Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Pim Fortuyn, wat een grappenmaker!
Pages (7): « 1 2 3 4 5 6 [7]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Akira
MASTER

Registered: Nov 2000
KarateKid

Zonder een college logica, recht, of latijn te willen geven, ff het volgende:

Jij zegt:
vind jij jouw interpretatie van artikel 1 van de grondwet dan niet van tinkie-winkie gehalte? Het gaat hier natuurlijk over discriminatie van minderheden, zoals mensen met groene ogen, of discriminatie voortvloeiend uit eigenschappen waaraan een persoon niets kan doen, zoals vrouw zijn, zwart zijn.
Mensen die gelijk zijn dienen ook gelijk behandeld te worden!

1. Het gaat hier over wettekst, het feit dat je het hebt over mijn interpretatie, impliceert dat een ieder een verschillende interpretatie kan hebben. Over grondrechten zou geen discussie moeten bestaan. Mensen die gelijk zijn….volgens mij is elk mens verschillend (zelfs eeneiige 2-lingen)..Het gaat niet om gelijk zijn..maar om de zinsnede in gelijke gevallen..gelijk behandeld. Dat is dus niet in lijn met het beleid dat vrouwen en allochtonen voorrang krijgen bij sollicitatieprocedures. Dat is dus positieve discriminatie: NIET gelijk behandelen van mensen in gelijke gevallen.

2. (let dus op: mensen die niet gelijk zijn hoeven dus niet als gelijken behandeld te worden. Bijv iemand die gehandicapt is mag geen auto rijden en dat is geen discriminatie)

Discriminare= onderscheid maken tussen (lat.) Als je zegt dat een gehandicapte niet mag autorijden, discrimineer je wel op grond van onvermogen (tot besturen). Dat je deze maatregel ethisch kunt verantwoorden is een tweede, maar je discrimineert. Het gaat in wetteksten om het ontwerpen van ondiscutabele wetten! Discriminatie is gewoon supervaag en allochtonen maken daar op grote schaal misbruik van. Daar gaat het om.

3. Het hebben van een bepaalde politieke of religieuze overtuiging gaat niet op als niet gelijk zijn.
Ofwel: niet opgaan als ongelijk zijn = het hebben van een bepaalde ploitieke of religieuze overtuiging gaat op als gelijk zijn…. Deze zin snap ik niet en ik denk met mij vele anderen, omdat het onderwerp ontbreekt en de naamwoordelijke stijl de zin niet verheldert.

4. Iemand dom noemen is GEEN discriminatie! Dit is het uiten van een mening.

Het is zowel discriminatie als het hebben van een eigen mening. In artikel 1 staat nl…op welke grond dan ook….dat betekent dus ook op grond van IQ of EQ, whatever. En daar wringt hem juist de schoen: wat is belangrijker het kunnen hebben van een eigen mening of discriminatie. Het kunnen hebben van een eigen mening (artikel 7) omvat namelijk het concept discriminatie in de letterlijke betekenis van het woord. Aldus: artikel 1 en 7 zijn tegenstrijdig met elkaar. Aldus artikel 1 moet afgeschaft worden en herontworpen: aldus Pim denkt na en is rationeel: aldus iedereen die Pim een racist vindt kan niet logisch nadenken. Het gaat dus niet om wat Pjotr of Wim Kok ermee bedoelt, maar wat er in de wet staat en er staat onderscheid maken, want dat is wet en de wet is leidraad voor de normen en waarden in een maatschappij.

Ik vind het triest dat mensen racist zijn..maar ja dat hoort eenmaal bij de vrijheid van meningsuiting. Als je de werkelijkheid niet meer onder ogen mag komen vanwege artikel 1 om bang te zijn te discrimineren, dan is dit land over 50 jaar naar de klote. En pim wil er wat aan doen door eerst eens die draak van een artikel 1 af te schaffen.

Old Post Mar-08-2002 00:06  Hong Kong
Click Here to See the Profile for Akira Click here to Send Akira a Private Message Visit Akira's homepage! Add Akira to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

ik moet zeggen dat ik het betoog van jullie beiden wel wat vind hebben (pjotr G en akira), maar het komt er dus allemaal op neer dat artikel 1 een te ruime interpretatie mogelijk maakt, wat leid tot verdeling enz. enz. Ikzelf interpreteer die wet op dezelfde manier als pjotr dat doet, maar als je het door een andere bril bekijkt, en wat extremere voorbeelden neemt, dan loop je vast... (en dat in de grondwet)

conclusie van dit alles:

artikel 1 moet overwogen worden HERZIEN te worden, zodat de wet zichzelf niet tegenspreekt.

by the way: jullie zouden de politiek in moeten

Hard = goed

Old Post Mar-08-2002 08:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001

De grondwet is zo vaag omdat er gewoon altijd meer situaties zijn dan je mogelijk kunt opsommen. Daarom is er ook zoiets als jurisprudentie. Dus als de rechter de grondwet maar op de goede manier interpreteert. En die heeft gelukkig de neiging te handelen naar het idee achter de letters i.p.v de letterlijke inhoud.

En wat ik dus bedoelde met die zin die je zo vaag vond:

Het hebben van een afwijkende overtuiging doet niet af aan het gelijk-zijn aan mensen die zich conformeren aan meer gangbare overtuigingen.

Old Post Mar-08-2002 13:04  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

oke Akira, leuk verhaaltje wat je geschreven hebt hoor maar leg mij dan maar eens uit hoe jij artikel 1 herschreven wil zien? of "omgebogen naar gelijkwaardigheid."

hoe je dat artikel ook verwoord het zal altijd ruimte laten voor verschillende interpretaties. vrijwel elke zin kan namelijk op verschillende manieren uitgelegd worden.
wij hebben rechters die de wetteksten dienen uit te leggen en op de juiste manier te interpreteren.
dus artikel 1 afschaffen omdat het op verschillende manieren uit te leggen valt (hier is het koud en daar warm ) is gewoon niet aan de orde. dan kun je wel het hele wetboek gaan veranderen, artikel 1 zal namelijk niet het enige artikel zijn wat voor velerlei uitleg vatbaar is.

jij raadt ons eens te gaan nadenken. ik zou je er graag op willen wijzen dat het niet onverstandig is wanneer jij dat zelf ook eens zou doen. met een beetje gezond verstand weet namelijk ieder mens wel hoe hij artikel 1 uit zou moeten leggen.
dan kun je wel met hele flauwe argumenten aankomen als discrimineren betekent letterlijk onderscheid maken, dus daarom zou je ook niet mogen zeggen dat het hier warm is en daar koud want dat is niet alleen miereneukerij maar ook gewoon flauwekul.
er is namelijk een verschil tussen iets constateren of waarnemen en onderscheiden.

ik wil ook wel ingaan op de andere punten van je betoog maar ik ben bang dat er dan helemaal geen spaander meer van overblijft en buiten dat kost het mij ook weer tijd.
dus voorlopig laat ik het hier bij..

edit=spelfoutjes

Last edited by Jukx on Mar-08-2002 at 15:17

Old Post Mar-08-2002 13:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
Ik vraag me af wat Rudy zou stemmen...

Old Post Mar-08-2002 14:10 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted on Hotmail
Op de Troon

Pim Fortuyn, Wim Kok en Ad Melkert staan voor de troon van God. God kijkt ze aan en zegt: "Voordat jullie de hemel in mogen of een plaats naast mij in mogen nemen, moeten jullie eerst vertellen waar jullie in geloven."

Eerst is Kok.
Hij kijkt God in de ogen en zegt:"Ik geloof dat politiek onmisbaar voor de democratie is, politiek brengt zoveel mensen zoveel goeds. Ik heb mijn leven gewijd aan het bedrijven ervan om alle mensen te helpen".
God kijkt op en biedt Kok een plaats links naast hem aan.

Dan is het de beurt aan Ad Melkert.
Melkert recht zijn rug en zegt:"Ik geloof dat moed, eer en passie de fundamentele dingen in het leven zijn en ik heb mijn hele loopbaan als politicus deze drie fundamenten geprobeerd na te streven".
God, geemotioneerd door Melkert`s speech biedt hem een plaats aan
zijn rechterhand aan.

Uiteindelijk komt God bij Fortuyn terecht en vraagt ook hem:
"Waar gelooft U in, meneer Fortuyn?"
"Ik geloof", zegt Fortuyn, "dat u in mijn stoel zit."

Old Post Mar-12-2002 16:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Pim Fortuyn, wat een grappenmaker!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 2 3 4 5 6 [7]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMy Mystery Track From 2004 (Spun By Ronski Speed A Year Ago!) [2005] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHale BOB - Andromeda [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:21.

Forum Rules: