Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Carat Reunion (25-12-07)
Carat Reunion
You do not have permission to vote on this poll.
Ja, ik ben aanwezig 6 26.09%
Neen, ik ben niet aanwezig 7 30.43%
Ik wou dat ik kon komen. 10 43.48%
Total: 23 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

quote:
Originally posted by DJ Sid
Als je vindt dat die portiers je geen dienst bewijzen, dan geef je hen niets natuurlijk.


Voor de diensten die ze leveren worden ze sowieso al betaald. Door het geven van een fooi geef je echter de indruk dat het loon te laag ligt en dat je wat wil bijspringen. Dat betekent hoe dan ook een relatie van superioriteit.

In de horeca merk je dat trouwens ook vaak: "Die mensen hebben het al moeilijk genoeg, we zullen hen wat drinkgeld geven zodat die ook es iets leuks kunnen doen."

Een dankwoord is in mijn ogen nog steeds het meest krachtige gebaar.

Old Post Dec-28-2006 12:36  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ze halen de ruziezoekers weg of ze houden ze, nog beter, al bij de ingang tegen, dus dan heb JIJ er geen last meer van. Onrechtstreeks bewijzen ze je een dienst.


Right

Portiers laten iedereen binnen als je ze maar genoeg geld toestopt. En meestal zijn het zelf blaaskaken of racisten die bij het minste maar al te graag een klop op iemand anders geven.

Ze zijn natuurlijk wel nodig; maar ze worden al betaald dus vind ik het schandalig dat je ze nog eens extra zou moeten betalen.

Begin anders maar de mensen die het vuilnis ophalen aan je deur ook telkens ze passeren een fooi te geven. Die bewijzen tenminste een véél grotere dienst dan die speknekken.
Jij betaalt hoogstwaarschijnlijk wel graag je belastingen uit respect voor de staat

Old Post Dec-28-2006 12:37  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
C.E.U.N.E.N
tranceaddict



Registered: Dec 2006
Location:

quote:
Originally posted by TOR
Voor de diensten die ze leveren worden ze sowieso al betaald. Door het geven van een fooi geef je echter de indruk dat het loon te laag ligt en dat je wat wil bijspringen. Dat betekent hoe dan ook een relatie van superioriteit.

In de horeca merk je dat trouwens ook vaak: "Die mensen hebben het al moeilijk genoeg, we zullen hen wat drinkgeld geven zodat die ook es iets leuks kunnen doen."


Dus JIJ beschouwt een fooi als een vernedering voor het opdienend personeel? Praat aub eens met iemand die in de horeca werkt. Ze ontvangen maar al te graag wat fooi.
Jij hebt het volgens mij over dikkenekken, maar ik heb het over mensen die fooi geven, en dat zijn niet altijd dikkenekken.

Old Post Dec-28-2006 12:43  Belgium
Click Here to See the Profile for C.E.U.N.E.N Click here to Send C.E.U.N.E.N a Private Message Add C.E.U.N.E.N to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ze ontvangen maar al te graag wat fooi.


Waarom is een fooi meer waard dan een dankwoord?

Old Post Dec-28-2006 12:48  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
C.E.U.N.E.N
tranceaddict



Registered: Dec 2006
Location:

quote:
Originally posted by Push2005
Begin anders maar de mensen die het vuilnis ophalen aan je deur ook telkens ze passeren een fooi te geven. Die bewijzen tenminste een véél grotere dienst dan die speknekken.


Ik heb daar geen direct contact mee. Ik zie die nooit en zij mij niet. Volgens mij is er ook geen etiquette opgemaakt voor de huisvuilophaling.

Old Post Dec-28-2006 12:51  Belgium
Click Here to See the Profile for C.E.U.N.E.N Click here to Send C.E.U.N.E.N a Private Message Add C.E.U.N.E.N to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
C.E.U.N.E.N
tranceaddict



Registered: Dec 2006
Location:

quote:
Originally posted by TOR
Waarom is een fooi meer waard dan een dankwoord?


Waarom sluit je een dankwoord uit als iemand een fooi geeft? Beiden zijn nochtans perfect combineerbaar. Met een dankwoord kan je trouwens niets kopen, en daar draait het leven toch vooral om. Ga jij de kok ook bedanken?

Als je die kleine etter bent onder je nicknaam, dan vergeef ik het je.

Old Post Dec-28-2006 12:54  Belgium
Click Here to See the Profile for C.E.U.N.E.N Click here to Send C.E.U.N.E.N a Private Message Add C.E.U.N.E.N to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ik heb daar geen direct contact mee. Ik zie die nooit en zij mij niet. Volgens mij is er ook geen etiquette opgemaakt voor de huisvuilophaling.


Je geeft ze op het einde van het jaar dan uiteraard een fooi of een fles champagne ofzo als ze rondkomen ? Dan heb je er direct contact mee en kan je eindelijk je respect betuigen tegenover hen.

En er is ook geen etiquette voor portiers; dat is alleen jammerlijk zo gegroeid. Er zijn trouwens verschillenden die ze een fooi geven uit angst om niet vuil bekeken te worden of een klop te krijgen.
Er zijn genoeg portiers (en daarom heb ik het niet over illusion of grotere clubs... maar gewone cafés) die snedige opmerkingen of zelfs een klop geven als je ze niets toestopt.

Old Post Dec-28-2006 12:55  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Waarom sluit je een dankwoord uit als iemand een fooi geeft? Beiden zijn nochtans perfect combineerbaar. Met een dankwoord kan je trouwens niets kopen, en daar draait het leven toch vooral om. Ga jij de kok ook bedanken?

Als je die kleine etter bent onder je nicknaam, dan vergeef ik het je.


Met een dankwoord kun je inderdaad niets kopen, maar dat impliceert dan weer dat je met het overeengekomen maandloon niet voldoende zou kunnen kopen, wat ons weer bij mijn stelling van enkele posts geleden brengt.

Old Post Dec-28-2006 12:58  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
C.E.U.N.E.N
tranceaddict



Registered: Dec 2006
Location:

quote:
Originally posted by Push2005
En er is ook geen etiquette voor portiers; dat is alleen jammerlijk zo gegroeid.


Wel een uitgaansetiquette en etiquettes groeien altijd uit gewoonten.

Old Post Dec-28-2006 12:59  Belgium
Click Here to See the Profile for C.E.U.N.E.N Click here to Send C.E.U.N.E.N a Private Message Add C.E.U.N.E.N to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd



Registered: Oct 2004
Location: Belgium

quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Wel een uitgaansetiquette en etiquettes groeien altijd uit gewoonten.


Je zou beter replyen op de rest van de tekst ipv er een relatief onbelangrijke zin uit te halen.

Of ben je eindelijk tot inziens gekomen dat je verkeerd bent om enkel portiers en obers fooien te geven 'omdat het zo hoort' en niet de andere hard werkende mensen in de maatschappij ?

Voor mij hoeft het alleszins allemaal niet want hun maandloon moet maar volstaan. Als je een surplus wil geven dan doe je dat; maar het als 'verplicht' beginnen beschouwen omdat het anders van weinig respect getuigt is nutteloos.

Old Post Dec-28-2006 13:02  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
C.E.U.N.E.N
tranceaddict



Registered: Dec 2006
Location:

quote:
Originally posted by TOR
Met een dankwoord kun je inderdaad niets kopen, maar dat impliceert dan weer dat je met het overeengekomen maandloon niet voldoende zou kunnen kopen, wat ons weer bij mijn stelling van enkele posts geleden brengt.


Wat is voldoende kopen? Iedereen kan in België met zijn maandloon makkelijk eten, drinken en zichzelf verzorgen. Je hebt zelfs te veel. Moeten ze dan het maandloon verminderen? Nee, want je wil nog wat extra's. En fooien, DAT zijn extra's!

Old Post Dec-28-2006 13:03  Belgium
Click Here to See the Profile for C.E.U.N.E.N Click here to Send C.E.U.N.E.N a Private Message Add C.E.U.N.E.N to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller



Registered: Aug 2001
Location: Bruges, Belgium

quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Wat is voldoende kopen? Iedereen kan in België met zijn maandloon makkelijk eten, drinken en zichzelf verzorgen. Je hebt zelfs te veel. Moeten ze dan het maandloon verminderen? Nee, want je wil nog wat extra's. En fooien, DAT zijn extra's!


Nu zijn we er

De vraag is in hoeverre die extra's geoorloofd zijn of niet, maar dan zitten we met een uiterst filosofische kwestie natuurlijk.

Ik ben in ieder geval nog steeds van mening dat de klant niet hoeft bij te betalen voor iets waar de persoon in kwestie reeds voor betaald wordt. Als het horecapersoneel vindt dat het vaste loon te laag ligt, dan kan er een loonsverhoging worden gevraagd, maar er mag principieel niet worden gerekend op een tussenkomst van onzentwege.

Old Post Dec-28-2006 13:08  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Carat Reunion (25-12-07)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackOld, banging hardcore track ('93?) [2013] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBubble Fish - "Sushi Lovers" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:45.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!