|
1. Pole Folder
2. Jody Wisternoff
3. 16 Bit Lolita's
4. Micah
5. Sasha
Pole Folder is wat mij betreft één van de beste dj's ter wereld op dit moment. Uitstekende, gevarieerde, originele, genrevervagende en vaak unieke platenkeuze met veel soul en gevoel voor melodie, heerlijk opbouwende sets en technisch ijzersterk. Zelfde verhaal voor Jody Wisternoff, die deze plaats volkomen los van zijn productiewerk verdient, net zoals Pole Folder. Peter en Aad van de 16 Bit Lolita's zijn naast geniale producers ook uitstekende deejays die hun sets weliswaar volproppen met eigen materiaal, maar dat is van zo'n hoge kwaliteit en zo gevarieerd dat hun sets echt een waanzinnig hoog partygehalte hebben én tegelijk diep en afgewerkt zijn. Micah heeft één van de meest unieke stijlen vind ik, heel eclectisch met een hoop onbekende pareltjes en beresterk eigen werk. Sasha tenslotte is eigenlijk wat aan het afstappen van die redelijk platte electrohouse sound van zijn Fundacion periode en gaat terug een diepere en melodieuzere toer op. En alleen al op basis van zijn laatste Essential Mix verdient hij terug zijn plaats bij de groten! 
Eervolle vermelding ook voor Airwave, maar die haalt mijn top 5 net niet Maar als er één trancedj is die ik een grote sprong voorwaarts gun is hij het wel!