden niet zo veel verkoopt als een Tijs. Achja, hoe t er in de progressive aan toe gaat is toch altijd hipper, beter en slimmer volgens sommigen he. Niks tegen progressive, goei spul, maar die kenners...azijnpissers van de eerste categorie hoor (u weet wie u bent)

Old Post Mar-23-2006 20:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Stephan B Click here to Send Stephan B a Private Message Add Stephan B to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Tiesto - In Search Of Sunrise 5: Los Angeles
Post New Thread    Post A Reply

Pages (14): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksasha 2000 tune...fantastic must have :p [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBoccaccio Life - The Secret Wish (Alici Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:16.

Forum Rules: