Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Back to basics
Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

ik heb hier vandaag precies een leuke discussie gemist

Old Post Jan-06-2007 00:14  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zehra
Deeply disturbed

Registered: Oct 2003

neen

Old Post Jan-06-2007 00:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Zehra Click here to Send Zehra a Private Message Add Zehra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

Het is nog niet te laat om ze verder te zetten

Old Post Jan-06-2007 00:15  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
domineesje
Con amor todo se puede!

Registered: Feb 2005

quote:
Originally posted by Zehra
neen

spijtig ...

Old Post Jan-06-2007 00:18  Belgium
Click Here to See the Profile for domineesje Click here to Send domineesje a Private Message Visit domineesje's homepage! Add domineesje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Eagle`
Progressive Psy Addict

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by domineesje
spijtig ...

Like this maar nog 10 keer waziger

ow en push, voeg iets toe woman, zo uw vriendjes ondersteunen, allemaal geweldig schattig enzo, ma het brengt niks bij tot de discussie

The X-files - Closure (feat. Moby My Weakness)

Old Post Jan-06-2007 08:01  Belgium
Click Here to See the Profile for Eagle` Click here to Send Eagle` a Private Message Add Eagle` to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

Ge brengt anders zelf niet veel bij tot de discussie als je gewoon rond mijn argumenten heen lult en niet antwoordt op de essentie van de zaak.

Ik heb gewoon het gevoel da gij mijn opmerking ivm U en Armin ni kunt verkroppen dan hier maar wat moeilijk komt doen puur om moeilijk te doen. Je bent heus wel volwassener dan dat, niet?

Old Post Jan-06-2007 10:32  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Loraine
Former Trance Chica

Registered: Oct 2004
Re: Back to basics

quote:
Originally posted by TOR
Ik mis die eenvoud, die ruwheid, die zuivere natuurlijkheid van vroeger.

Jep, ik denk de meesten onder ons die actief waren in de partyscene eind jaren 90! Het euforische, epische gevoel van destijds is niet terug te halen en is enkel iets om op terug te blikken. Muziek evolueert nu eenmaal al proberen sommige producers daadwerkelijk terug te grijpen naar dat 99-gevoel maar zal dat niet hetzelfde zijn als toen.
Een van de weinige tracks van 2006 waarvan ik dat 99-gevoel kreeg, was Sean Tyas - Lift (Original Mix) [Discover] en dan nog is het typisch iets van nu...

2007 begint iig leuk met: Re:Locate vs. Steur – Nasty [FBI]
Doet me toch wel denken aan het eind op Massive 2000 (Jaarbeurs Utrecht)
Rauw, duister en simpel

Last edited by Loraine on Jan-06-2007 at 17:16

Old Post Jan-06-2007 17:05  Netherlands
Click Here to See the Profile for Loraine Click here to Send Loraine a Private Message Visit Loraine's homepage! Add Loraine to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Lolo
I play Trance no Dance

Registered: Dec 2002

jow mensen,

ik wou toch ff reageren. Dit is alleen mijn mening, en ik kan heel goe snappen dat niemand akoord zal gaan.

Ik ben gelukkig genoeg geweest om die 2 laatste tijdperken te kunnen meemaken.

96-98 eerst met de beste trance en progressive in België, en de eerste platen van ferry, armin, allemaal superplaten idd.

Dan ontploffing in 99, dat klopt, en waardoor?? UK ontdekt trance en ferry corsten, en zoals in frankrijk gaan ze de formule tot einde uitmelken. Alle dj's en producers gaan met trance beginnen!! Hier is waarom trance ontplofte in 99.

Waarom zit trance of club muziek in het algemeen nu vast ga je mij vragen?

Awel, wij hebben ALLEMAAL een zware fout gemaakt. We hebben de dj's die scene laten leiden, misbruiken, en verknallen. Ik heb helemaal niks tegen dj's, maar het wordt groot tijd dat de echte artiesten alles terug in handen krijgen.

Het probleem is dat de meeste muzikanten nu rechstreeks willen dj'en om populair te worden. En waarom? Hieronder is een antwoord;

als je artist ABC boekt voor een Live optreden dan ligt niemand er wakker van.
als je dj XYZ boekt, omdat hij populair is van "zen" platen, die hij zelfs niet eens heeft gemaakt, voor een setje van 2 uur dan is den club boemvol.

WIJ ZIJN ALLEMAAL VERANTWOORDELIJK.

Ik hoor dit meermals op een jaar tijd dat de muziek niet meer zo goed is. Jah, als je op trance dj's moet rekenen om de muziek te laten evolueren, en je weet wel aan wie ik denk hier, dan ben je helemaal verkeerd bezig. En daarom hoor je sommigen helemaal niet, omdat ze geen kans krijgen om muziek te laten evolueren.

De meeste trance artiesten zijn alleem met zichzelf bezig. Me Me Me Me Me ME!!! Dit is normaal dat je met zo'n egoistisch gedrag niet voort kunt. Ze willen altijd faam, geld, eerst ipv is hard te werken.

"Ik word gespeeld door Armin, Tiesto, Schulz, en dj XYZ, en die, en die andere"... Amai, en dat moet je populair maken, in zo'n tijdperk waarin alleen visibiliteit op het net telt?? Laat me is lachen. Het is niet met een hitje dat je er nu in slaagt, en zeker ni als dj! x of y sat speelt, who cares anyway???

De sterren eind jaren 80 to mid 90 waren de producers en de performers: juan atkins, underworld, orbital, insider, cj bolland, jam el mar, moby, bt, ken ishi, enz. Toch wouden die gasten niks van faam horen, TOEN!!! Die deden dat allemaal voor de lol en niets anders.

Het is ALLEEN een kwestie van achter de puter zitten, of achter de synts, who cares after all, en zich een plezier maken, aan zichzelf bewijzen dat men ALTIJD beter EN anders kan. Zo evolueer je, en alhoewel je niet populair wordt daarvan, awel zo kan je alles laten evolueren.

Dit was mijn twee laatste frankskes op zak, nu heb ik nog alleen eurokes...

Groeten

L.

Old Post Jan-06-2007 20:41  Belgium
Click Here to See the Profile for Lolo Click here to Send Lolo a Private Message Visit Lolo's homepage! Add Lolo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

Ik vind het intrigerend dat veel discussies op persoonlijke confrontaties uitdraaien, terwijl die helemaal niets te zien hebben met de essentie van de zaak. Blijkbaar heerst bij sommigen nog het kinderlijke idee dat je een dikke streep voor hebt op de rest (om de uitdrukking 'cool zijn' maar niet te gebruiken) als je de tegenstander met een directe aanval de grond inboort in plaats van de inhoudelijke elementen te ontkrachten.

quote:
Originally posted by Eagle`
Soit ik vind het aandoenlijk da ge mij elke keer probeert te pakken ma tzal voor ne volgende keer zijn : ))) Ik stop dan ook met te reageren op u der moet iemand de eer aan zichzelf houden Ge zult wel weer nog een of andere smartass opmerking kunnen maken met nen sarcastische ondertoon op de man van hier tot ginder, maar daar hou ik me niet mee bezig, ge doet maar ; ))

Old Post Jan-06-2007 21:04  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Progrez
Antwerp's Finest

Registered: May 2004

quote:
Originally posted by Lolo
Toch wouden die gasten niks van faam horen, TOEN!!! Die deden dat allemaal voor de lol en niets anders.

=

quote:
Originally posted by Progrez
Het producen als ontspanning heeft plaats moeten ruimen voor het producen om te scoren.

Gniffel.

No Rules, Great Old

Old Post Jan-06-2007 22:38  Austria
Click Here to See the Profile for Progrez Click here to Send Progrez a Private Message Add Progrez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Loraine
Former Trance Chica

Registered: Oct 2004

FF een replytje hoor, Laurent
quote:
Ik ben gelukkig genoeg geweest om die 2 laatste tijdperken te kunnen meemaken.

Kuch...ik word oud.
Heb wss net als jij (maar dan niet als artiest maar als vervent luisteraar) al heel wat voorbij zien komen en gaan de afgelopen 18 jaar...Ben daarvoor iig erg dankbaar.

quote:
Dan ontploffing in 99, dat klopt, en waardoor?? UK ontdekt trance en ferry corsten, en zoals in frankrijk gaan ze de formule tot einde uitmelken. Alle dj's en producers gaan met trance beginnen!! Hier is waarom trance ontplofte in 99.

Ik denk overigens dat een evenement als bijvoorbeeld Kritivibes (1999, georganiseerd door o.a. Leendert Mulder en Tiesto's doorbraak bij het "grote publiek") daar ook weldegelijk zijn steentje aan bijgedragen heeft tbh. Jongeren op vakantie werden platgegooid met de nieuwe trend in muziekland: trance. Underground feesten maakten plaats voor grote events (o.a. ID&T). Het werd een hype en op dat succes wilde iedereen nu eenmaal meeliften.

quote:
Het probleem is dat de meeste muzikanten nu rechstreeks willen dj'en om populair te worden.

Er zijn volgens mij nog steeds aardig wat producers die zich enkel bezighouden met het produceren van muziek in allerlei stromingen; schaarstegoed maar goed, ze zijn er nog. Al is het volgens mij tegenwoordig niet gemakkelijk om alleen van die inkomsten rond te komen, dus gaan de meesten uiteindelijk toch draaien in clubs. Daar komt bij dat een producer in de jaren 90 beduidend meer verdiende per verkochte plaat dan tegenwoordig... De opkomst van MP3 heeft daar imo een groot aandeel in gehad.

quote:
als je artist ABC boekt voor een Live optreden dan ligt niemand er wakker van.
als je dj XYZ boekt, omdat hij populair is van "zen" platen, die hij zelfs niet eens heeft gemaakt, voor een setje van 2 uur dan is den club boemvol.

Wat deden de DJ's in de jaren 80, 90 dan? Voorbeeld: Robin Albers (Jaydee) draaide begin jaren 90 op feesten ook platen van anderen die het goed deden bij het publiek! Hij genoot daarentegen wel aanzien door zijn radioshow (For those who like to groove),zijn producties en zijn vaardigheid om het publiek op te zwepen met zijn sets.
Feit blijft nu eenmaal dat degene die platen draait die bij het publiek aanslaan, (irrelevant of dat nou eigen of andermans werk is) kan doorbreken in de scene als DJ. Populariteit hang en staat nu eenmaal met een gedegen platenkeuze, beheersing van de techniek (voor de komst van de CDJ essentieel met vinyl), goede PR/marketing en een uitgebreid netwerk. En een DJ die niks uitstraalt, zal snel uitblussen qua populariteit bij het publiek. Mensen komen voor de muziek maar zeker ook voor een DJ/artiest die zelf zichtbaar geniet!
Artiesten die LIVE optredens verzorgen (jou incluis) zijn altijd een apart hoofdstuk geweest. Zie het maar als een verschil tussen een zanger die playbackt en/of zingt over een geluidsfragment heen en een zanger die acapella zingt...
Tenslotte: als het gaat om organisatoren...die laten zich veelal leiden door de trends/voorkeur van het publiek/de bezoekers of zelfs door vriendjespolitiek.

quote:
De meeste trance artiesten zijn alleem met zichzelf bezig. Me Me Me Me Me ME!!! Dit is normaal dat je met zo'n egoistisch gedrag niet voort kunt. Ze willen altijd faam, geld, eerst ipv is hard te werken.

Carriere maken, in welke branche dan ook, berust imo nu eenmaal op een zekere drift om hogerop te komen/verder te geraken. Of dat nou uitgedrukt wordt in geld, faam, macht, aanzien of wat dan ook. Da's de mens van tegenwoordig in de consumptiemaatschappij: we willen meer en er minder voor hoeven doen.

quote:
Het is ALLEEN een kwestie van achter de puter zitten, of achter de synts, who cares after all, en zich een plezier maken, aan zichzelf bewijzen dat men ALTIJD beter EN anders kan. Zo evolueer je, en alhoewel je niet populair wordt daarvan, awel zo kan je alles laten evolueren.

In feite is DAT de essentie van iets creeren/creatief bezig zijn ja...

Waren mijn 2 guldens

Last edited by Loraine on Jan-07-2007 at 02:07

Old Post Jan-07-2007 01:50  Netherlands
Click Here to See the Profile for Loraine Click here to Send Loraine a Private Message Visit Loraine's homepage! Add Loraine to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Loraine
Daar komt bij dat een producer in de jaren 90 beduidend meer verdiende per verkochte plaat dan tegenwoordig... De opkomst van MP3 heeft daar imo een groot aandeel in gehad.

Ik zou graag es concrete cijfers zien die deze stelling staven.
Omdat het kostenplaatje van een vinylrelease veel hoger ligt, kan ik me inderdaad inbeelden dat er meer werd nagedacht over de release, zodat er hoofdzakelijk kwalitatieve releases op de markt terecht kwamen (met overeenstemmende inkomsten voor het label). Dat zorgde ook voor een minder uitgebreid aanbod, waardoor er een grotere kans bestond dat de dj bij jouw plaat terechtkwam. Het grootste deel van de inkomsten werd echter gegenereerd door de compilatiecd's, omdat er op die manier een ruimer publiek aan bod kwam. Door de opkomst van mp3 is die markt echter volledig ingestort.

Ik merk opnieuw een positieve evolutie door het ontstaan van betalende mp3-sites (opnieuw omdat je een ruim publiek bereikt), maar ik zou graag es een concrete vergelijking zien tussen de inkomsten van een label anno 1996 en die van een label anno 2006.

Old Post Jan-07-2007 12:20  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Back to basics
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackbreaks and beats... [2002] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOrielle - "All I Know" (4 Tune 500 Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:14.

Forum Rules: